  • 1. Data: 2010-11-24 08:19:32
    Temat: Nieudane flashowanie BIOS-u
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Właśnie wysypało mi BIOS podczas flashowania pod OS :(
    Netbook DELL INSPIRON mini 1018-1505. Próbowałem wgrać wersję A02 na
    istniejącą A00... W sumie nieistotne.

    Pytanie - gdzie w Lublinie tanio zaprogramują/wymienią mi BIOS w
    netbooku (o ile sie da)? Ewentualnie jakieś porady bo teraz mogę
    pooglądać czarny ekran jedynie?

    Pzdr, OMSON

    P.S. Porady dotyczące leczenia zbędne - sam wiem, że spieprzyłem sprawę
    jak kretyn flashując pod Windows. Nie wiem co mnie podkusiło... :/

  • 2. Data: 2010-11-25 15:57:05
    Temat: Re: Nieudane flashowanie BIOS-u
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "OMSON" <o...@o...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > P.S. Porady dotyczące leczenia zbędne - sam wiem, że spieprzyłem sprawę
    > jak kretyn flashując pod Windows. Nie wiem co mnie podkusiło... :/

    Bez przesady, dziesiatki razy tak robilem, po to sa programy do flashowania
    pod Win, zeby uzywac.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 3. Data: 2010-11-25 20:58:52
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "kamil" napisał:

    > Bez przesady, dziesiatki razy tak robilem, po to sa programy do
    flashowania
    > pod Win, zeby uzywac.

    Programowanie BIOS z pod OS to proszenie się o kłopoty.

    Remek

  • 4. Data: 2010-11-26 12:56:11
    Od: Marrcino <n...@n...pl>

    W dniu 2010-11-25 21:58, Remek pisze:

    > Programowanie BIOS z pod OS to proszenie się o kłopoty.
    >
    > Remek

    Rozumiem, że jak wykonujesz z dyskietki to nie uznajesz DOSa za OS?

  • 5. Data: 2010-11-28 01:38:11
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Marrcino" napisał:

    > Rozumiem, że jak wykonujesz z dyskietki to nie uznajesz DOSa za OS?

    W bezczelny sposób próbujesz mnie przypisać swoje ograniczenie. Jedynym
    bezpiecznym i prawidłowym sposobem jest użycie zewnętrznego programatora.
    Producenci płyt głównych stosują różne kości. Część z nich może wymagać do
    programowania podwyższonego napięcia na któryms pinie, czy inntch zabiegów
    opisanych w specyfikacji kości i instrukcji obsługi programatora. Tego nie
    biorą pod uwagę autorzy radosnej twórczości różnego autoramentu flasherów i
    innego badziewia.

    Remek

  • 6. Data: 2010-11-28 11:51:46
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Remek" napisał w wiadomości grup
[...]

    Gdyby było wymagane to co opisujesz to producent nie pisałby programu do
    flashowania pod Windows.
    Jak system jest zasyfiony jakimś badziewem i co chwila się wiesza (problem
    sprzętowy) to użycie zewnętrznego programatora to także użycie zewnętrznego
    programatora nie gwarantuje sukcesu.

  • 7. Data: 2010-11-29 02:15:11
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "qwerty" napisał:

    > Gdyby było wymagane to co opisujesz to producent nie pisałby programu do
    > flashowania pod Windows.

    Producent czego? Układu scalonego, czy BIOSu? Nie piszę bezpodstawnie.
    Miałem kilka płyt K7S5A i w nich różne kości z BIOSem. Część z nich nie dała
    się zaprogramować w komputerze ponieważ wymagały do zapisu 12V na jednym z
    pinów. Nie chce mi się bić bezsensownie piany. Dowiedz się w jakimś
    serwisie, czy wszystkie kości dają się programować w PC.

    > Jak system jest zasyfiony jakimś badziewem i co chwila się wiesza (problem
    > sprzętowy) to użycie zewnętrznego programatora to także użycie
    zewnętrznego
    > programatora nie gwarantuje sukcesu.

    O czym Ty piszesz? Co ma wspólnego zasyfiony, czy nie system ze sprzetowym
    programatorem??? Jakiego sukcesu nie gwarantuje? Zaręczam Ci, że nie
    obchodzi mnie stan Twojego systemu. Gaj mi kość a ja Ci ją zaprogramuję moim
    Willemem.

    Remek

  • 8. Data: 2010-11-30 12:16:46
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Remek" <d...@g...com> wrote in message

> [...]
    > biorą pod uwagę autorzy radosnej twórczości różnego autoramentu flasherów

    Sciagasz bios ze strony producenta plyty. Z tej samej strony tego samego
    producenta plyty sciagasz program do flashowania pod windows.

    Co tu maja podwyzszone napiecia na czternastym pinie do rzeczy?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 9. Data: 2010-11-30 21:28:08
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "kamil" napisał:

    > Sciagasz bios ze strony producenta plyty. Z tej samej strony tego samego
    > producenta plyty sciagasz program do flashowania pod windows.

    > Co tu maja podwyzszone napiecia na czternastym pinie do rzeczy?

    A no mają. Jeśli konkretny egzemplarz (typ) kości wymaga do programowania
    np. podwyższonego napięcia na którymś z pinów (a są takie) to w komputerze
    go nie zaprogramujesz. Są przypadki, że tylko część obszaru pamięci scalaka
    jest zabezpieczona przed zapisem. Wtedy przy flashowaniu część pliku się
    "wgra", a część nie. I użytkownik dziwi się, że komputer nie wstaje. A
    następmie pisze alarmistyczne posty o nieudanym flashowaniu. Te problemy
    obecnie dotyczą niewielkiej ilości kości z BIOS, ale występują. Dlatego
    najpewniejszym i zalecanym sposobem jest udanie się do zaprzyjaźnionego
    serwisu i zaprogramowanie profesjonalnym sprzętem. Ja do tego zalecam
    kupienie dodatkowej kostki i zrobienie backupu.

    Remek

  • 10. Data: 2010-12-01 09:22:29
    Od: Marrcino <n...@n...pl>

    W dniu 2010-11-28 02:38, Remek pisze:

> [...]
    > biorą pod uwagę autorzy radosnej twórczości różnego autoramentu flasherów i

    No to wyciągnij kość BIOSu z della