  • 11. Data: 2011-01-18 15:29:18
    Temat: Re: Dlaczego im lepszy oscyloskop, tym mniej pamięci?
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-18 16:07, Rysio pisze:

    > Romek do przetwornic to zwykly miernik daje rade,

    Jak dobrze zaprojektujesz i wykonasz to nie musisz oglądać oscyloskopem.

    a co bys powiedzial na pomiary szyny PCI ?

    Jak dobrze zaprojektujesz i wykonasz magistralę to nie musisz oglądać
    oscyloskopem :)

    Tak czy inaczej do serwisowania czy uruchamiania elektroniki oscyloskop
    jest niezbędny. Zarówno do przetwornic jak do atmelków czy szybkich
    magistral. Tylko, że ten twój przykład to jest jakiś maleńki fragmencik
    branży. Większość ludzi, w tym piszący tu amatorzy i ludzie z małych
    firm mają szanse uprawiać tę dziedzinę dzięki właśnie urządzeniom które
    według ciebie nie są godne nazwania oscyloskopem. Ja akurat mam TDS1002
    ale tak naprawdę to taka sama zabaweczka jak Owony. Ktoś może uważać ze
    prawdziwe oscyloskopy to się zaczynają od DSA czy chociaż od TDS3000.

    MD

  • 12. Data: 2011-01-18 16:25:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Rysio,

    [...]

    > Romek

    Roman, jeśli łaska.

    > do przetwornic to zwykly miernik daje rade,

    Raczysz żartować.

    > a co bys powiedzial na pomiary szyny PCI ?

    Szynę oscyloskopem? To coś jak przetwornicę miernikiem...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2011-01-18 18:47:41
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > No nie każdy jest takim super profesjonalistą jak Ty wiec może sobie
    > pozwolić na używanie zabawek.

    Choc zyje z elektroniki, to pod wzgledem wiedzy jestem raczej amatorem.
    Wierz mi, zakup Insteka GDS806 to byl najgorszy zakup w moim zyciu.
    Pisalem juz o tym nie raz szczegolowo co mi w nim nie pasuje, wiec nie
    bede powtarzal. Ale z pewnoscia wlasnie amator potrzebuje dobrego
    oscyloskopu, bo amator nie zawsze wie czego szukac w przebiegu. Na moim
    (twu!) Insteku domyslam sie co powinno byc i szukam, ale to troche jak
    laborka na Polibudzie: nic nie wychodzi, wiec piszemy wynik teoretyczny
    + jakis blad, piszemy sprawozdanie z dyskusja bledu oczywiscie,
    oddajemy, prowadzacy dobrotliwie sie usmiecha, stawia nawet dobra ocene,
    a na odchodne tak od niechcenia rzuca, ze ta lampa jest od 10 lat
    uwalona i to cwiczenie nie moglo wyjsc;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 14. Data: 2011-01-18 19:27:13
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-18 19:47, Pawel "O'Pajak" pisze:
> [...]
    > a na odchodne tak od niechcenia rzuca, ze ta lampa jest od 10 lat
    > uwalona i to cwiczenie nie moglo wyjsc;-)

    Co do insteka to się nie będę wypowiadał bo go nie znam. Natomiast druga
    część zdania ta o Tektroniksie była moim zdaniem mocno przesadzona.
    Uważam ze lepiej mieć Rigola czy Owona za 1200 niż nie mieć żadnego bo
    na Tektronixa za 4500 kogoś nie stać. Ja sobie TDS1002 chwalę. Być może
    Gdybym miał Owona to by się już dawno od eksploatacji w terenie
    rozleciał. Ale gdyby nie było mnie stać na Tektronixa to kupiłbym
    chociaż Owona bo lepiej zobaczyć cokolwiek niż nic. BTW koledzy z
    zaprzyjaźnionej firmy używają mojego analoga z uwaloną synchronizacją
    którego chciałem wyrzucić gdy kupiłem TDS.
    A amatorowi lepiej jak może zobaczyć czy mu kwarc działa albo czy ma
    transmisję na UART. Nie każdy pracuje od razu z nanosekundowymi
    impulsami czy szybkimi magistralami.

