  • 1. Data: 2014-09-14 01:22:37
    Temat: Ceny iPhone6 w różnych krajach
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Ceny w sklepach Apple (nie na eBay/Allegro)
    Bez kontraktu, bez abonamentu, bez simLOCKa:

    United States

    iPhone 6 / 16GB - $649.00
    iPhone 6 / 64GB - $749.00
    iPhone 6 / 128GB - $849.00
    iPhone 6 Plus / 16GB - $749.00
    iPhone 6 Plus / 64GB - $849.00
    iPhone 6 Plus / 128GB - $949.00

    United Kingdom

    iPhone 6 / 16GB - ?539.00
    iPhone 6 / 64GB - ?619.00
    iPhone 6 / 128GB - ?699.00
    iPhone 6 Plus / 16GB - ?619.00
    iPhone 6 Plus / 64GB - ?699.00
    iPhone 6 Plus / 128GB - ?789.00

    Germany

    iPhone 6 / 16GB - 699,00 ?
    iPhone 6 / 64GB - 799,00 ?
    iPhone 6 / 128GB - 899,00 ?
    iPhone 6 Plus / 16GB - 799,00 ?
    iPhone 6 Plus / 64GB - 899,00 ?
    iPhone 6 Plus / 128GB - 999,00 ?

    Trochę zaskakuje mnie cena w Niemczech:
    700 euro to chyba znacznie więcej niż 650 USD?
    Pewnie jakieś cło na wyrób spoza EU...

  • 2. Data: 2014-09-14 12:40:51
    Temat: Re: Ceny iPhone6 w różnych krajach
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pszemol wrote:

    > Ceny w sklepach Apple (nie na eBay/Allegro)
    > Bez kontraktu, bez abonamentu, bez simLOCKa:
    >
    > United States
    >
    > iPhone 6 / 16GB - $649.00

    czy ta cena zawiera sales tax?

    > Germany
    >
    > iPhone 6 / 16GB - 699,00 ?

    bo ta cena awiera wszystko łącznie z gwarancją i VAT

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2014-09-14 16:47:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:lv3rbj$lae$1@dont-email.me...

    > czy ta cena zawiera sales tax?

    Nie. Rzeczywiscie raport nie jest ścisły.
    W rejonie moich przedmieść Chicago trzeba tam doliczyć od 7-9%.
    Czyli wyjdzie jakieś 650+65=715 USD lub mniej.
    700 euro dziś to jakieś 907 dolarów amerykańskich.

    > bo ta cena awiera wszystko łącznie z gwarancją i VAT

    Jasne, ale wciąż jest jakieś 180 dolarów różnicy do wyjaśnienia.
    A Niemcy nie są wcale najdroższe. Cena najtańszej wersji iPhone6
    we Francji jest większa: 709 euro, we Włoszech 730 euro,
    Taki Luksemburg, na odmiane, jest tańszy, tylko 664 eurosków.
    Brzmi to jak jakieś narzucane przez poszczególne państwa taryfy?
    http://www.redmondpie.com/factory-unlocked-sim-free-
    iphone-6-iphone-6-plus-prices-in-us-uk-and-other-cou
    ntries/

    Na eBay oczywiście ceny są wyższe - Ci co załapali się na pierszą
    transzę sprzedają tym co chcieli a zaspali za ponad $2000 USD:
    http://www.redmondpie.com/unlocked-iphone-6-plus-uni
    ts-going-for-over-2000-on-ebay/

    Z jednej strony trudno się dziwić - tam gdzie jest rekordowy popyt
    i jest szansa że komuś zabraknie tam pojawia się rekordowe ceny...
    Apple komentując datę 12-go września, kiedy otworzyli online
    sprzedaż telefonów do wysyłki pierwszej transzy 19-go września
    podali komunikat: "response to iPhone 6 and iPhone 6 Plus has
    been incredible with a record number of pre-orders overnight."
    Z drugiej strony, wszedłem właśnie na stronę apple.com i wybrałem
    iPhone6 16G (najtańszy) bez abonamentu/subsydiów od operatora
    i bez problemów wrzuciłem do koszyka: mam opcję czekać na wysyłkę
    pocztą (obiecują 7-10 dni) lub odbiór w sklpie Apple 19-go września.
    Więc nie bardzo rozumiem skąd cena taka na eBay...

  • 4. Data: 2014-09-14 16:57:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > pocztą (obiecują 7-10 dni) lub odbiór w sklpie Apple 19-go września.
    > Więc nie bardzo rozumiem skąd cena taka na eBay...

    Ciekawe który model jest na polskim Allegro.pl dostępny...
    Ze strony Apple wynika, że znów jest dostępnych kilka różnych modeli
    z różnym zestawem obsługiwanych pasm radiowych w zakresie LTE:
    http://www.apple.com/iphone/LTE/