  • 21. Data: 2014-09-19 17:06:15
    Temat: Re: Do Trybuna
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 541c0882$0$2358$6...@n...neostrada.pl

    > Ustawienia->dostęp do lokalizacji, kliknąć satelity gps, zaznaczyć opcje "Pomoc GPS
    EPO" i "aGPS". Nie jest to jakiś demon
    > prędkości, ale idzie już nawiązać łączność z satelitami w czasie do 20 sekund. I co
    ważne pozycja jest pokazywana dość
    > precyzyjnie..

    Ja mam to włączone i z tego korzystam. Raz (rzadko) łapie
    pół godziny choć widzi satelity, innym razem łapie kilka
    sekund -- bez ruszana ustawień.

    Monster po przeładowaniu danych z AGPS łapie czasami
    w niemierzalnie krótkim czasie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2014-09-19 17:08:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 541c0918$0$2358$6...@n...neostrada.pl

    > Właśnie, ten w tablecie (stara wersja Androida 2.2, no i sam sprzęt kilkuletni)
    widać ma domyślnie włączony AGPS. Teraz tą opcję
    > włączyłem na nowym sprzęcie, i łapanie fixa znacznie przyspieszyło.
    >
    > Jednak tu bym się nie zgodził, AGPS na pewno w telefonie nie był włączony i mimo
    tego że pierwszą łączność z satelitami chwytał po
    > po dość długim czasie, to powtórne połączenia następowały błyskawicznie.

    Bo następnym razem (o ile ten następny
    raz szybko nastąpi) zawsze jest szybciej.

  • 23. Data: 2014-09-19 17:10:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 541c0a11$0$2371$6...@n...neostrada.pl

    > Tak jest w nawigacjach tzw stacjonarnych, bez żadnego aGPS łapią FIXa szybko.
    Wniosek taki że widać moduły GPS są na poziomie
    > innego szajsu który jest wkładany do telefonów, choćby aparaty foto. Czyli są to
    namiastki prawdziwych urządzeń.

    Być może tak jest -- dla mnie telefoniczny wystarcza.
    Jeśli ktoś mi udostępni ,,profesjonalny'' i zapłaci
    za testowanie -- mogę testować i udostępnić wyniki.

    Raczej dybię na telefon z GLONASS i GPS, nie na
    ,,profesjonalną nawigację samochodową''. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2014-09-19 17:21:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
    >"Marek" a...@n...neostrada.pl

    >I ja uważam, że położenie satelitów można jakoś wyliczyć bez używania
    >AGPS. ;)

    Mozna, o ile znasz parametry orbity.
    A te sie nieco zmieniaja, a my tu przeciez chcemy z dokladnoscia do
    metrow.

    Wiec albo poczekasz miedzy 19 a 30s az je satelita podesle, albo
    pamietasz stare, z niedawnego czasu i sa jeszcze dobre, albo
    otrzymujesz przez AGPS, albo masz duzo zaklocen i czekasz, czekasz,
    czekasz, czekasz ..

    >Wyłączenie i włączenie odbiornika GPS stosuję w Monsterze
    >dość często -- bo ów odbiornik zawiesza się. Po włączeniu
    >takim czekam na położenie niemierzalnie krótko.

    Czyli tez to zawieszenie nie takie calkowite ...

    J.

  • 25. Data: 2014-09-19 18:31:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Sep 2014 17:37:50 +0200, "J.F."

    >To jest dla mnie niezrozumiałe. Większość modułów gps (takie z
    >zintegrowaną anteną, używane w embeded) mają dodatkowy pin Vbatrtc.
    >Służy do podtrzynania rtc gpsa ( poprzedniego fixa), umożliwia to
    >szybszy fix po włączeniu modułu (bo rtc gpsa jest już
    >synchronizowany) i wcale nie potrzeba żadnych agps.

    Jak tak sobie czytam jak to dziala ... to na moj gust to bez wiekszego
    znaczenia.
    Wystarczy z pare sekund zaprzestania odbioru i sie odbiorniki
    rozsynchronizuja, i trzeba bedzie lapac sygnal na nowo.

