  • 1. Data: 2011-10-27 09:47:21
    Temat: Dobry UPS do kilku maszyn
    Od: "Niteczka" <a...@W...gazeta.pl>

    Hej. Od razu przyznam się, że z UPSami nigdy do tej pory się nie zetknęłam,
    proszę więc o wyrozumiałość gdy palnę jakąś straszną głupotę ;)
    Rodzice kupili domek pod miastem, przeprowadziliśmy się i niestety zdarzają
    się tu krótkotrwałe wyłączenia prądu na 2-5 minut. Denerwujące jest to
    wówczas gdy się coś robi na komputerze a tu nagle totalne zaciemnienie i
    wszysto się wyłącza :) Albo nawet gdy zaprogramuję TV playera a po przerwie
    prądu muszę go od początku programować bo dawne ustawienia poszły do aniołków
    ;)

    Czytałam, że dobrym rozwiązaniem jest jakiś mocny UPS. Taki, do którego
    mogłabym podłączyć rozgałęziacz, albo taki który miałby 5-6 wyjść do których
    mogłabym podłączyć np. komputer, monitor, TV playera, drukarkę i jeszcze
    jakieś drobne urządzenie. Tak żeby przy wszystkich tych urządzeniach trzymał
    prąd przez 10 minut (a jakby było więcej to jeszcze lepiej). Czy moglibyście
    polecić mi urządzenie spełniające takie warunki. Cena do 2000 zł. Będę
    naprawdę bardzo, bardzo wdzięczna.

    Buziaki,
    Niteczka

  • 2. Data: 2011-10-27 10:04:54
    Temat: Re: Dobry UPS do kilku maszyn
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Czytałam, że dobrym rozwiązaniem jest jakiś mocny UPS.
    > Taki, do którego mogłabym podłączyć (...)
    > komputer,

    jaki?

    > monitor,

    jaki?

    > TV playera,

    jakiego?

    > drukarkę

    jaką? (i po co w ogole?)

    > i jeszcze jakieś drobne urządzenie

    jakie?

    > Tak żeby przy wszystkich tych urządzeniach trzymał
    > prąd przez 10 minut (a jakby było więcej to jeszcze lepiej).

    Na (pierwszy z brzegu) przyklad Ever Sinline 1200
    za polowe wymienionej przez Ciebie kwoty.
    Wg. producenta 780W i 10 minut przy obciazeniu 50%.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    Aha - na wszelki wypadek zaloz od razu kosztorys
    przewidujacy wymiane akumulatorow co jakies 2 lata.

  • 3. Data: 2011-10-27 10:09:02
    Od: Marrcino <n...@n...pl>

    W dniu 2011-10-27 11:47, Niteczka pisze:
> [...]
    > polecić mi urządzenie spełniające takie warunki. Cena do 2000 zł. Będę

    Ja bym nie przesadzał z ta ceną 2000, bo jeżeli masz drukarkę laserową
    to i duży Ci wiele nie pomoże. Według mnie wystarczy coś takiego:

    http://www.qblack.pl/protection-station-800-usb-din-
    o_156085.html

    (od razu mówię, że firmy nie reklamuję i ni cholery jej nie znam)

    na stronie producenta: http://powerquality.eaton.com/61082.aspx?CX=65

    Fajny, niedrogi masz od razu 4 gniazdka z podtrzymaniem i 4 filtrujące
    (np. dla drukarki) podtrzymuje podobno 30min i jest duzo tanszy od np
    UPSów APC.

  • 4. Data: 2011-10-27 10:24:05
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 27-10-2011 o 11:47:21 Niteczka <a...@w...gazeta.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > moglibyście
    > polecić mi urządzenie spełniające takie warunki. Cena do 2000 zł. Będę

    Jaki komputer, jaki monitor? Drukarka mam nadzieję nie laserowa?

    Jeśli może być używany, to celowałbym w coś takiego:
    http://allegro.pl/ups-apc-smart-1500va-usb-bateria-o
    k-fv-gw-i1863449681.html

    A jeśli nowy, to np.:
    http://www.agito.pl/zasilacze-ups/fideltronik-lupus-
    ki-2000-sinus.0.406693.html

    Trochę przesadziłem z mocą - będzie z zapasem.
    Jakby policzyć moc pobieraną przez Twoje urządzenia, pewnie dałoby się
    dobrać tańsze modele...
    --
    Brak sygnaturki.

