  • 1. Data: 2011-01-17 21:17:29
    Temat: co to za tranzystor ?
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Padł mi tranzystor pracujący w układzie regulacji napięcia (kamera MV 550i
    CANON).

    Tutaj kawałek schematu :
    http://picasaweb.google.com/bestaudioworks/BiznesFor
    um02?authkey=Gv1sRgCMjtu8-Mj6r9nQE#55632658789466733
    30
    Chodzi o Q3208 (ten w czerwonym kółku).

    Jest toto w obudowie mniej więcej wielkości SOT23, tyle że ma 6 pinów (jak
    malutki DIL6).
    I takie oznaczenie na obudowie

    PA
    2
    K1

    zapisane w tej kolejności (w 3 rzedach).
    Co to może być - w sensie czym to zastąpić ? W moim jest zwarcie
    baza-emiter...
    Przypuszczam, że ta dioda w środku to schottky (bo jak w regulatorze...)

    Pozdr.

  • 2. Data: 2011-01-17 21:38:37
    Temat: Re: co to za tranzystor ?
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    znalazłem cóś podobnego : ZXTS1000E6
    Ale pinologicznie się nie zgadza... Czyli nie to.

  • 3. Data: 2011-01-17 22:25:13
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    No to wygląda na to, że podobny jest KTX511T albo KTX512T.
    Ale - gdzie to kurka wodna kupić ? ?

  • 4. Data: 2011-01-17 22:37:21
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 17/01/2011 22:25, sundayman wrote:
    > No to wygląda na to, że podobny jest KTX511T albo KTX512T.
    > Ale - gdzie to kurka wodna kupić ? ?

    Moze byc ze nigdzie. Popatrz dokladnie na numeracje pinow - mi wychodzi
    ze na plytke powinno dac sie przylutowac zwykly tranzystor w SOT23 i
    mala diode na nim. Akurat piny 1,2 i kolektor pasuja (bedziesz musial
    troche SOT23 przekrecic, zeby pinami 1, 2 trafic gdzie trzeba).

    --
    Jerry1111

  • 5. Data: 2011-01-18 01:23:11
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > mala diode na nim. Akurat piny 1,2 i kolektor pasuja (bedziesz musial
    > troche SOT23 przekrecic, zeby pinami 1, 2 trafic gdzie trzeba).

    tyle, ze z tych tranzystorów które maja w TME, i ktore maja co najmniej
    500mA pradu kolektora, to maja akurat B i E odwrotnie...
    No kurcze, bede musial drutowac, co za nedza...

  • 6. Data: 2011-01-18 09:23:07
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 18.01.2011 02:23, schrieb sundayman:

    > tyle, ze z tych tranzystorów które maja w TME, i ktore maja co najmniej
    > 500mA pradu kolektora, to maja akurat B i E odwrotnie...
    > No kurcze, bede musial drutowac, co za nedza...

    Na plecy obrócić i dogiąć nóżki. Nie musisz drutować.

    Waldek

  • 7. Data: 2011-01-18 12:45:37
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Na plecy obrócić i dogiąć nóżki. Nie musisz drutować.

    no sprobuję...najwyżej będzie - tranzystor z powyłamywanymi nóżkami...
    Ech ta miniaturyzacja, komu panie te lampy przeszkadzały ? :)

  • 8. Data: 2011-01-18 13:42:30
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 18.01.2011 13:45, schrieb sundayman:

    > no sprobuję...najwyżej będzie - tranzystor z powyłamywanymi nóżkami...
    Ee tam. Jeden tranzystor to pikuś. Kolega z pracy jebnął się przy
    projektowaniu płytki i dał do wytrawienia odbicie lustrzane. Projekt był
    już 120 lat za murzynami i trzeba było prototyp zmontować. A tam były i
    fląderki z 128 nogami na pokładzie.

    > Ech ta miniaturyzacja, komu panie te lampy przeszkadzały ? :)

    Co tam lampy, przekaźniki i wybieraki telefoniczne!

    Waldek

  • 9. Data: 2011-01-19 19:48:50
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    No, zrobiłem. Działa. Ale strasznie się musiałem namęczyć , żeby toto
    upchnąć...
    Jednym słowem, porażka estetyczna.

    Pozdr.