  • 21. Data: 2011-10-21 10:27:19
    Temat: Re: Dla zwolenników szybkości ...
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-10-20 13:26, DoQ pisze:

    > To naturalne, że wszyscy Polacy jeżdżą doskonale. Tak wysokie umiejętności wysoko
    podnoszą poprzeczkę prędkości na jaką sobie mogą pozwolić. Niestety dość często już
    lekki łuk drastycznie weryfikuje te nadzwyczajne predyspozycje.

    Ale co te sarkastyczne uwagi mają wspólnego z meritum? Eagle obstaje, że wypadki
    samochodowe są mało istotną składową wszystkich przyczyn śmierci.
    Zwłaszcza jak na skalę zjawiska pt. ruch drogowy. A samochód osobowy jest po to,
    żeby było wygodniej i szybciej, po nic innego.

    Jeśli by zrobić wykres, to wraz ze wzrostem prędkości bezpieczeństwo
    oczywiście spada, ale jednocześnie ogólna użyteczność+wygoda pojazdu rośnie.
    Punkt na osi V, o którym powiemy: tu jest jeszcze wystarczająco bezpiecznie,
    (co nie znaczy że "bezpiecznie", bo tego nie zapewnia nawet 0), a już
    wystarczająco wygodnie - jest zawsze subiektywnym wyborem.

  • 22. Data: 2011-10-21 10:33:59
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-10-21, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

> [...]
    > (co nie znaczy że "bezpiecznie", bo tego nie zapewnia nawet 0), a już
    > wystarczająco wygodnie - jest zawsze subiektywnym wyborem.

    I dlatego jest i będzie narzucany odgórnie.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 23. Data: 2011-10-21 10:48:55
    Od: DoQ <p...@g...com>

> [...]
    > (co nie znaczy że "bezpiecznie", bo tego nie zapewnia nawet 0), a już
    > wystarczająco wygodnie - jest zawsze subiektywnym wyborem.

    Tak żeby było po twojemu.
    Punkt na osi V jest u nas postawiony szczególnie wysoko, bo taki jest
    subiektywny wybór naszych mistrzów prostej.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 24. Data: 2011-10-21 11:36:03
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > I dlatego jest i będzie narzucany odgórnie.

    Subiektywnym wyborem kogoś innego.

  • 25. Data: 2011-10-21 11:37:08
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-10-21 10:48, DoQ pisze:

    > Tak żeby było po twojemu.
    > Punkt na osi V jest u nas postawiony szczególnie wysoko, bo taki jest subiektywny
    wybór naszych mistrzów prostej.

    A to jest z kolei twoja subiektywna ocena.

  • 26. Data: 2011-10-21 11:39:09
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > A to jest z kolei twoja subiektywna ocena.

    Ba, obiektywnie patrząc (w przeciwieństwie do mnie) u nas sami najlepsi
    w najlepszych samochodach.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 27. Data: 2011-10-21 11:47:37
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-10-21 11:39, DoQ pisze:

    > Ba, obiektywnie patrząc (w przeciwieństwie do mnie) u nas sami najlepsi w
    najlepszych samochodach.

    Alegdzieta... tylko że tych ofiar, jak na skalę ruchu nie ma tak dużo, zwłaszcza ja
    się
    jeszcze weźmie poprawkę na kiepskie drogi. Jeśli to przyjmiemy za obiektywny :)
    wyznacznik,
    to widać, że statystyczny Polak jakoś drastycznie nie przecenia swoich możliwości,
    w dodatku z roku na rok jest coraz lepiej.

  • 28. Data: 2011-10-21 11:50:20
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > to widać, że statystyczny Polak jakoś drastycznie nie przecenia swoich
    > możliwości,
    > w dodatku z roku na rok jest coraz lepiej.

    Bo budują coraz więcej lepszych dróg, które więcej wybaczają :P

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 29. Data: 2011-10-21 11:54:15
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > Ba, obiektywnie patrząc (w przeciwieństwie do mnie) u nas sami najlepsi
    > w najlepszych samochodach.

    Bo obiektywnie patrząc, masz jakiś problem. Zdecydowana większość
    kierowców, jeździ normalnie. Zdecydowana większość kierowców chce po
    prostu przejechać z punktu A do B. A w Twojej chorej świadomości,
    wszyscy chcą łamać prawo i są mistrzami prostej. Zdecydowanie za dużo TV.

    A.

  • 30. Data: 2011-10-21 11:55:11
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-10-21 11:50, DoQ pisze:

    > Bo budują coraz więcej lepszych dróg, które więcej wybaczają :P

    No cóż jeśli w ten sposób prędkość (względnie) bezpieczna zbliży się
    do poziomów aspiracji naszych kierowców, to tylko przyklasnąć ;)