  • 11. Data: 2011-10-13 21:19:09
    Temat: Re: Dennis Ritchie nie ?yje
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Thu, 13 Oct 2011 13:20:20 -0700 (PDT), Maciej Sobczak
    <s...@g...com> wrote:

> [...]
    >nich nie mielibyśmy dzisiaj samolotów. Mielibyśmy. Spokojnie. Bo
    >samolot musiał powstać i było to marzeniem ludzi od setek lat a
    >czekało tylko na odpowiednie materiały. Jakby co odsyłam do rysunków
    >pana Leonarda Da Vinci z XV wieku.
    >
    >Nie, nie jestem zwolennikiem burzenia pomników. Mam jedynie dystans do
    >argumentu, że ktoś (ktokolwiek) był w historii niezbędny. Ritchie
    >zrobił oczywiście dużo i za to należy mu się pamięć, ale nie był
    >niezbędny do tego, żeby zaistniało zjawisko Jobsa, który na pamięć też
    >zasłużył, tyle że na innej płaszczyźnie.

    Owszem. Ale wkurza mnie medialna wrzawa sugerujaca ze "bez Jobsa do
    dzis mielibysmy zielony ekran". Jobs bowiem wymyslil komputer
    personalny, wymyslil mp3 i wymyslil tablet. No i oczywiscie, wymyslil
    telefon. Oraz byl Najwiekszym Managerem Wszech Czasow. A jakim
    managerem byl - wystarczy poczytac o historii firmy Apple.

    Natomiast, zgadzam sie, nieprawda jest ze gdyby okreslonych ludzi nie
    bylo, to by czegos tam nie bylo. Byloby, tylko nie wiadomo kiedy i
    jak. Ci ludzie jednak byli i nalezy im oddac szacunek. Szkoda tylko ze
    gawiedz widzi tylko co sie blyszczy.

    A.L.

  • 12. Data: 2011-10-13 21:22:10
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    A.L. <l...@a...com> wrote:

> [...]
    > gadgetami Apple lkala jak dziecko, powtarzajac: "I jak my teraz
    > bedziemy zyli?..." (tak na marginesiue, tak samo plakala i to samo
    > powtarzala moja ciotka gdy umarl Stalin).
    >
    > O Riitchim nie mapisal nikt. Pies s kulawa noga. "Mainstreamowa" prasa
    > i TV - nic. Tylko jakies puboczne publikatory. A przeciez gdyby nie
    > Ritchie, Steve Jobs moglby co najwyzej robic kariere grajac na flecie.
    >
    > Coz, znak czasu. Znak glupoty i bezmyslnosci. Facio obwijajacy gowno w
    > sreberko jest porownywany do Einsteina i Edisona, Facio ktory byl
    > naprawde geniuszem umiera w zapomnieniu.
    ... nie dziwwmy sie wiec temu co powiedzial z tej okazji stallman.
    Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 13. Data: 2011-10-13 22:26:30
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Maciej Sobczak" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    grup
    g2000vbw.googlegroups.com...
    > Bez jaj. Te produkty powstały, bo w tamtym czasie po prostu chciały
    > powstać. I co ciekawe, żaden z nich nie był i nie jest wzorem w swojej

    Tego nie potrafisz udowodnić. Dalej to nawet nie chce mi się z tobą pisać...

    > argumentu, że ktoś (ktokolwiek) był w historii niezbędny. Ritchie
    > zrobił oczywiście dużo i za to należy mu się pamięć, ale nie był

    &R zrobił bardzo dużo, ale najważniejsze jest, iż zaczyna być brak na
    świecie tych, których polubiliśmy. Napisali niezłe książki, wymyślili koło
    raz jeszcze i dali nam wędkę. Bez C nie byłoby Linuksa i nie byłoby MS
    Windows, takich jakie znamy. Czyli w jakiejś części nie byłoby nas samych,
    bo bylibyśmy inni, inaczej myślelibyśmy. R.I.P.

  • 14. Data: 2011-10-14 00:13:52
    Od: A.L. <l...@a...com>

    O ktore powiedzenie chodzi?...

    A.L.

  • 15. Data: 2011-10-14 04:46:05
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    <a...@r...pl> wrote:

    > ... nie dziwwmy sie wiec temu co powiedzial z tej okazji stallman.