    Z tym ze praktyka pokazuje ze ponowna synchronizacja trwa od paru
    sekund do paru minut.
    A wiec podejrzewam ze:
    - sygnal sie lapie wzglednie latwo, skoro mozna w sekundy, ale czasem
    jednak trudno, bo te grube minuty nie biora sie znikad.
    - ale trzeba wiedziec ktorych satelitow sygnal ... lub miec
    wystarczajaco kanalow na wszystkie.
    - zgrubna znajomosc czasu pozwala powiedziec ktore satelity mamy nad
    glowa ... o ile nie zmienilismy pozycji istotnie.
    - efemerydy satelit pamietamy wystarczajaco dokladnie, albo trzeba
    odbierac na nowo. Tu mysle ze po paru godzinach trzeba odczekac te
    ~30s, lub skorzystac z AGPS.
    ale tu wystarczy nieulotna pamiec, nie trzeba od razu RTC.
    - czas trzeba znac bardzo dokladnie, do milisekund, i tu dokladny RTC
    moze pomoc, ale przy 1ppm dokladnosci to po 20min i on zawiedzie.
    A czas satelity nadaja co 30s, majac RTC dokladny co do sekund
    moze sie uda ustalic dokladny czas co 6s (subramka).

    I tylko w tym ostatnim widze jakis zysk ... ale telefon ma tez dosc
    dokladny czas z sieci komorkowej.

    J.

  • 26. Data: 2014-09-19 18:38:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 541c4a00$0$2229$6...@n...neostrada.pl

    > Czyli tez to zawieszenie nie takie calkowite ...

    To prawda -- to nie zawiśnięcie na szubienicy.

    -=-

    Overmax podaje widzenie 12 satelitów, słupki
    co najmniej pięciu satelitów wysokie, ale
    ,,szare'' -- pozycji nie ma. Monster także
    nie podaje pozycji, ale słupki ma ,,żółte''
    i widzi tylko 5 satelitów.

    -=-

    Stała się rzecz najstraszniejsza z możliwych na
    tym świecie! Jest niemal ciemność! Kolejna żarówka
    halogenowa (kupiona w ubiegłym wieku) zgasła...
    Pozostała (w zapasie) jedna taka żarówka i jedna LEDka...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2014-09-19 18:46:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 541c0882$0$2358$6...@n...neostrada.pl...

    > "Pomoc GPS EPO" i "aGPS". Nie jest to jakiś demon prędkości, ale idzie

    U mnie nie można od dawna ściągnąć
    danych EPO. Mam MT 8389 bodajże.

    http://www.dobreprogramy.pl/DeliVeriuS/ANDROID-Napra
    wa-GPS,55517.html

    Tutaj piszą o wcześniejszych MT.
    Być może rzeczywiście jest jakiś problem z urlem do EPO.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.mtr
    akal.mtkepogpsfixer&hl=pl

    -=-

    Overmax chwycił fixa - 6 merów niepewności;
    Monster miewa 47 metrów... (lub nie łapie)
    Oba są bardzo blisko siebie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2014-09-19 18:50:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 541c5a83$0$2225$6...@n...neostrada.pl

    > I tylko w tym ostatnim widze jakis zysk ... ale telefon ma tez dosc dokladny czas z
    sieci komorkowej.

    Bardzo dokładny -- odchyłki nie są większe, niż minutowe. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2014-09-19 18:57:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
    >"J.F." 541c5a83$0$2225$6...@n...neostrada.pl
    >Bardzo dokładny -- odchyłki nie są większe, niż minutowe. ;)

    Tak naprawde to chyba lepiej.

    Ale ja o tym ze jak GPS przejdzie do nadawania kolejnej podramki, to
    moge sobie ustawic zegar dokladnie ... ale musze czas znac z
    dokladnoscia do 3s.

    J.

  • 30. Data: 2014-09-19 18:59:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w
    >Stała się rzecz najstraszniejsza z możliwych na
    >tym świecie! Jest niemal ciemność! Kolejna żarówka
    >halogenowa (kupiona w ubiegłym wieku) zgasła...
    >Pozostała (w zapasie) jedna taka żarówka i jedna LEDka...

    Halogeny jeszcze sa w sprzedazy, ale LEDy coraz lepsze.
    Tylko ze ... zapalaja sie z opoznieniem.
    Nie wszystkie, ale kto wie ktore :-)

    J.