  • 41. Data: 2011-06-12 02:01:16
    Temat: Re: Dlaczego Aparaty produkuje sie czarne?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek Wyszomirski" isvclu$q57$...@n...onet.pl

    > I mamy sprzeczność - bo na stronie
    http://www.bdimitrov.de/kmp/bodies/film_LX/LX_old.ht
    ml
    > uznawanej za raczej sprawdzone źródło informacji piszą o złocie 24-karatowym.
    > Na szczęście nie wydaje mi się, aby ta rozbieżność miała dla nas zbyt istotne
    znaczenie:-)

    Dla mnie ma znaczenie ;) -- ale tak poważniej...
    Co to znaczy, że złoto jest ilśkaratowe? :)

    W nagrodę powiem Wam, że na Iplexie jest teraz o Kresach -- Arkadia i Piekło.
    Głupiow mówią, ale ładne widoki pokazują... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 42. Data: 2011-06-12 02:02:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "StaM" 2...@m...goo
    glegroups.com

    > Po załadowaniu do środka filmu odrywało się z pudełka jedną ściankę i
    > wkładało w ramkę tego 'ekranika'. Dzięki temu wiadomo było jaki film
    > jest wsadzony do aparatu.

    > Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

    : Byly tez podluzne szparki z lewej strony, w tyle aparatu,
    : gdzie bylo widac czesc szpulki z napisem np. 17 DIN
    : lub rzadziej 21, 24 din ;)

    Ja widywałbym 27 din. :) Nazywało się to HL. Ino moje aparaty nie miały tych szparek.
    :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 43. Data: 2011-06-12 08:53:23
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    ml

    > Dla mnie ma znaczenie ;) -- ale tak poważniej...
    > Co to znaczy, że złoto jest ilśkaratowe? :)

    Świadczy to o czystości złota. To, co nazywamy powszechnie złotem to w
    rzeczywistości stop metali którego głównym, ale nie jedynym składnikiem
    jest złoto.
    Im wyżej karatowe tym więcej w stopie złota a mniej różnych domieszek.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 44. Data: 2011-06-12 09:10:56
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > jest złoto.
    > Im wyżej karatowe tym więcej w stopie złota a mniej różnych domieszek.

    Ale do takich zdobień powierzchni "użytkowych", to jest czegoś, co się maca,
    ociera itp. to chyba lepiej używać stopu twardszego niż czyste złoto, ze
    względów wytrzymałościowych choćby. Teoretyzuję, bo z drugiej strony, chyba
    nikt z właścicieli takiego LX zdjęć nim nie robi?

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 45. Data: 2011-06-12 17:22:16
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-06-12 11:10, Yogi(n) pisze:

> [...]
    > złoto, ze względów wytrzymałościowych choćby. Teoretyzuję, bo z drugiej
    > strony, chyba nikt z właścicieli takiego LX zdjęć nim nie robi?

    Możliwe, że masz rację. Nie znam się na właściwościach stopów złota -
    być może faktycznie domieszki poprawiają odporność na ścieranie. Mogą
    być też konieczne by warstwa pokrywająca dobrze trzymała się podłoża bez
    tendencji do łuszczenia się.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 46. Data: 2011-06-12 17:58:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek Wyszomirski" it1uq4$h04$...@n...onet.pl

> [...]
    > składnikiem jest złoto.
    > Im wyżej karatowe tym więcej w stopie złota a mniej różnych domieszek.

    Tyle wiem, ale co konkretnie znaczy 24 karatowość? Ile jest tego złota w stopie?
    Ile w 24 a ile w 18?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 47. Data: 2011-06-12 20:07:56
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    > "Marek Wyszomirski" it1uq4$h04$...@n...onet.pl

    > Tyle wiem, ale co konkretnie znaczy 24 karatowość? Ile jest tego złota w
    > stopie?
    > Ile w 24 a ile w 18?

    Nie wiem - musiałbym sprawdzać Googlami - a Ty też możesz sam to równie
    dobrze zrobić.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 48. Data: 2011-06-12 20:49:23
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-06-12 22:07, Marek Wyszomirski pisze:

    > Nie wiem - musiałbym sprawdzać Googlami - a Ty też możesz sam to równie
    > dobrze zrobić.

    Jezu, nie wyciągaj mi eneuela z kaefa.

    Proszę.

    JD

  • 49. Data: 2011-06-13 00:28:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek Wyszomirski" it36as$t7e$...@n...onet.pl

    > Nie wiem - musiałbym sprawdzać Googlami - a Ty też możesz sam to równie dobrze
    zrobić.

    Czyli rozprawiają Panowie o czymś, o czym nie maja pojęcia?...
    I nawet Panowie spierają się ze sobą...

    -=-

    Karat to miara masy w jubilerstwie (0.2 grama) i nie tylko
    (9,75 grama) oraz miara zawartości złota w stopie. Jeśli
    poza złotem nic nie ma, jest to złoto 24 karatowe a jeśli
    18 karatowe -- w stopie jest jego 18/24 czyli 75% :)
    i jest to tak zwana druga próba. Trzecia próba to
    13 karatowe, pierwsza -- 23 karatowe a 24 karatowe?...
    Jest takie? Może w Googlach jest? -- tam jest wszystko. ;)

    Poszukajmy w Googlach...

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Karat <-- całkiem nieźle
    http://allegro.pl/zlote-banknoty-24-karatowe-szczere
    -zloto-4-sztuki-i1664863037.html
    powyżej mamy chyba papier ze złota ;)
    http://www.horm.biz/461/zareczyny-oswiadczyny/zarecz
    yny-pierscionek-karaty-zloto.html
    a tutaj mamy złoto 24 karatowe...

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Próba_złota <-- tu już jest o tym, że nie ma złota 24
    karatowego
    i jest tu próba trzycyfrowa dla której
    złoto 23 karatowe a 24 w istocie ma
    999 lub 999,9

    jest też i tutaj podział na próbę pierwszą (960 -- czyli 23 karatowe) drugą (750,
    czyli 18 karatowe) itd...

    [trzeba im napisać jakieś brzydkie słowo, aby pojęli, że niewiele wiedzą o próbach
    złota...
    ale jakiego słowa tutaj użyć?... może napisze, że gówno wiedzą?... może trzeba dodać
    słowo
    kurwa?... co tu napisać? jak to ująć w słowa, żeby przeczytali?... jestem taki
    zmęczony,
    a trzeba myśleć i myśleć...]

    I to by było na tyle. :)

    [nie będę im pisał, że jeden karat to 1/24 grzywny kolońskiej, bo jeszcze zechcą to
    pić...]

    Może warto zastanowić się nad tym, skąd bierze się to dzielenie przez 24...
    Może stąd? -- 233,856/24=9.744

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 50. Data: 2011-06-13 00:56:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" it3llq$klm$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > 13 karatowe, pierwsza -- 23 karatowe a 24 karatowe?...
    > Jest takie? Może w Googlach jest? -- tam jest wszystko. ;)

    Poprawka. :) Trzecia próba to 14 karatowe, nie 13 karatowe. :)
    13 to ni pies ni wydra. :) Po 14 jest 12 karatowe, czyli próby
    500 lub czwartej próby.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'