  • 21. Data: 2010-05-02 17:23:05
    Temat: Dla przypomnienia - osa kontra biedronka....
    Od: KiloSierra <K...@s...pl>

    pozwole sobie przytoczyc tyci felietonik
    z road show obu przodujacych firm 3 lata temu
    w ktorym opisywałem podejście do klienta

    http://groups.google.pl/group/pl.rec.foto.cyfrowa/br
    owse_thread/thread/1c22fd988ddcbf60/d546c9930d229990
    ?q=osa+biedronka&lnk=ol&

    jak widac to podejscie od tamtej pory nie zmienilo sie wcale na lepsze
    ze strony OSY
    a na dzien dzisiejszy zaczeła ona wrecz żądlić.....

  • 22. Data: 2010-05-02 18:41:20
    Temat: Re: Nikon Polska - zerwanie współpracy ze społecznością nikoniarzy
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Piotrus napisal:
    > Pazerność włodarzy Nikona - najwyraźniej niedługo doczeka się finału.
    > Ludzi już od dłuższego czasu mocno niezadawala, żeby nie powiedzieć
    > denerwuje żółta marka.

    Dopóki działania Nikona przekładają się na wzrost cen akcji/wzrost dywidendy
    to akcjonariusze będą zadowoleni. A ich zadowolenie jest celem zarządu
    firmy.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 23. Data: 2010-05-02 20:01:48
    Od: d...@p...onet.pl

    Panowie z Nikon Polska obrazili sie na klientów, za to, że są niezadowoleni.A
    klienci sa niezadowoleni, bo są żle obslugiwani przez serwis.Starzy klienci z
    bagazem wielu obiektywow itp. beda narzekac i raczej tkwic w systemie, nowi zaś nie
    majac nic do stracenia pojdą tam, gdzie jest wieksza szansa na bezproblemowe używanie

    i serwisowanie sprzetu.(przy najmniej teoretycznie).I tak panowie z Nikon Polska
    rozwiazali trudną z pozoru kwestię, skoro czapka za ciasna, to należy zmienić
    głowę!...Jakaż to "głowa tęga" to wymyśliła))))

  • 24. Data: 2010-05-03 07:55:43
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    d...@p...onet.pl pisze:

    Hej

> [...]

    > majac nic do stracenia pojdą tam, gdzie jest wieksza szansa na bezproblemowe

    Starzy klienci z bagażem obiektywów są na tyle zadowoleni z pracy
    sprzętu i kontaktu z NPS że nie wyobrażam sobie żeby jakiś konkurent
    mógł w tej chwili zaproponować w Polsce coś więcej.
    Jedyny poważny konkurent dla zawodowców to Canon.
    Tylko pytanie brzmi co więcej oferuje Canon zawodowcom w Polsce?
    Serwis? Czy funkcjonuje u nas w ogóle CPS?

    Sam korzystam o 3 lat z NPS i za jego pośrednictwem z serwisu i
    wypożyczalni sprzętu i trudno mi się do czegoś przyczepić.

    Mimo tego wszystkiego uważam że w stosunku do forum Nikona to duży błąd
    polskiej dyrekcji. Natomiast co do Nionpolishservice to już mam mieszane
    uczucia.

    Tyle że dla osób poważnie pracujących na sprzęcie Nikona nie ma to
    znaczenia.

    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 25. Data: 2010-05-03 09:33:27
    Od: KiloSierra <K...@s...pl>

    Kryhu pisze:
    > d...@p...onet.pl pisze:
    >
    > Hej

    > Starzy klienci z bagażem obiektywów są na tyle zadowoleni z pracy
    > sprzętu i kontaktu z NPS że nie wyobrażam sobie żeby jakiś konkurent

    NPS- kolejny kamyczek

    zwykłe DZIELENIE klientów na lepszych i gorszych...

  • 26. Data: 2010-05-03 14:04:52
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    > NPS- kolejny kamyczek
    >
    > zwykłe DZIELENIE klientów na lepszych i gorszych...

    Dokładnie. Też jestem tego samego zdania.
    Mam kilka puszek nikona i blisko 10 obiektywów.
    Co z tego, że nie z najwyższej półki.
    Co to znaczy robić zdjecia na poważnie?
    To że zarabiasz na zdjęciach kasę nie znaczy, że robisz dobre zdjęcia a
    tylko, że ktoś ci za te zdjecia zapłaci. Uważam, że srerwis totalnie olewa
    klienta a Nikon robi coraz bardziej badziewny sprzę, za coraz większa kasę.
    Przy najbliżeszej okazji im podziękuję i będzie to głównie za sprawą Serwisu
    Nikon Polska.

  • 27. Data: 2010-05-03 16:28:37
    Od: JD <j...@g...com>

    On 3 Maj, 16:04, "m0w" <c...@g...pl> wrote:

    > Dokładnie. Też jestem tego samego zdania.

    A całe zajście jest o tyle ciekawe, że podobno firma zarabia na tych
    maluczkich.

    A maluczcy czemu kupują N.Na, bo N...n to N...n, czy jak tam to
    przysłowie ludowe mówi.
    Skąd taka fama? Bo profi chwalą. A chwalą, bo już ktoś w tym wątku
    napisał,
    że jest dla profi specjalny profil serwisu. No i firma się boi, że to
    za mało, bo jacyś nie profi
    skarżą się w internecie. A internet dotarł pod strzechy maluczkich.
    Więc straszą na zapas.

    Miałem kiedyś F70, F80, zacne amatorskie korpusy.
    Miałem też d czynienia z serwisem tej firmy i o dziwo
    Wszystko było OK. Ale to za analogowych czasów.

