  • 1. Data: 2013-02-04 10:56:17
    Temat: 5V6 o ostrej ch-ce
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Do soboty myślałem, że diody Zenera zaczynają mieć w miarę ostrą ch-kę
    gdzieś tak od 6V8, a te na niższe napięcia mają łagodną ch-kę w okolicy
    kolana.
    Znalazłem w szufladzie (z dawnych czasów) jakieś 6 szt. jednakowych diod.
    Zmierzyłem jedną - przy 5mA ma 5,68V, a przy 0,1mA ma 5,62V - się zdziwiłem.
    Pozostałe sprawdziłem przy 0,1mA i uzyskałem napięcia między 5,61 a 5,73. Te
    diody to 1N4690.
    Znalazłem jeszcze jakieś dwie inne (typu nie określę, bo mają jedynie
    napisane 5V6) i one już są zgodne z moim dotychczasowym myśleniem. Przy
    0,1mA jedna ma 3,98V a druga 4,65.
    Zajrzałem do danych katalogowych - dla 1N4690 podają prąd wsteczny przy 4V.
    http://www.centralsemi.com/PDFs/products/1N4678-4717
    .PDF
    Dla popularnych SMD:
    http://www.nxp.com/documents/data_sheet/BZV55_SER.pd
    podają prąd wsteczny dla 2V (dla diody 5V6).

    Może ktoś ma pod ręką kilka BZV55C5V6 i mógłby sprawdzić ile prze nie upływa
    przy 5V ?
    Czy może ktoś zna jakieś popularne Zenerki SMD 5V6 o ostrej ch-ce?
    P.G.

  • 2. Data: 2013-02-04 12:47:39
    Temat: Re: 5V6 o ostrej ch-ce
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Piotrze, a to nie przypadkiem dryft temperaturowy tak około 6.8V jest
    najmniejszy?

    Tą wartość tylko pod takim kątem w mózgownicy odszukałem. ;)
    Trzeba by jak piszesz, pdf-y poczytać.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 3. Data: 2013-02-04 13:43:27
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    > Piotrze, a to nie przypadkiem dryft temperaturowy tak około 6.8V jest
    najmniejszy?

    > Tą wartość tylko pod takim kątem w mózgownicy odszukałem. ;)

    Dryft temperaturowy w mojej mózgownicy łączy się z 6V2.
    Ale tu:
    http://www.nxp.com/documents/data_sheet/BZV55_SER.pd
    to wychodzi, że najbliżej 0 jest dla diody 5V1.

    6V8 na moje to nie jest żadna wartość podawana "do zapamiętania" tylko
    wniosek "na oko" z rodziny charakterystyk, które kiedyś, dawno widziałem.
    Karty, które teraz znajduję (usilnie nie szukałem) nie zawierają
    charakterystyk I(U).
    Z rezystancji dynamicznej można jakieś wnioski wyciągać ale wykres to
    wykres.
    P.G.