  • 1. Data: 2011-10-27 01:11:29
    Temat: Moc zasilacza ATX 300W
    Od: Jarek <j...@p...invalid>

    Czy zasilacz 300W powinien wystarczyć do zasilenia płyty głównej z procesorem
    Pentium III 800 MHz, kartą graficzną 64 MB, kartą muzyczną i bezprzewodową na
    PCI oraz trzy dyski twarde po 80 GB każdy wraz z nagrywarką DVD? Bo obecnie
    wystarcza tylko jak odłączę dwa dyski. Jak są podłączone to komputer nie działa.
    Wszystko jest sprawne, dyski sprawdziłem podłączając drugi zasilacz i było
    dobrze. Chcę jednak wiedzieć czy te 300W to za mało czy może zasilacz jest
    uszkodzony?

  • 2. Data: 2011-10-27 06:17:26
    Temat: Re: Moc zasilacza ATX 300W
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

> [...]
    > procesorem Pentium III 800 MHz, kartą graficzną 64 MB, kartą muzyczną
    > i bezprzewodową na PCI oraz trzy dyski twarde po 80 GB każdy wraz z

    Zasilacz - tak. Wyrob zasilaczopodobny - niekoniecznie.

    > Bo obecnie wystarcza tylko jak odłączę dwa dyski.

    Po pierwsze - powiedz nam co to za zasilacz.
    Po drugie - sprawdz na etykiecie ile Amper wypada
    na linii 12V a ile na 5V (z obu korzystaja napedy)
    Po trzecie - rozkrec zasilacz i sprawdz czy
    przypadkiem kondensatory nie "wziely i wyszly".

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    W suchych W liczac: masz 20W na plyte, 20W na procesor
    10-40W na grafike (w sumie pochwal sie co to?), 10W na
    pozostale karty PCI, po 10 na dyski plus jakis tam margines...
    Wychodzi jakies 130W dla calosci pod obciazeniem, ale w
    praktyce pewnie mniej.

  • 3. Data: 2011-10-27 07:19:15
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 27.10.2011 08:17, Vituniu pisze:
    > Wychodzi jakies 130W dla calosci pod obciazeniem, ale w
    > praktyce pewnie mniej.

    Z reguły 2-3x mniej i to pod obciążeniem.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 4. Data: 2011-10-27 07:44:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 27 Oct 2011 03:11:29 +0200, Jarek napisał(a):

    > Bo obecnie
    > wystarcza tylko jak odłączę dwa dyski. Jak są podłączone to komputer nie działa.

    Coś z tymi dyskami jest nie OK, zasilacz powinien sie wyrabiać bez
    problemu.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2011-10-27 09:04:48
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-10-27 09:44, Jacek Maciejewski wrote:

    > Coś z tymi dyskami jest nie OK, zasilacz powinien sie wyrabiać bez
    > problemu.

    Dyski 3.5" w obciazeniu biora max kilka W - 5-6