    Z tego co czytam w necie, wszystkie serwisy są takie same,
    a juz na cerwis C czytalem najwięcej skarg.
    Czemu klienci innych firm nie pozakładali stron antyserwisowych?

    Może nie zostali podzieleni na lepszych i gorszych,
    i wszyscy są tak samo źle traktowani.

    Same pytania :D

    JD

    PS mój kumpel, który wziął mojego GX-10 i go popsuł
    zawiózł go osobiście do serwisu w Gdyni.
    Jak zobaczył serwis, to nie zdecydował się zostawić tam sprzętu ;)
    (serwis w bloku w mieszkaniu)

  • 28. Data: 2010-05-03 17:05:42
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    JD pisze:

> [...]
    > Czemu klienci innych firm nie pozakładali stron antyserwisowych?
    >
    > Może nie zostali podzieleni na lepszych i gorszych,

    Stara wojskowa zasada: wujowo ale jednakowo.

  • 29. Data: 2010-05-04 12:42:22
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-05-02 11:19:11 +0200, Piotrus <p...@g...com> said:

    > No ale w świetle ostatnich wydarzeń - myślę że pewnie Nikon szykuje
    > się do swojego, oczywiście przez siebie moderowanego forum. Być może
    > ktoś chce na tym koniecznie dodatkowo zarabiać, a być może po prostu
    > kontrolować.

    Zarabiać na forum? Raczek ciężki kawałek chleba. Ale z tą kontrolą
    możesz mieć rację.

    > Marka Nikon stała się niesamowicie popularna, wręcz modna.

    A to ja niezauważyłem tej mody. Zrobili parę fajnych korpusów i szkieł
    (zwłaszcza klasie amatorskiej) to zaczęli odzyskiwać straty do lidera,
    na jakiego przez parę ostatnich lat wyrósł Canon.

    > Z mojego
    > punktu widzenia - to źle. Producent może windować ceny w górę, a
    > również na rynku wtórnym ceny są spore. Jeśli porównać ceny, Nikon
    > niemal zawsze okaże się droższy od odpowiednika innego systemu.

    Nieprawda. W niektórych klasach ma body nieco taniej, w innych nieco
    drożej porównując do drugiej czołowej firmy rynku luster, za to w
    dziedzinie lepszych szkieł ma zdecydowanie drożej. Na większym
    windowaniu cen tylko stracą.

    > najnowszy obiektyw w ofercie - prawdopodobnie niestety na zawsze
    > obiekt moich westchnień to prawie 30000 zł - którego ze śmiertelników
    > na to stać ?

    Paru Smithsów czy Mulerów się znajdzie. A że dla Kowalskiego to za
    wysokie progie? Taki lajf mieszkańców krajów 3. świata.

    > (w tej półce cenowej obiektywów konkurencja wcale nie
    > jest tańsza - choć Canon na pewno lepszy, ale to moja subiektywna
    > ocena).

    Skoro konkurencja sprzedaje za podobną cenę, to po co mają sobie obcinać zyski?

    > Pazerność włodarzy Nikona - najwyraźniej niedługo doczeka się finału.

    Heu? Na razie raczej nie mają większych powodów do narzekań. Zresztą
    ceny są ustalane odgórnie dla poszczególbych kontynentów, włodarze
    oddziału Bolanda dorzucają tylko jakieś parę procent, plus różnice w
    VAT oraz skali rynku (bo i jest on biedny w porównaniu z tzw. starą
    Unią).

    > Ludzi już od dłuższego czasu mocno niezadawala, żeby nie powiedzieć
    > denerwuje żółta marka.

    Ale robiłeś jakieś badania na ten temat? To podziel się wynikami.

    > Inna sprawa że Nikon to nadal producent doskonałego sprzętu.

    No i każdy ma wybór - albo wkurza, albo robi fajny sprzęt - konsument
    decyduje portfelem.

    de Fresz

  • 30. Data: 2010-05-04 12:51:39
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-05-03 16:04:52 +0200, "m0w" <c...@g...pl> said:

    > Przy najbliżeszej okazji im podziękuję i będzie to głównie za sprawą
    > Serwisu Nikon Polska.

    Tak sobie myślę na kanwie tego wątku, że obrażanie się na firmę Nikona
    jako taką - nie ma większego sensu. Fakt faktem, że w niektórych
    klasach robią fajny sprzęt, który znajduje wielu zadowolnych klientów
    na całym świecie. Za to w świetle działań naszego drogiego
    przedstawicielstwa - należałoby im pokazać karcąco palec - w końcu
    jesteśmy w Unii, strefa wolnego handlu, te sprawy - nic nie stoi na
    przeszkodzie, aby sprzęt kupować gdzie indziej - i z serwisem
    najczęściej nie ma problemów (znam parę zadowolonych osób, które
    zdecydowały się na serwis w Niemczech - szybko, profesjonalnie, czasem
    i taniej) i ceny potrafią być niższe.
    Jakby powróciła sytuacja z końca lat 90., że od polskiego dystrybutora
    brali sprzęt tylko ci, którzy musieli mieć fakturkę, albo klienci na
    tyle zamożni, że im różnica w cenie +30% nie robiła (taka wtedy
    mniejwięcej była między sklepem, a giełdą), to może kumuś by i trafiły
    do rozsądku niższe słupki sprzedaży.
    Oczywiście realizacja takiego pomysłu jest mało realna, ale osobiście
    już się postaram, aby więcej ode mnie złotówki nie zobaczyli.

    de Fresz