  • 81. Data: 2011-10-17 10:42:14
    Temat: Re: Dennis Ritchie nie ?yje
    Od: bartekltg <b...@o...pl>

    W dniu 2011-10-15 21:32, Michal Kleczek pisze:

> [...]
    > Wcale nie jest powiedziane, ze gdyby nie Heisenberg czy Planck tylko
    > Xsinski i Ygrekowski to ten opis bylby taki sam. Moglby byc zupelnie
    > inny i rownie lub bardziej uzyteczny i elegancki.
    > Fakt, ze sprawa jest bardziej skomplikowana, bo Heisenberg i Planck nie
    > dzialali w prozni, lecz opierali sie na pracach wielu innych (mniej lub
    > bardziej wybitnych) jednostek. Ale wysnuwanie na tej podstawie wniosku,
    > ze stworzone przez nich dziela powstalyby tak czy inaczej bez nich (tych
    > jednostek) i, co wiecej, bylyby identyczne, jest IMHO zbyt daleko idaca

    Ale ja od początku mówię (zastrzgłem to) nie o dziełach,
    a o konkretnej zasadzie/twierdzeniu. Mechanika kwantowa
    mogła by wyglądać ciut inaczej. Zwłaszcza mieć inny zapis
    czy inna modną interpretację, ale zasada nieoznaczoności
    zawsze by tram była (jeśli nadal mowimy o podobnej teorii).
    Zawsze dx dp > hbar/2
    (z dokładnością do np. przyjętych jednostek).

    BTW, to nie jest tak, że mechanika kwantowa jest zgadnięta z sufitu.
    Ją się niejako "wyprowadza". Traktując równanie hamiltona-jacobiego
    (jedna z postaci, w jakiej mozna zapisac mechanikę klasyczną,
    obok praw Newtona czy Lagranżjanów) jako 'rozwiązanie pewnego
    zagadnienia wariacyjnego', odtwarzamy to zagadnienie i wypisujemy
    powiązane z nim rownania E-L. Wyskakuje nam sstacjonarne równanie
    Schroedingera. I S. zrobił to w jednej ze swoich prac.

    Wymyślił coś nowego, czy tylko zauważył coś, co już było? ;-)

    > Tylko jakos tak sie dzieje, ze te rzeczy pojawiaja sie za sprawa
    > konkretnych ludzi. Ja twierdze, ze _nie_ jest obojetne, kto jest tych
    > rzeczy tworca: inny tworca - inna "rzecz".

    > Dlatego tez za jezyk C i Unixa dziekujemy wlasnie Ritchiemu, bo bez
    > niego ich tez by nie bylo.

    Właśnie. Unix, a nie system operacyjny. Tak jak telegraf (urzadzenie
    do komunikacji na odległosci za pomocą sygnałow elektrycznych w kablu)
    a nie telegraf taki a taki tego a tego.

    pzdr
    bartekltg

  • 82. Data: 2011-10-17 17:59:49
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik <f...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > wiki to genialna rzecz, jesli A.L. nazywa tak dosyc zarabiste rzeczy
    > jak iphone czy wiki g..nem to ciekawe czy co jest dla niego zarabista

    Z symetrii wnioskować należy, że produkt przemiany materii wydalany z jelita
    grubego A.L. jest...