  • 1. Data: 2012-07-19 14:27:52
    Temat: UPS - sam się wyłącza
    Od: ikov <i...@t...pl>

    Już drugi raz UPS (ever duo 500) wyłączył mi się bez żadnego ostrzeżenia
    i problemów z prądem. Pracuje ciągle, przeciążony na pewno nie jest -
    czy to problem z baterią (ma ze 3 lata), czy raczej elektronika
    szwankuje? Po ponownym włączeniu działa bez problemu, z samych baterii
    parę minut podłączony sprzęt działa, ale samoistne wyłączanie przekreśla
    całą resztę.

    A poza tym - jaki UPS do 500 zł (moc rzeczywista - 300W lub więcej)?
    Ważne by miał gniazdka umożliwiające podłączenie innych sprzętów, jak np
    routera a nie tylko do kabli zasilających jedn. komputerowe/monitory.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-07-19 16:06:43
    Temat: Re: UPS - sam się wyłącza
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-07-19 14:27, ikov wrote:
    [.....]
    > A poza tym - jaki UPS do 500 zł (moc rzeczywista - 300W lub więcej)?
    > Ważne by miał gniazdka umożliwiające podłączenie innych sprzętów, jak np
    > routera a nie tylko do kabli zasilających jedn. komputerowe/monitory.
    Poleasingowy, "wyremontowany" APC SmartUPS 1000VA, np.
    http://allegro.pl/apc-smart-1000-black-new-oryginal-
    aku-apc-2l-gw-fv-i2481590893.html.
    Ewentualnie, jeśli chcesz zaoszczędzić i trochę się znasz na
    UPS/elektonice, taki sam sprzęt ale bez akumulatorów, np.
    http://allegro.pl/ups-apc-smart-ups-1000-sinus-usb-s
    prawny-6531-i2453707621.html.
    Osiem gniazd wyjściowych powinno spokojnie wystarczyć. Sam używam czegoś
    takiego od kilku ładnych lat i jestem zadowolony.

    BTW. Nie mam nic wspólnego z w/w aukcjami.

  • 3. Data: 2012-07-19 20:34:12
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-07-19 14:27, ikov wrote:
> [...]
    > Ważne by miał gniazdka umożliwiające podłączenie innych sprzętów, jak np
    > routera a nie tylko do kabli zasilających jedn. komputerowe/monitory.

    Dobrze jest móc przetestować UPS z zasilaczem (najczęściej
    komputerowym), u mnie APC SMart 750 wylatywał przy chieftecu 350W, wstyd
    to przyznać, ale musiałem zejść na feel'a, który nie wymaga idealnej
    sinusoidy.

    UPSy potrafią podziałać wiele lat, zwróć uwagę na koszty wymiany
    baterii, poza w/w dolegliwością para baterii do mojego UPS kosztuje
    raptem kilkadziesiat zł w autoryzowanym serwisie (zamienniki) i
    wystarcza na ok 3 lata.