  • 1. Data: 2011-02-03 09:11:18
    Temat: Coś na dyski twarde
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    Witam

    Poszukuję jakiegoś rozwiązania, które pozwoli mi w warunkach domowych
    podłączać dyski twarde SATA 3.5'' 2TB (takie zwykłe) w dużych ilościach.

    Wszystkie dyski docelowo mają być wpinane do jednego komputera - czy to
    za pomocą Ethernetu i NFS/iSATA, czy eSata, czy nawet USB.

    Wydajność nie jest najistotniejsza. Istotne są za to:

    - cena per TB (terabajt) - max 250 zł
    - dobre chłodzenie dysków
    - ciche urządzenie
    - niewielki pobór prądu - max 50W dla samego urządzenia (bez dysków)
    - stosunkowo niewielkie - odpadają np. obudowy Big Tower
    - gwarancja - najlepiej zakup w Polsce, czy wręcz w Poznaniu, albo
    przynajmniej potwierdzona sprawna realizacja gwarancji

    Póki co znalazłem takie urządzenia:

    http://www.compusa.com/applications/SearchTools/item
    -details.asp?EdpNo=5606141&CatId=4269

    http://www.via.com.tw/en/products/embedded/ProductDe
    tail.jsp?productLine=2&motherboard_id=101

    Ale obu nie idzie kupić w Polsce.

    Dla porównania, używam obecnie QNAP TS-410 i jestem zadowolony, ale
    szukam czegoś tańszego na kolejne dyski.

    Czy ktoś może podpowiedzieć jakieś urządzenie tego typu?

    Patryk