  • 1. Data: 2010-11-25 10:35:39
    Temat: Jaka pamięć do serwera IBM x225 Xeon
    Od: "Skrzekacz" <s...@w...pl>

    Mam dołozyć pamięć do serwera IBM x225 Xeon . Obecnie jest tam wsadzone
    4x512MB Ramu zakupiona od IBM razem z zakupem serwera. Myślałem o zakupieniu
    2x1GB ECC (wiem ze na 32-bitowym systemie bedzie coś koło 3,5GB) tylko
    teraz pytania:

    1. Teraz są wstawione moduły dedykowane do tego modelu serwera. Czy mogę
    kupić niededykowane pamięci ECC i będą współpracować z serwerem (o ile bedą
    o podobnych parametrach jak te które teraz tam pracują).
    2. Czy mam oczekiwać ewentualnie jakiś innych niespodzianek przy wymianie
    pamięci.

    Z góry dziekuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2010-11-25 10:45:02
    Temat: Re: Jaka pamięć do serwera IBM x225 Xeon
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Skrzekacz"
    >1. Teraz są wstawione moduły dedykowane do tego modelu serwera. Czy mogę
    >kupić niededykowane pamięci ECC i będą współpracować z serwerem (o ile bedą
    >o podobnych parametrach jak te które teraz tam pracują).

    Niekoniecznie. Może, a może nie. Sprzęt firmowy potrafi miewać dziwne
    narowy. W szczególności...

    >2. Czy mam oczekiwać ewentualnie jakiś innych niespodzianek przy wymianie
    >pamięci.

    ... bez upgrade'u biosu może nie zobaczyć większych pamięci. (miałem to
    niedawno grane na x336 bodajże).
    Najlepiej byłoby jakbyś mógł wypożyczyć pamięci na próbę.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\

  • 3. Data: 2010-11-26 06:51:29
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Nov 2010 11:35:39 +0100, Skrzekacz napisał(a):

> [...]
    > kupić niededykowane pamięci ECC i będą współpracować z serwerem (o ile bedą
    > o podobnych parametrach jak te które teraz tam pracują).

    Niestety, potwierdzę to, co napisał kolega Mariusz - to jest loteria. Z
    moich obserwacji, zauważyłem, że częściej nie działa, niż działa.

    --
    Yakhub