    MD

  • 15. Data: 2011-01-18 20:01:04
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 18 Jan 2011 15:31:43 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

> [...]
    > jednokanałowym oscyloskopikiem. Potem na Allegro kupiłem tanio Vellemana
    > HHS5 - mikroskopijny ekranik LCD, pasemko 5MHz i też dało się ładnych

    Poszukaj w archiwum co pisano na temat Insteka - to nie jest tak, że
    Rigol jest od niego lepszy, na GW Instek po prostu szkoda pieniędzy i
    nerwów. Do tego był niewiele tańszy od zbliżonego modelu Rigola
    (aktualnie już niedostępnego). Rigol ma w miarę dobre opinie tutaj i na
    Elektrodzie. Do tego w modelu DS1052E można w ciągu 5 minut dwukrotnie
    zwiększyć pasmo przenoszenia, czyniąc z niego model DS1102E :) Planuję
    zakup DS1052E w kwietniu - dam znać jak on się spisuje.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 16. Data: 2011-01-18 21:18:10
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 01/18/2011 03:01 PM, badworm wrote:
> [...]
    > zwiększyć pasmo przenoszenia, czyniąc z niego model DS1102E :) Planuję
    > zakup DS1052E w kwietniu - dam znać jak on się spisuje.

    Mam 1052E i ogólnie jestem z niego zadowolony. Jedyne co mam mu do
    zarzucenia, to trochę upierdliwy UI i powolny zapis na pamięć USB, ale
    do zastosowań amatorsko-semiprofesjonalnych uważam że jest to bardzo
    dobry oscyloskop. Na razie nie miałem potrzeby oglądania szybkich
    przebiegów, więc nie przerabiałem go na wersję 100MHz, ale z moją wersją
    firmware nie powinno to być problemem.

    pzdr,
    j.

  • 17. Data: 2011-01-18 21:54:49
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > A amatorowi lepiej jak może zobaczyć czy mu kwarc

    Kwarcu na Insteku moim nie zobaczysz, prawdopodobnie za duza pojemnosc
    wejsciowa i go "gasi". Za czyms wzmacniajacym owszem, ale cholera wie
    dlaczego sa jakies interferencje (i nie sa to harmoniczne raczej), ze
    znow - jak wiesz czego szukac, to znajdziesz.

    > działa albo czy ma
    > transmisję na UART.

    Transmisje po UARTcie, to kiedys glosniczkiem sprawdzalem, spoko, nawet
    19200 slychac;-) Natomiast jak chcesz zobaczyc ramke, albo nie daj Boze
    kilkadziesiat bitow, to w moim wspanialym oscyloskopie owszem, daje sie
    zapamietac, trigger jak sie ma szczescie zareaguje na zbocze, ale ch*
    wie czemu dokladnie w polowie ekranu, wiec chocbys nie wiem jak
    kombinowal z podstawa czasu, wielkoscia pamieci i zakleciami, to
    ostatnie bity z np. 64 beda uciete. UART, Wiegand, ABA, czy cokolwiek
    powolnego. Przy I2C mozna zapomniec o triggerze. Zreszta przy Wiegandzie
    tez, bo impuls trwa zbyt krotko w dosyc dlugich przerwach, wiec refleks
    niedozywionego Chinczyka tego nie zalapie.

    > Nie każdy pracuje od razu z nanosekundowymi
    > impulsami czy szybkimi magistralami.

    To prawda, ale glitche to zmora w cyfrowce i jak masz pobadac
    najbardziej zramolaly 8 bitowy przetwornik A/D, czy raczej D/A, to...
    lepiej C99 niz moj Instek.
    Moze jestem nieobiektywny i zbyt emocjonalnie podchodze do tematu, ale
    darowac sobie nie moge, ze wywalilem na niego wtedy naprawde koszmarnie
    duzo kasy, dzis za to mialbym uzywanego Teka. Teraz relacje cen sa inne,
    byle co mozna kupic za male pieniadze, tylko czy warto nawet te male
    pieniadze wywalac na cos nawet tych malych pieniedzy nie warte?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 18. Data: 2011-01-18 23:09:04
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    On 19/01/2011 6:01 AM, badworm wrote:
    > Elektrodzie. Do tego w modelu DS1052E można w ciągu 5 minut dwukrotnie
    > zwiększyć pasmo przenoszenia, czyniąc z niego model DS1102E :) Planuję
    > zakup DS1052E w kwietniu - dam znać jak on się spisuje.

    Z nowym firmware juz nie tak latwo.

    Tomek

  • 19. Data: 2011-01-19 07:12:54
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-01-19 00:09, Tom pisze:

    > Z nowym firmware juz nie tak latwo.

    Ktoś wrzucał tu instrukcję jak to zrobić także w przypadku nowego
    firmware'u (trzeba zrobić downgrade, przestawić pasmo i zrobić upgrade).

  • 20. Data: 2011-01-19 10:22:39
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Jan 2011 16:17:44 +0100, Michoo <m...@v...pl> wrote:

    > Chcesz PCI mierzyć oscyloskopem a nie jakimś testerem stanów logicznych?

    No a jak chcesz analizatorem stanów pomierzyć SI (signal integrity)? Fakt,
    w amatorskich zastosowaniach nikt się tym nie przejmuje, ale potem tworzą
    się legendy typu "atmelki są nieodporne na zakłócenia"

    RobertP.