  • Data: 2009-03-13 15:10:09
    Temat: Do speców od 4/3
    Od: "adam" <j...@o...maile.com> szukaj wiadomości tego autora

    Jaki obecnie (niekoniecznie nowość z półki, może być schodzący z rynku)
    aparat formatu 4/3 oferuje optimum pod względem poniższych preferencji:
    - jak najmniejszy korpus (marzy mi się taki w parze z 25 mm Zuiko)
    - jak najwyższa jakość obrazu.

    Marka obojętna (nie mam uprzedzeń), mile widziany dobry wizjer i sprawny AF.

    ???

    Mam powoli wyżej uszu klamotów na APS-C - dobry aparat to taki, który ma się
    ochotę wziąć w kieszeń, a nie tachać dedykowany plecak bez miejsca np. na
    żarcie, mój coraz częściej zostaje w domu.
    FF już definitywnie wykluczam, więc pozostawanie przy formacie oferowanym
    przez liderów (Canon/Nikon/Sony) przestaje mieć dla mnie sens.

    Kompakt raczej wykluczam ponieważ oprócz amatorsko-zaawansowanej fotografii
    wycieczkowo-krajobrazowo-makro-rodzinnej dość często potrzebuję czegoś co
    daje się uzyskać jedynie z formatu matrycy, który przekracza kompaktowe
    standardy.
    Wymienna optyka i GO nie sięgajaca "stąd do wieczności" jest dla mnie
    warunkiem koniecznym.
    Przeleciał mi przez myśl Canon G10 ale z powodu wspomnianych zastrzeżeń
    odpuściłem.

    Dublować sprzętu nie zamierzam - filozoficznie irytuje mnie nadmiarowość,
    nie lubię posiadać czegoś co sporadycznie używam.

    adam

    ps.: gdyby udało się uniknąć flejma byłoby rewelacyjnie ; )))) chcę
    zasięgnąć chłodnej opinii wolnej od religijnego żaru.