  • 11. Data: 2014-09-17 10:39:50
    Temat: Re: Do Trybuna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości
    W dniu 2014-09-15 10:13, J.F. pisze:
    >http://www.mojmoby.pl/wyswietlacz-lcd-vs-amoled-rgb
    -vs-pentile/
    >Zalety ekranu LCD:
    >a) tańsza produkcja
    >b) Ekrany IPS mają bardzo wierne odwzorowanie kolorów <------------
    >takie info znajdziesz w prawie każdym teście.

    ... w porownaniu do LCD nie IPS.

    >c) są one bardzo jasne i czytelne na zewnątrz

    To ciagle jest podswietlenie, w przypadku telefonow LEDami, a potem
    strata minimum 50% na polaryzatorach, plus dodatkowe straty na
    matrycach, dyfuzorach.

    No ale tez LED sa zapewne wydajne, a nie AMO ...

    >Wady: ekran AMOLED
    >a) Nieprawidłowe wyświetlanie kolorów <------------ takie info
    >znajdziesz w prawie każdym teście.

    Hm, maja prawo osiagnac naturalne, w odroznieniu od LCD, ktore z
    natury mocno nieliniowe sa.
    Te samsunga nie sa jakies wyraznie zle.

    A na razie mozemy sie popodniecac tym
    http://members.chello.pl/m.kaluza/rzeznik_lcduf.png

    Ale tu chyba Android mocno protestuje - jak wyswietlic obrazek w
    skali 1:1 - tzn piksel na piksel, bez zadnych skalowan.

    J.

  • 12. Data: 2014-09-17 11:00:08
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > "Trybun" 5416c34b$0$2229$6...@n...neostrada.pl

    > Sklepy ,,posiadają''.

    Ale nie posiadają do tego aby klient przez pół dnia testował sprzęt...

    > Fixacja to rozległy problem. Jedna próba daje żadne rozeznanie.
    > Overmax czasami fixuje pół godziny a czasami parę sekund.
    > Bywa, że Monster złapie w czasie niemierzalnie małym,
    > a leżąc tuż obok niego Overmax nie fixuje dwa kwadranse.
    > (rzadko tak bywa, ale bywa; częściej bywa tak, że Overmax
    > łapie minutę później niż Monster)
    >
    > Dla mnie Overmax jest ciężki i drogi. Ciężar przeżyję,
    > ale w pełnym słońcu niewiele widać. Raczej to tablet
    > domowy, choć ma i GPS, i 3 G, które powoli staje się
    > przeżytkiem.
    >
    > BTW -- wspomniany SGS może pracować jako telefon,
> [...]

    Z moich doświadczeń wynika że FIXacja GPSu zależy przedewszystkim od
    sprzętu. Nie ma znaczenia gdy używam tabletu, nawigacji stacjonarnej,
    czy poprzedniego telefonu, czy jestem gdzieś w lesie czy na otwartej
    przestrzeni - FIX jest łapany w około 10 sekund. W telefonie z, jakby
    nie patrzeć, najlepszą specyfikacją zajmuje to nieraz minutę, a nawet
    dłużej, zwłaszcza gdy jest używany do obsługi programu Google Maps.

  • 13. Data: 2014-09-17 13:16:41
    Od: A <a...@g...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Samsung Galaxy Tab S ma superAMOLED. Jeśli porównasz
    > ten wyświetlacz z wyświetlaczem IPS, poznasz zalety.
    > Gdyby był stosownie tańszy -- kupiłbym 10,5 cala.
    > Niestety 2kpln to trochę dużo.

    Tab S były z 2-3 tyg temu w promocji 50% taniej.

    Nawet do tej pory da się tak kupić (jak ktoś wtedy zamawiał i anulowali mu
    zamówienie - teraz się dobijają, że jednak nadal mogą sprzedać) - trzeba by
    takiego ktosia zlokalizować.

    --
    A.

  • 14. Data: 2014-09-17 16:47:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 54194d8c$0$2226$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > jest łapany w około 10 sekund. W telefonie
    > z, jakby nie patrzeć, najlepszą specyfikacją
    > zajmuje to nieraz minutę, a nawet dłużej,

    Overmax czasami (rzadko) łapie w pół godziny,
    czasami (też rzadko) w kilka sekund.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2014-09-17 17:37:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał
> [...]
    >nie patrzeć, najlepszą specyfikacją zajmuje to nieraz minutę, a nawet
    >dłużej, zwłaszcza gdy jest używany do obsługi programu Google Maps.