  • 5. Data: 2011-10-27 10:30:17
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > (...) podtrzymuje podobno 30min

    Nie zgadza mi sie przelicznik kilogram UPSa na minute podtrzymania ;)

    Z reszta - Wegrzy testowali i pod obciazeniem 230W padl po niecalych 5
    minutach.

    podsumowanie testu:
    http://pcworld.hu/apix/1001/teszt1.png
    sam test:
    http://pcworld.hu/szunetmentes-tapegysegek-tesztje-2
    0100103.html?p=3

    Jezyk barbarzynski, ale gdyby ktos mial potrzebe, to google daja rade ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    Tak poza wszystkim - niezbyt latwo jest znalezc UPSa o niekoniecznie
    wysokiej mocy maksymalnej, ale za to z pojemna bateria akumulatorow.

    PPS:
    Sinline 1200, ktorego wzmiankowalem, wazy cos tak z 15 KG ;)

  • 6. Data: 2011-10-27 11:43:11
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-10-27, o godz. 12:04:54
    "Vituniu" <v...@p...fm> napisał(a):

    > jaką? (i po co w ogole?)

    Właśnie - po co drukarkę? Nie wiem jak obecnie ale kiedyś np. był zakaz
    podłączania laserów pod UPS-ów bo brały w chwili wydruku tak duży
    impuls prądowy że wywalało bezpieczniki.

    > Na (pierwszy z brzegu) przyklad Ever Sinline 1200
    > za polowe wymienionej przez Ciebie kwoty.
    > Wg. producenta 780W i 10 minut przy obciazeniu 50%.

    Ja bym powiedział że jak są zaniki 2-3 to każdy właściwie tylko żeby
    miał sterowanie i potrafił zamknąć komputer jak prądu nie będzie dłużej.

    > Aha - na wszelki wypadek zaloz od razu kosztorys
    > przewidujacy wymiane akumulatorow co jakies 2 lata.

    Jak nie od producenta to nie jest specjalnie drogo - kilkadziesiąt
    złotych dla niedużego modelu.

    Zdrówko

  • 7. Data: 2011-10-27 12:12:52
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Właśnie - po co drukarkę? Nie wiem jak obecnie ale kiedyś np.
    > był zakaz podłączania laserów pod UPS-ów bo brały w chwili
    > wydruku tak duży impuls prądowy że wywalało bezpieczniki.

    Nadal jest... jak grzalka potrzebuje 1,5 kW i ktos
    nieopatrznie kliknie "drukuj" to nie ma przebacz... ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 8. Data: 2011-10-27 12:21:28
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-10-27, o godz. 14:12:52
    "Vituniu" <v...@p...fm> napisał(a):

    > Nadal jest... jak grzalka potrzebuje 1,5 kW i ktos
    > nieopatrznie kliknie "drukuj" to nie ma przebacz... ;)

    No chyba że masz solidny UPS. Mój Fideltronik ARES 3000 czajnik
    elektryczny wytrzymuje to i drukarkę powinien. od razu - nie ja go tak
    testowałem a osoba która to zrobił dostała opieprz. ;-)

    Zdrówko

  • 9. Data: 2011-10-27 12:37:28
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:20111027134311.1ef77f21@babcia-workstation...

    > Właśnie - po co drukarkę? Nie wiem jak obecnie ale kiedyś np. był zakaz
    > podłączania laserów pod UPS-ów bo brały w chwili wydruku tak duży
    > impuls prądowy że wywalało bezpieczniki.

    Zakaz dalej obowiązuje, nawet jeśli w specyfikacji laserówki pisze, że
    pobiera 400W to jest to moc średnia. Chwilowa może być wyższa. Z
    atramentówkami nie ma takiego kłopotu.

    > Ja bym powiedział że jak są zaniki 2-3 to każdy właściwie tylko żeby
    > miał sterowanie i potrafił zamknąć komputer jak prądu nie będzie dłużej.

    To jest cenna uwaga, bo wiele osób myśli, ze UPS służy do pracy, tym czasem
    on ma tylko zamknąć komputer żeby nie pogubić danych.

  • 10. Data: 2011-10-27 12:45:10
    Od: "Niteczka" <a...@N...gazeta.pl>

    Marrcino <n...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Fajny, niedrogi masz od razu 4 gniazdka z podtrzymaniem i 4 filtrujące
    > (np. dla drukarki) podtrzymuje podobno 30min i jest duzo tanszy od np

    Dzięki. A co myślicie o czymś takim:
    http://allegro.pl/apc-smart-ups-1500va-lcd-230v-od-d
    eligo-fv-i1883016546.html

    I jeszcze jedno pytanie: jak oglądam te wszystkie UPSy, które polecacie to
    jak widzę większość ma gniazda wyjściowe takie jak do komputera. A ja
    chciałabym podłączyć np. małego TV playera, który ma zwykłą wtyczkę do
    kontaktu. Czy jest jakaś przejściówka między wyjściem typowym dla zasilacza
    komputerowego a zwykłym gniazdkiem elektrycznym?

    Niteczka