  • 11. Data: 2013-02-09 07:46:09
    Temat: Re: Da sie uzyc drukarki za routerem?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    > Trochę armata na komary... I musisz założyć, że ów router VPN obsługuje.

    VPN jest bezpieczniejszy, niż udostępniania drukarki całemu światu.

  • 12. Data: 2013-02-09 14:53:41
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > U teścia mam takiego koszmarka robionego naprędce, jeden modemo-
    router, potem wrt54gl jako router właściwy, drugi taki sam wrt jako
    repeater do wifi, drukarka i ploter mają wpisane statyczne adresy IP w

    To ile masz tam routerow/urzadzen, ktore dzialaja jako routery
    i czy masz koncowki (komputery, drukarki) po obu stronach (lan + wan)?

  • 13. Data: 2013-02-09 15:03:03
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Ustal do jakich portów potrzebny jest dostęp przy drukowaniu, przekieruj
    > je na routerze i tyle.

    Tez tak myslalem i nawet dodalem tego Brothera do DMZ i dupa.
    Jakich portow uzywa Brother? - nie wiem,
    ale dzisiaj puszcze wydruk i podgladne tcpview czy innym.

    Oprogramowanie Brothera jest chwalone,
    ale troche zawiodlem sie na nim -
    - wiele lat temu uzywalem sieciowego kombajnu Canona
    i tam naprawde wszystko bylo proste, latwe i czytelne.

    > Nic nowego.

    Troche mnie wkurw zlapal jak wyplul mi wydruk
    podobny do tego z mojego pierwszego Canona (BJC...?)
    kupionego wiele lat temu za ok 100-200zl :).

    Dzisiaj drukne zdjecie w max jakosci na dolaczonym papierze foto.
    Moze tu pokaze pazura ;)

  • 14. Data: 2013-02-09 15:11:08
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Ja tam nic nie przekierowywałem i działa, najsampierw trzeba podłączyć
    na małpę i jak nie ruszy, to dopiero szukać dziury w całym ;)

    Widocznie nie musiales.

    Jakbym wszystko mial na LANie, czy wbijalbym sie z LANa w LAN
    (z mojego LANu przez moj WAN na LAN innego routera)
    to tez wszystko smigaloby bez zadnego ustawiania / grzebania.

    Niestety wbijam sie z mojego LANu na LAN innego routera,
    przez WAN tegoz wlasnie "innego routera".
    W tym przypadku "grzebac" niestety trzeba,
    ale nawet po dodaniu drukarki do DMZ
    brotherowy net tool nic nie wykrywa,
    ze nie wspomne o jego czestym wykrzaczaniu sie...

  • 15. Data: 2013-02-09 16:31:21
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Przeczytaj instrukcję obsługi. Tam powinno być napisane, jak zrobić
    > wirtualny serwer/przekierować porty.

    To bylo pierwsze co przejrzalem, ale nic tam nie ma-
    - tylko podstawowe informacje typu "2+2=4".

    Jedynie na koncu w dziale "typ problemu - rada" znalazlem, ze:
    - skanowanie sieciowe to udp 54925
    - i standardowy custom raw port 9100

  • 16. Data: 2013-02-09 16:35:47
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > VPN jest bezpieczniejszy, niż udostępniania drukarki całemu światu.

    Nie musi byc od razu calemu swiatu.
    Glownie po lanie beda wydruki, tyle, ze jest dodatkowy router
    (fakt, ze jest do wywalenia i zastapienia przez ap, ale na razie jest jak
    jest)

  • 17. Data: 2013-02-09 18:19:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 9 Lut, 14:53, "Q" <n...@s...org> wrote:
    > To ile masz tam routerow/urzadzen, ktore dzialaja jako routery
    > i czy masz koncowki (komputery, drukarki) po obu stronach (lan + wan)?

    Zamotałem za bardzo, ogólnie powiedziawszy wszystko jest w jednej
    podsieci, bo jest jeden "prawdziwy" router z dhcp. Dodatkowy służy
    tylko jako
    bridge/repeater wifi, toteż cały złom jest w jednej podsieci, kompy
    drukarki laptoki i ploter, więc nie ma żadnego przeskakiwania między
    sieciami.

    L.

  • 18. Data: 2013-02-09 18:21:15
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 8 Lut, 20:40, Przemek <r...@o...pl> wrote:
    > Jeśli z zewnątrz dostałeś się bez problemu po byle porcie, należy uznać,
    > że wszystkie porty masz pootwierane, a to zaproszenie: bierzcie mnie,
    > dla wszystkich. No oczywiście nie znaczy to, ze ktoś skorzystał, ale
    > prawdopodobieństwo jest znaczne.

    Niby tak, tyle że to dom jednorodzinny na lekkim zadupiu,moc wifi
    skręcona, toteż prawdopodobieństwo że ktoś zaczai się w krzakach i
    włamie jest znikome :>

    L.

  • 19. Data: 2013-02-09 20:16:34
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Zamotałem za bardzo, ogólnie powiedziawszy wszystko jest w jednej
    podsieci

    Czyli u Ciebie nie bylo zadnego problemu - u mnie jest wiecej niz 1 lan.