  • 11. Data: 2012-07-19 23:44:45
    Temat: Re: Dobry dysk usb 3.0
    Od: Michał Paszek <"hommer[SPAM_SIO]"@3star.net.pl>

    W dniu 2012-07-19 22:04, Rafal Lukawski pisze:

    > Samsung nie produkuje od ponad roku dysków HDD, możesz podać model :)
    > Może to ze świata równoległego ;)

    Potwierdzam. Dwa Samsungi, jeden 750GB USB2.0 i drugi 1T USB3.0 - oba ze
    zintegrowanym kontrolerem USB. Tylko USB. Pierwszy kupiony dwa lata
    temu, drugi ok. rok temu. Jutro zerknę na oznaczenia.

  • 12. Data: 2012-07-19 23:59:02
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-19 23:44, Michał Paszek pisze:

    > Potwierdzam. Dwa Samsungi, jeden 750GB USB2.0 i drugi 1T USB3.0 - oba ze
    > zintegrowanym kontrolerem USB. Tylko USB. Pierwszy kupiony dwa lata
    > temu, drugi ok. rok temu. Jutro zerknę na oznaczenia.

    Fakt szajsung produkowal takowe wynalazki co nie zmienia faktu ze
    fizycznie sa to dyski SATA z przejsciowka SATA-USB na plycie wczesniej
    robil tez modele z wewnetrznym PATA-USB.
    http://hddrescue.wordpress.com/2011/07/17/verbatim_2
    50gb_hs25yjz/

  • 13. Data: 2012-07-20 07:01:41
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "JanuszWo" napisał w wiadomości grup
    > Bym wziął WD Scorpio Black 750 GB (7200, 16MB, Serial ATA II), ale ten
    > dysk nie ma NCQ. No, i teraz nie wiem, czy: w przypadku tej kieszeni
    > ważny jest zapis NCQ oraz nie wiem, czy warto zwracać na to akurat
    > uwagę przy wyborze dysku.

    Nawet USB 3.0 nie jest tak super wydajny, żeby NCQ dawało jakąś korzyść. Zresztą
    raczej mało operacji I/O wykonujesz na dysku podłączony do USB.

  • 14. Data: 2012-07-20 07:19:05
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 19 Jul 2012 22:04:21 +0200, Rafal Lukawski napisał(a):

    > Samsung nie produkuje od ponad roku dysków HDD, możesz podać model :)
    > Może to ze świata równoległego ;)

    To samo miałem z WD My Passport. Połakomiłem się bo był o 10 zet tańszy niż
    bez obudowy.

  • 15. Data: 2012-07-20 07:36:19
    Od: "Piotr C." <p...@m...re.move.this.com>

    Rafal Lukawski wrote:
    > Samsung nie produkuje od ponad roku dysków HDD, możesz podać model :)
    > Może to ze świata równoległego ;)

    HXMU050DA

  • 16. Data: 2012-07-20 07:38:47
    Od: "Piotr C." <p...@m...re.move.this.com>

    Aha.... wrote:
> [...]
    > fizycznie sa to dyski SATA z przejsciowka SATA-USB na plycie wczesniej
    > robil tez modele z wewnetrznym PATA-USB.

    odwracasz kota ogonem, to że sata gdzieś tam na poziomie sygnałów
    istnieje (ale nie jest nigdzie wyprowadzone) to nie ma tu rzadnego
    znaczenia. Dysk jako całość ma jedynie wyprowadzone usb.

  • 17. Data: 2012-07-20 13:45:42
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-20 07:38, Piotr C. pisze:
> [...]
    > istnieje (ale nie jest nigdzie wyprowadzone) to nie ma tu rzadnego
    > znaczenia. Dysk jako całość ma jedynie wyprowadzone usb.

    Fizycznie jest to dysk SATA lub PATA z przejsciowka USB.

  • 18. Data: 2012-07-20 18:09:04
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Aha...." <n...@s...com> napisał w wiadomości

    > Nie ma dysków USB, sa najwyzej obudowy z IF SATA-USB do ktorych mozna
    > zamontowac dysk.

    No i tu się mylisz... Można się zdziwić wyciągając dysk 2,5" z obudowy USB.

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2012-07-21 11:40:54
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-07-20 07:36, Piotr C. wrote:

    > HXMU050DA

    Jak już tu wyjasniono jest to obudowa USB 2.0, która w sobie posiada HDD
    (który mozna wyciągnąć, nie twierdze że łatwo ;)), na chwilę obecną są
    to tylko dyski SATA. Samsung takich już nie produkuje (sprzedał fabrykę
    seagate). Na pierwszy rzut oka obudowa nie jest już produkowana.

  • 20. Data: 2012-07-21 16:46:17
    Od: Michał Paszek <"hommer[SPAM_SIO]"@3star.net.pl>

    W dniu 2012-07-21 11:40, Rafal Lukawski pisze:

> [...]
    > to tylko dyski SATA. Samsung takich już nie produkuje (sprzedał fabrykę
    > seagate). Na pierwszy rzut oka obudowa nie jest już produkowana.

    Nie. To nie jest obudowa USB2.0. To jest dysk USB2.0. Tam nie ma
    kontrolera SATA.
    https://picasaweb.google.com/117180411978308003173/S
    amsung?authuser=0&authkey=Gv1sRgCKLKwpODg9rrUQ&feat=
    directlink