    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dla zwolenników szybkości ...
    Date: Fri, 21 Oct 2011 10:27:19 +0200

    W dniu 2011-10-20 13:26, DoQ pisze:

    > To naturalne, że wszyscy Polacy jeżdżą doskonale. Tak wysokie umiejętności wysoko
    podnoszą poprzeczkę prędkości na jaką sobie mogą pozwolić. Niestety dość często już
    lekki łuk drastycznie weryfikuje te nadzwyczajne predyspozycje.

    Ale co te sarkastyczne uwagi mają wspólnego z meritum? Eagle obstaje, że wypadki
    samochodowe są mało istotną składową wszystkich przyczyn śmierci.
    Zwłaszcza jak na skalę zjawiska pt. ruch drogowy. A samochód osobowy jest po to,
    żeby było wygodniej i szybciej, po nic innego.

    Jeśli by zrobić wykres, to wraz ze wzrostem prędkości bezpieczeństwo
    oczywiście spada, ale jednocześnie ogólna użyteczność+wygoda pojazdu rośnie.
    Punkt na osi V, o którym powiemy: tu jest jeszcze wystarczająco bezpiecznie,
    (co nie znaczy że "bezpiecznie", bo tego nie zapewnia nawet 0), a już
    wystarczająco wygodnie - jest zawsze subiektywnym wyborem.