    Nie dziwimy sie. Cham pozostaje chamem.

    milego dnia, hej
    --
    Teraz JOW! -- wybory 2011: http://terazjow.pl

    Moja wyprzedaz wszystkiego: ksiazki, plyty, filmy.
    http://www.garaz.pol.pl/

  • 16. Data: 2011-10-14 05:15:30
    Temat: Re: Dennis Ritchie nie żyje
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 14.10.2011 r. 02:13, A.L. pisze:
> [...]
    [...]
    > O ktore powiedzenie chodzi?...
    rms: "I'm not happy he's dead, but I'm happy he's gone" (mniej więcej).
    W kontekście vendor lock-in i DRM, rzecz jasna.

  • 17. Data: 2011-10-14 05:29:40
    Od: " " <f...@g...pl>

    A.L. <l...@a...com> napisał(a):

> [...]
    > bylo, to by czegos tam nie bylo. Byloby, tylko nie wiadomo kiedy i
    > jak. Ci ludzie jednak byli i nalezy im oddac szacunek. Szkoda tylko ze

    ja sie z tym nie zgadzam, jesli tak to czemu poprawionego c
    (czegos w rodzaju c2) NIE MA od 30 lat ? nie ma bo nie znalazl
    sie nikt kto to wymyslil wiec nie ma, a jak by wymyslil to by
    bylo;
    gdyby nie bylo c to by go nie bylo (i wszystko byloby moze
    ze 20 lat do tylu) i bylaby jakas inna rzecz
    prawdopodobnie kaszana bazowana na czyms innym (jakichs
    starych jezykach albo jedynie fragmentarycznych konceptach
    uzywanych w c)
    (podejrzewam ze poszloby to wszytko w kierunku skladni
    basica - ale jakby bylo tez oo to bylby toprzymulony basic)
    w druga strone dziala to moim zdaniem z 'oo' - gdyby
    tego cholerstwa nie bylo bylaby to dla odmiany wielka
    korzysc;

  • 18. Data: 2011-10-14 06:16:28
    Od: " " <f...@g...pl>

    >rms: "I'm not happy he's dead, but I'm happy he's gone" (mniej więcej).
    >W kontekście vendor lock-in i DRM, rzecz jasna.

    to nie wina jobsa tylko biznesu politykow i prawnikow razem
    wzietych, ktorzy zabraniaja wciskania klawiszy na komputerze
    i strasza i gnebia 'bezpienieznych' ludzi, dlatego by ci
    'kasiasci' mogli zarabiac niby wiecej kasy na tym, zamiast na
    czyms innym; gdyby zniesc ta glupote ze 'kopiowanie plikow'
    jest zabronione i pozwolic kopiowac wszystko do bezpienieznego
    domowego uzytku, i zabronic tylko zarabiania na tym, nie
    byloby mz zadnego problemu

    ill-man

  • 19. Data: 2011-10-14 07:12:01
    Od: Michal Kleczek <k...@p...onet.pl>

    On 2011-10-13 22:20, Maciej Sobczak wrote:

> [...]
    > Uniksa (albo czegoś wystarczająco podobnego)?
    >
    > Bez jaj. Te produkty powstały, bo w tamtym czasie po prostu chciały

    Rownie dobrze moznaby napisac, ze bez Arystotelesa powstalaby
    "Metafizyka", bez Sienkiewicza "Trylogia" i bez Heisenberga "zasada
    nieoznaczonosci".
    To jest stawianie sprawy na glowie, bo to jednak byli konkretni ludzie:
    Arystoteles, Heisenberg, Ritchie. Oczywiscie - gdyby ich nie bylo,
    powstalyby jakies substytuty, oczywiscie ze zamiast Ritchiego bylby
    jakis inny Kowalski (no... raczej Smith), a zamiast Jobsa jakis Johnes.
    Wtedy wypadaloby jednak oddac hold temu Smithowi, a i tak ktos
    (substytut Macieja Sobczaka) napisalby, ze przeciez zamiast Smitha
    moglby byc Ritchie...

    --
    Michal

  • 20. Data: 2011-10-14 07:27:55
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 13/10/2011 22:19, A.L. wrote:
    > telefon. Oraz byl Najwiekszym Managerem Wszech Czasow. A jakim
    > managerem byl - wystarczy poczytac o historii firmy Apple.

    myślę że historia nie będzie potrzebna, już teraz pojawia się w firmie
    chaos po odejściu Szefa. Manadżerowie przyzwyczaili się do krótkiej
    smyczy ...

    B.