  • 1. Data: 2012-07-19 21:33:47
    Temat: Dobry dysk usb 3.0
    Od: JanuszWo <jannus_tl@taki_gaz.pl>

    Witam!
    Szukam dysku usb 3.0, ale takiego, co pójdzie na usb 2.0 też bez
    problemów. Na jeden kabelek (bez dodatkowego zasilania), 2,5 cala. Będę
    z niego bootować linuksa, więc powinien być wydajny i trwały jak dysk
    systemowy. Czy ktoś może wskazać odpowiedni sprzęt?
    Z góry dzięki - JanuszWo
    --
    popraw gaz w adresie

  • 2. Data: 2012-07-19 21:37:52
    Temat: Re: Dobry dysk usb 3.0
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-19 21:33, JanuszWo pisze:
> [...]
    > z niego bootować linuksa, więc powinien być wydajny i trwały jak dysk
    > systemowy. Czy ktoś może wskazać odpowiedni sprzęt?

    Nie ma dysków USB, sa najwyzej obudowy z IF SATA-USB do ktorych mozna
    zamontowac dysk.

  • 3. Data: 2012-07-19 21:53:24
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 19/07/2012 20:37, Aha.... wrote:

    > Nie ma dysków USB, sa najwyzej obudowy z IF SATA-USB do ktorych mozna
    > zamontowac dysk.

    ... a coś w temacie? ;-)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 4. Data: 2012-07-19 22:01:57
    Od: "Piotr C." <p...@m...re.move.this.com>

    Aha.... wrote:
    > Nie ma dysków USB, sa najwyzej obudowy z IF SATA-USB do ktorych mozna
    > zamontowac dysk.

    I tu się niestety mylisz. Kupiłem samsunga 500GB (takiego ze 'skórzanym'
    etui) po to żeby z niego wydobyć dysk sata do laptopa w czasie "kryzysu
    dyskowego". I okazało się że przejściówki nie ma, dysk jest USB.

  • 5. Data: 2012-07-19 22:02:34
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-07-19 21:33, JanuszWo wrote:
> [...]
    > z niego bootować linuksa, więc powinien być wydajny i trwały jak dysk
    > systemowy. Czy ktoś może wskazać odpowiedni sprzęt?

    Więc weź sprzęt do sklepu i sprawdź. Z definicji USB2.0 nie daje
    wystarczająco dużo prądu by ruszyć talerze HDD, to że często się
    rozkręca to kwestia berdziej niezgodności z normami (prąd>0.5A) niż
    "dobrego" dysku.

    Wszystko zależy od tego ile prądu daja Twoje porty USB2.0.

  • 6. Data: 2012-07-19 22:04:21
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-07-19 22:01, Piotr C. wrote:

    > I tu się niestety mylisz. Kupiłem samsunga 500GB (takiego ze 'skórzanym'
    > etui) po to żeby z niego wydobyć dysk sata do laptopa w czasie "kryzysu
    > dyskowego". I okazało się że przejściówki nie ma, dysk jest USB.

    Samsung nie produkuje od ponad roku dysków HDD, możesz podać model :)
    Może to ze świata równoległego ;)

  • 7. Data: 2012-07-19 22:13:02
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-07-19 22:02, Rafal Lukawski pisze:

> [...]
    > wystarczająco dużo prądu by ruszyć talerze HDD, to że często się
    > rozkręca to kwestia berdziej niezgodności z normami (prąd>0.5A) niż

    Z własnego doświadczenia najmniej problemów sprawiały dyski WD i
    Samsunga które potrafiły chodzić na 10 letnich wrakach.
    Z wad WD to np. słabo zamocowane gniazdo USB w obudowie i często dyski
    padają przez awarię złącz które latają jak żyd po pustym sklepie.

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

  • 8. Data: 2012-07-19 22:15:06
    Od: dziobu <d...@g...pl>

    Dnia 7/19/2012 9:33 PM, Użytkownik JanuszWo napisał:
> [...]
    > z niego bootować linuksa, więc powinien być wydajny i trwały jak dysk
    > systemowy. Czy ktoś może wskazać odpowiedni sprzęt?

    A nie może być obudowa z dyskiem?
    Zalman ZM-VE300 + dobierz sobie jakiś szybki dysk.

    - emuluje dodatkowo cd-rom/pamięć USB/dyskietke (da się z takiego napędu
    normalnie wystartować/zainstalować system) (*1),
    - dostęp do SMART (stan/temperatura),
    - programowa blokada przed zapisem,
    - nie jest to tandeta jak część kieszeni na rynku.

    Na jednam kablu USB 2.0 działa (jak narazie z każdego laptopa do którego
    go podpinałem - acer one, 3xHP, toshiba, asus eeepc). W środku
    siedzi Seagate ST9500420AS.

    (*1)
    Jeden komputer (hp 4710s) po ekranie post - nie wiem czemu - resetował
    wszystkie urządzenia podpięte na USB i kieszeń się gubiła. A on gubił
    wirtualny cd-rom więc nie dało się na nim systemu z tego dysku
    zainstalować. I to tylko na tym laptopie.

    dziobu
    xyzyk.pl

  • 9. Data: 2012-07-19 23:12:50
    Od: JanuszWo <jannus_tl@taki_gaz.pl>

    dziobu wrote:

    > A nie może być obudowa z dyskiem?
    > Zalman ZM-VE300 + dobierz sobie jakiś szybki dysk.

    A pewnie, że może być! Nie wiedziałem, że mogą być takie cuda. Czyli
    teraz jeszcze dysk pozostał.
    Bym wziął WD Scorpio Black 750 GB (7200, 16MB, Serial ATA II), ale ten
    dysk nie ma NCQ. No, i teraz nie wiem, czy: w przypadku tej kieszeni
    ważny jest zapis NCQ oraz nie wiem, czy warto zwracać na to akurat
    uwagę przy wyborze dysku.
    Dzięki jeszcze raz - JanuszWo
    --
    popraw gaz w adresie

  • 10. Data: 2012-07-19 23:23:33
    Od: JanuszWo <jannus_tl@taki_gaz.pl>

    Aha.... wrote:

    > Nie ma dysków USB, sa najwyzej obudowy z IF SATA-USB do ktorych mozna
    > zamontowac dysk.

    Hej!
    --
    popraw gaz w adresie