    From: "Feromon" <f...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dobry i niezadowny dysk (min. 500GB)
    Date: Sun, 6 Feb 2011 23:49:06 +0100

    Użytkownik "vcore" <mail*wytnij*@vcore.pl> napisał w wiadomości
    news:iiej01$3vq$1@inews.gazeta.pl...
    > Na dysku przechowywane będą ważne dla mnie pliki, więc raczej wolałbym
    > mieć do niego zaufanie.

    Do żadnego dysku nie można mieć zaufania.
    Ważne dane wymagają częstych kopii zapasowych.
    To, że dysk ma większe MTBF nie znaczy, że nie zepsuje się JUTRO.
    JUTRO, czyli DZIEŃ PRZED zrobieniem kopii zapasowej :))))

    Istnieją dyski projektowane do pracy 24/24. Z Seagate to z literkami NS po
    nazwie.
    Są istotnie droższe, ale MTBF mają korzystniejszy. Jednak na zaufanie to za
    mało.
    Zależy jakie ważne, nie, JAK WAŻNE są te dane.
    Bo oczywiście można zaprojektować macierz dysków RAID 5.

    Miałem kiedyś ważne dane na dysku leżącym spokojnie na półce.
    Po roku podłączyłem go do komputera - i żadnych danych już tam nie było.
    Ot, tak, padł pewnie przy włączaniu... lub wyłączaniu...

    Pozdrawiam
    Feromon