eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego akumulatory to akurat 12V, 24V...? › Dlaczego akumulatory to akurat 12V, 24V...?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!lublin.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
    From: Karol Y <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Dlaczego akumulatory to akurat 12V, 24V...?
    Date: Wed, 05 May 2010 18:23:10 +0200
    Organization: ATMAN
    Lines: 12
    Message-ID: <hrs5ep$jsv$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: staticline56255.toya.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1273075993 20383 77.237.12.240 (5 May 2010 16:13:13 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 5 May 2010 16:13:13 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100317
    Thunderbird/3.0.4
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:587937
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam, kiedyś pytałem dlaczego w jednych częściach świata mamy 230V, a w
    innych 110V. Również dlaczego w tych samych jest 50Hz, a tych drugich
    60Hz w sieci. I zawsze choć to raczej ciekawostka dla większości, mnie
    odpowiedzi na te pytania interesowały.

    A nie od dzisiaj już, się zastanawiam dlaczego akumulatory (w
    samochodach) mają akurat 12V, w ciężarowych 24V, a w mniejszych
    samolotach np. 28V? Dlaczego akurat nie większe albo mniejsze napięcia,
    ma to uzasadnienie w ekonomii?

    --
    Mateusz Bogusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: