  • 21. Data: 2013-02-06 21:57:12
    Temat: Re: Dobór akumulatorka 3,6V i układu ładowania
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-06 21:19, Mario pisze:

    > Ja miałem kilka razy chęć ale jakoś mi przechodziło. Układy
    > kontrolerów trudno dostępne.

    MCP73831T udało mi się przed chwilą zamówić na Allegro. ;)

    > Gdybym miał robić projekt na płytce z płytkarni to może bym się
    > zdecydował. Jeśli do jednostkowego celu miałbym robić pajączka na
    > kolanie to duże szanse, że coś się zewrze i akumulator eksploduje.

    To oczywiste, że trzeba uważać. Jeśli już się wytrawi jakąś płytkę
    metodą termotransferu to przylutowane tego jakimś wielkim problemem być
    nie powinno. A do prób? Przylutować do wyprowadzeń izolowane przewody,
    ich końcówki wetknąć w płytkę stykową i całość tak rozmieścić, żeby nic
    z niczym nie miało prawa się zewrzeć.

  • 22. Data: 2013-02-06 21:58:50
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Przepraszam, ta wypowiedź miała się znaleźć w innym wątku. ;)

  • 23. Data: 2013-02-06 22:48:05
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-02-06 21:34, Jakub Rakus pisze:

    > Tylko żeby cewka przekaźnika nie pożarła więcej energii niż włączony
    > non-stop wzmacniacz - policz najpierw!

    To musi dać konfigurację NO. Będzie zasilał cewkę w trakcie rozmowy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 24. Data: 2013-02-07 20:15:10
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 06 Feb 2013 21:19:43 +0100, Mario napisał(a):

    > Może jak ktoś zrobił taką ładowarkę to jest dla niego rzecz trywialna.
    > Ja miałem kilka razy chęć ale jakoś mi przechodziło. Układy kontrolerów
    > trudno dostępne. Te co znalazłem w RS czy TME to z reguły jakieś QFN czy
    > inne maluszki. Gdybym miał robić projekt na płytce z płytkarni to może
    > bym się zdecydował. Jeśli do jednostkowego celu miałbym robić pajączka
    > na kolanie to duże szanse, że coś się zewrze i akumulator eksploduje.

    MAX1811 jest dostępny w TME choć dosyć drogi (14 zł). Ma obudowę SOIC8
    więc do przylutowania bez problemu. Do działania potrzebuje tylko
    opornika ograniczającego prąd LEDa sygnalizujące tryb pracy i dwóch
    kondensatorów.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 25. Data: 2013-02-08 00:47:20
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-02-07 20:15, badworm pisze:
    > MAX1811 jest dostępny w TME choć dosyć drogi (14 zł). Ma obudowę SOIC8

    Jeśli można, podepnę się do wątku.
    A co robić z układami, które przystosowane są do zasilania napięciem
    3,3V, mogą pracować do 3,6V, a 'Absolute maximum' to 4V? Jeśli to będzie
    mikrokontroler plus peryferia to na stałe musi być włączony jakiś
    stabilizator impulsowy? Jakiś konwerter step-up/step-down? Liniowy LDO
    raczej się nie nada ze względu na zbyt małą różnicę napięć. Pod koniec
    nawet równą 0.
    Jak się buduje takie układy? Zakładając na przykład prąd w szczycie
    0,5A, średnio 0,1A i tryb uśpienia/oczekiwania.

    --
    Michał

  • 26. Data: 2013-02-08 10:41:16
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > LiIon są trochę wrażliwe na sposób ładowania. Trzeba się zdobyć na odwagę :)
    > Może faktycznie można by dać ten MAX1551, ale widzę, że ani TME ani RS nie
    > mają ich w ofercie. Ma Farnell. No oczywiście można się prosić o próbki, ale
    > jak widać zrobienie ładowarki do LiIon to jeszcze jest trochę egzotyczna
    > sprawa.

    A jest jakis sens robic ?
    - no chyba ze w celach "naukowo-poznawczych"

    http://dx.com/p/universal-ac-charger-for-aa-aaa-6f22
    -18650-battery-ac-100-240v-eu-plug-47499