    Hm ... od sprzetu troche zalezy. Mala, kiepska antena, design
    oszczedzajacy baterie moga wydluzyc start.
    Tak samo jak slaby sygnal spowodowany trudnym terenem.
    Rozne odbiorniki mam i te stare potrafia startowac pare minut.

    Ale z drugiej strony telefon domyslnie moze z AGPS korzystac.

    Ba - jesli startuje ci po dluzszej przerwie w 10 sekund - to niemal na
    pewno korzysta.
    I to jak mowisz takze stacjonarna nawigacja.

    Ba - orbita satelity jest nadawana co 30s, wiec taki zimny start moze
    szybciej nastapic tylko w szczegolnych sytuacjach - gdy akurat sie
    wstrzelisz w czas nadawania wlasciwych podramek.
    Caly almanach to juz kilkanascie minut - ale on do pierwszego fixa
    niepotrzebny.

    Czas wiec zweryfikowac osiagi sprzetu :-)

    J.

  • 16. Data: 2014-09-18 00:48:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Sep 2014 17:37:50 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Hm ... od sprzetu troche zalezy. Mala, kiepska antena, design
    > oszczedzajacy baterie moga wydluzyc start.

    To jest dla mnie niezrozumiałe. Większość modułów gps (takie z
    zintegrowaną anteną, używane w embeded) mają dodatkowy pin Vbatrtc.
    Służy do podtrzynania rtc gpsa ( poprzedniego fixa), umożliwia to
    szybszy fix po włączeniu modułu (bo rtc gpsa jest już
    synchronizowany) i wcale nie potrzeba żadnych agps. Pobór prądu na
    tym pinie to kilka uA. W przypadku baterii komórki niezauważalne w
    porównaniu z poborem przez cały tel w deep sleep (100-500 uA).
    Opóźnienia w starcie gps w telefonie sugerują, że stosowane moduły w
    ogóle nie mają podtrzymania rtc??

    --
    Marek

  • 17. Data: 2014-09-18 17:58:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" a...@n...neostrada.pl

    > synchronizowany) i wcale nie potrzeba żadnych agps. Pobór prądu na

    I ja uważam, że położenie satelitów można jakoś wyliczyć bez używania AGPS. ;)

    -=-

    Wyłączenie i włączenie odbiornika GPS stosuję w Monsterze
    dość często -- bo ów odbiornik zawiesza się. Po włączeniu
    takim czekam na położenie niemierzalnie krótko.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2014-09-19 12:42:23
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > Overmax czasami (rzadko) łapie w pół godziny,
    > czasami (też rzadko) w kilka sekund.

    Jeszcze za wcześnie na ostateczne wnioski, ale wydaje sie że znalazłem
    receptę na szybszego FIXa. Trzeba po prostu włączyć aGPS. W
    wcześniejszych wersjach nie widzę takiej opcji, ale w wersji 4.2.2 jest.
    Ustawienia->dostęp do lokalizacji, kliknąć satelity gps, zaznaczyć opcje
    "Pomoc GPS EPO" i "aGPS". Nie jest to jakiś demon prędkości, ale idzie
    już nawiązać łączność z satelitami w czasie do 20 sekund. I co ważne
    pozycja jest pokazywana dość precyzyjnie..

  • 19. Data: 2014-09-19 12:44:54
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-09-17 17:37, J.F. pisze:
> [...]
    > Caly almanach to juz kilkanascie minut - ale on do pierwszego fixa
    > niepotrzebny.
    >
    > Czas wiec zweryfikowac osiagi sprzetu :-)

    Właśnie, ten w tablecie (stara wersja Androida 2.2, no i sam sprzęt
    kilkuletni) widać ma domyślnie włączony AGPS. Teraz tą opcję włączyłem
    na nowym sprzęcie, i łapanie fixa znacznie przyspieszyło.

    Jednak tu bym się nie zgodził, AGPS na pewno w telefonie nie był
    włączony i mimo tego że pierwszą łączność z satelitami chwytał po po
    dość długim czasie, to powtórne połączenia następowały błyskawicznie.

  • 20. Data: 2014-09-19 12:49:02
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > "Marek" a...@n...neostrada.pl

    > I ja uważam, że położenie satelitów można jakoś wyliczyć bez używania
    > AGPS. ;)

    Tak jest w nawigacjach tzw stacjonarnych, bez żadnego aGPS łapią FIXa
    szybko. Wniosek taki że widać moduły GPS są na poziomie innego szajsu
    który jest wkładany do telefonów, choćby aparaty foto. Czyli są to
    namiastki prawdziwych urządzeń.