  • 1. Data: 2013-02-04 10:08:46
    Temat: Re: Dlaczego elektornicy nie lubią programować?
    Od: MT <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-04 10:08, Dsue pisze:
    > To takie moje spostrzeżenie, z tych osób parających się elektroniką żaden
    > nie lubi programować - niektórzy muszą, ale właśnie "muszą więc programują".
    > A przecież te dziedziny są związane ze sobą.
    >
    > Jak to naprawdę wygląda?
    >
    > Pozdrawiam
    > Dsue

    A czym sa niby zwiazane ?

    To ze np inzynier powinien urzadzenie zaprojektowac i oprogramowac to
    jest tylko wymysl uczelni bo przeciez wiadomo ze lepiej zatrudnic
    omnibusa i zaplacic mu grosze niz 2 omnibusow i tez zaplacic mu grosze.

  • 3. Data: 2013-02-04 11:12:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dsue" napisał w wiadomości
> [...]
    >nie lubi programować - niektórzy muszą, ale właśnie "muszą więc
    >programują".
    >A przecież te dziedziny są związane ze sobą.

    A kto powiedzial ze nie lubia ? Moze tylko takich znajomych masz ?

    Oczywiscie zalezy co i w czym programowac ... piosenka programistyczna
    mi sie przypomina..

    J.

  • 4. Data: 2013-02-04 11:50:03
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 04.02.2013 10:08, schrieb Dsue:
> [...]
    > nie lubi programować - niektórzy muszą, ale właśnie "muszą więc programują".
    > A przecież te dziedziny są związane ze sobą.

    Ja tam lubię, ale jestem elektronikiem starej daty, co to nawet lampami
    na laborkach się bawić musiał (i nawet chciał, choć jednoczesny pomiar
    prądu i napięcia na siatkach oktody było dość upierdliwe ;-)).
    A teraz więcej programuję niż "elektronikuję", choć zdarza mi się też
    łapanie lutownicy (i mikroskopu, bo i elementy mniejsze, i oczy nie te).

    Waldek

  • 5. Data: 2013-02-04 12:53:39
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Ja tam lubię, ale jestem elektronikiem starej daty, co to nawet lampami
    > na laborkach się bawić musiał (i nawet chciał, choć jednoczesny pomiar
    > prądu i napięcia na siatkach oktody było dość upierdliwe ;-)).

    Żartujesz chyba.
    Nie wierzę, że na laborce tyle sprzętu mieli :) Za moich czasów jak się
    dwie zwojnice (tia... powiedzmy większy potencjometr drutowy) dostało,
    to już szaleć można bylo ;)

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. żeby w temacie utrzymać - chyba wiem o co pyta, faktycznie mało jest
    dobrych programistów z doskonałym zapleczem elektronicznym.

  • 6. Data: 2013-02-04 13:06:43
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-02-04 12:53, Irek N. pisze:

> [...]
    > ps. żeby w temacie utrzymać - chyba wiem o co pyta, faktycznie mało jest
    > dobrych programistów z doskonałym zapleczem elektronicznym.

    Bo w ogóle mało jest ludzi doskonałych w swojej dziedzinie.
    Ja coś tam potrafię programować w C i nawet to lubię. Ale widzę, że w
    mojej kategorii wiekowej (50+) to znaczna cześć elektroników broni się
    przed tym. Mam nadzieję, że młodzi nie maja takich oporów.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2013-02-04 13:59:39
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mojej kategorii wiekowej (50+) to znaczna cześć elektroników broni się
    > przed tym. Mam nadzieję, że młodzi nie maja takich oporów.

    Bo kiedyś elektroników i programistów uczono, że związek
    komputerów z elektroniką jest tylko przypadkowy. Jeszcze
    w latach 70-tych widziałem działający prosty programowalny
    sterownik wykonany w hydraulice. W latach 70-tych i 80-tych
    programista piszący programy na Odrę lub Riada miał tylko
    kartkę papieru i ołówek. Gumka była zbędnym luksusem.
    Ja sam trzymałem się w latach 80-tych z dala od komputerów,
    mimo, że w tym czasie pisałem system finansowo-księgowy
    dla bardzo dużego, katowickiego przedsiębiorstwa.

    Pozdrowienia. Krzysztof zTychów.

  • 8. Data: 2013-02-04 14:21:21
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]

    > mojej kategorii wiekowej (50+) to znaczna cześć elektroników broni się
    > przed tym. Mam nadzieję, że młodzi nie maja takich oporów.

    Też coś tam potrafię (C++) i też lubię i też ta kategoria wiekowa i zero
    wykształcenia informatycznego (poza kilkoma programami na studiach w algolu
    dostarczanymi w formie kart perforowanych do ośrodka obliczeniowego).
    Przyjemniej jest samemu napisać programik, niż szukać w sieci gotowych
    rozwiązań
    Na przykład taka gra - Samotnik (pewnie jedna z wielu odmian). Trójkąt o
    boku 5. Wypełnia się wszystkie oprócz 1 i zbijając jak w warcabach dąży się
    do tego aby został tylko 1. Syn (wtedy podstawówka) twierdził (wściekając
    się), że to chyba nigdy nie wyjdzie. No to posadziłem go koło siebie i za
    godzinkę z hakiem mieliśmy program sprawdzający wszystkie możliwe sekwencje
    ruchów. Policzyliśmy dla jakich stanów początkowych (to jedno puste pole)
    jest najwięcej sekwencji prowadzących do rozwiązania i wydrukowałem mu po 10
    rozwiązań dla każdego stanu początkowego.
    A może kogoś interesuje programik (dwa lata temu miałem taką potrzebę) do
    łączenia zrzutów ekranowych z map topograficznych ze strony
    geoportal.gov.pl? Ale wersja jest typowo "na kolanie, dla siebie" a nie
    "idiot-proof". Słyszałem potem od kogoś, że są takie gotowe - wystarczy
    poszukać, ale nie szukałem.
    P.G.

  • 9. Data: 2013-02-04 15:20:53
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-02-04 14:21, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > wykształcenia informatycznego (poza kilkoma programami na studiach w
    > algolu dostarczanymi w formie kart perforowanych do ośrodka

    Ja algol poznawałem w liceum. Na PWr pisałem w Fortranie. I raczej sam
    stukałem na kartach. Był dostęp do maszyn perforujących w pomieszczeniu
    przy bibliotece.

    Ale co łączy? Grafiki?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 10. Data: 2013-02-04 15:59:49
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 04.02.2013 15:20, schrieb Mario:

    > Ja algol poznawałem w liceum. Na PWr pisałem w Fortranie. I raczej sam
    > stukałem na kartach. Był dostęp do maszyn perforujących w pomieszczeniu
    > przy bibliotece.

    Skąś to znam. Też chroniczny brak tuszu w perforatorach kart i związany
    z tym brak nadruku. Kto kart nie ponumerował musiał czytać po dziurkach
    jak mu się karty pofajdoliły ;-). Kiedy byłeś na PWr? Ja byłem od 1979
    do wojny. Potem Berlin i tam terminale dalekopisowe, zamiast Fortranu
    Pascal, ale pracę inżynierską pisałem w Fortranie i Pascalu.

    Waldek