  • 1. Data: 2013-05-10 21:58:18
    Temat: Dioda Zenera trójkońcówkowa
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    Pytam, bo nie wiem:

    czy istnieje taki element jak tranzystor Zenera albo tyrystor Zenera?
    Chodzi mi o trójkońcówkowy element zachowujący się jak dioda Zenera o
    regulowanym napięciu przebicia.

    I nie chodzi mi o rozwiązania, że ja się mogę przełączać pomiędzy
    kilkoma równoległymi zenerkami, tylko coś, gdzie napięcie przebicia
    można regulować płynnie.

  • 2. Data: 2013-05-10 22:06:58
    Temat: Re: Dioda Zenera trójkońcówkowa
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "Tomasz Wójtowicz" <s...@g...away.com> wrote in message
> [...]
    > mi o trójkońcówkowy element zachowujący się jak dioda Zenera o regulowanym

    Nie - chyba, że wykorzystać jakiś efekt pasożytniczy.

    > I nie chodzi mi o rozwiązania, że ja się mogę przełączać pomiędzy kilkoma
    > równoległymi zenerkami, tylko coś, gdzie napięcie przebicia można regulować
    > płynnie.

    Komparator, ale to jest wiele elementów.

  • 3. Data: 2013-05-10 22:13:31
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    W dniu 10.05.2013 21:58, Tomasz Wójtowicz pisze:
    > Pytam, bo nie wiem:
    >
    > czy istnieje taki element jak tranzystor Zenera albo tyrystor Zenera?
    > Chodzi mi o trójkońcówkowy element zachowujący się jak dioda Zenera o
    > regulowanym napięciu przebicia.

    TL431

  • 4. Data: 2013-05-10 22:47:31
    Od: "Sylwester Łazar" <i...@a...pl>

    Użytkownik Zbych <z...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:kmjkau$quv$...@n...mm.pl...

    > TL431
    Pięknie. To się nazywa strzał w dziesiątkę.
    W wojsku ze strzelania z krótkiej miałeś 5x10=50 pkt?
    15 minut, 5 liter - problem rozwiązany!
    S.

  • 5. Data: 2013-05-10 23:04:55
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Pytam, bo nie wiem:
    >
    > czy istnieje taki element jak tranzystor Zenera albo tyrystor Zenera?
    > Chodzi mi o trójkońcówkowy element zachowujący się jak dioda Zenera o
    > regulowanym napięciu przebicia.

    Dorzucę, że istnieje "triak Zenera", MBS4991.
    Coś w rodzaju diaka o regulowanym napięciu przebicia.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 6. Data: 2013-05-10 23:55:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PcmOl,

    Friday, May 10, 2013, 10:06:58 PM, you wrote:

    > Nie - chyba, że wykorzystać jakiś efekt pasożytniczy.
    > Komparator, ale to jest wiele elementów.

    Chyba, że użyjesz TL431, który jest takim sobie komparatorem x yulko
    trzema nóżkami.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2013-05-11 07:45:13
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@g...away.com> napisał w wiadomości
    > Pytam, bo nie wiem:
    >
    > czy istnieje taki element jak tranzystor Zenera albo tyrystor Zenera?
    > Chodzi mi o trójkońcówkowy element zachowujący się jak dioda Zenera o
    > regulowanym napięciu przebicia.

    TL431?

    > I nie chodzi mi o rozwiązania, że ja się mogę przełączać pomiędzy kilkoma
    > równoległymi zenerkami, tylko coś, gdzie napięcie przebicia można
    > regulować płynnie.

    Trzeci końcówka do regulacji rozumiem, bo z tym tyrystorem to zamieszanie
    wprowadzasz.

    --
    Desoft

  • 8. Data: 2013-05-11 10:05:04
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    >
    > I nie chodzi mi o rozwiązania, że ja się mogę przełączać pomiędzy kilkoma
    > równoległymi zenerkami, tylko coś, gdzie napięcie przebicia można

    Jak każdemu mi też od razu przychodzi na myśl TL431, ale zwróć uwagę na
    Figure 19 w datasheet:
    http://www.ti.com/product/tl431
    (u Fairchilda (mi wyskakuje w Googlu na pierwszym miejscu) tego nie
    znajdziesz).
    Kiedyś się na to natknąłem, bo standardowo jako blokujące kondensatory daję
    100n - czyli akurat najgorzej.
    P.G.

  • 9. Data: 2013-05-11 14:45:52
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> wrote in message

    > Chyba, że użyjesz TL431, który jest takim sobie komparatorem x yulko
    > trzema nóżkami.

    Pewnie więcej takich scalaków istnieje. To jednak wiele elementów w jednej
    obudowie.
    Chyba taka lampa była (nie jestem pewny) - działająca jak neonówka o regulowanym
    napięciu zapłonu.