  • 21. Data: 2021-12-16 18:15:27
    Temat: Re: DVB-T2
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 16.12.2021 o 17:26, ąćęłńóśźż pisze:
    > W HU6900 (ale to był UHD 4k) odbierałem HEVC (wówczas nadawanie próbne
    > TVN z Pajacu Kultury).
    > Z kolei nagrywać tego nie chciał.

    Na moim oglądam filmy HEVC z pendrajwa
    H6500 potrafi też z naziemnej. Ma inną głowicę.

    --
    Irokez

  • 22. Data: 2021-12-16 20:28:51
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 16.12.2021 14:23, Adam Górski wrote:

    > A jaki w tym widzisz zysk dla producenta ?
    > Zmniejszona sprzedaż nowych telewizorów ?

    To nawet nie musi o chodzić. Żeby telewizor mógł być aktualizowany w ten
    sposób, musiałby posiadać wewnątrz komputer ogólnego przeznaczenia oraz
    procesor dysponujący na tyle dużym zapasem mocy obliczeniowej, żeby
    dziesięć lat później dało się na nim uruchomić nowe kodeki. A to już
    dość mocno podnosiłoby koszt całości, bo trzeba by tam wepchnąć coś w
    rodzaju lepszego peceta. Nie wspominając o zwiększonym poborze energii i
    emisji ciepła.
    A tak ładuje się tam jakiś ARM-owy SoC, posiadający na tyle mocy
    obliczeniowej, żeby dało się odpalić jakiegoś wbudowanego Linuksa albo
    RTOS-a i wyświetlić interfejs użytkownika. Większość obliczeń związanych
    z dekodowaniem strumienia jest realizowana przez dedykowany hardware,
    wbudowany w układ graficzny.

    Dzięki temu pierwsze Raspberry Pi było w stanie bez zająknięcia
    odtwarzać filmy w FullHD, chociaż sam procesor miał tam moc obliczeniową
    porównywalną z Pentium II. ;)

  • 23. Data: 2021-12-17 12:20:46
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

> [...]
    > dość mocno podnosiłoby koszt całości, bo trzeba by tam wepchnąć coś w
    > rodzaju lepszego peceta. Nie wspominając o zwiększonym poborze energii i

    Dałoby się gdyby na tym komuś zależało. Można by wymieniać moduł
    dekodera nawet gdyby się nie dało przeprogramować. No ale po co. Na tym
    się nie zarabia.
    Po co wprowadzać 2k , 4k, 8k, 16k etc - widać lepiej ?
    Po co HDR, Dolby vision jak treści coraz bardziej gówniane.
    Kasa , kasa, kasa...

    I oglądasz w 4k HDR 60fps , jak Ogórek tańczy z Jakimowiczem...
    Albo inne warsaw shore...

> [...]
    > RTOS-a i wyświetlić interfejs użytkownika. Większość obliczeń związanych
    > z dekodowaniem strumienia jest realizowana przez dedykowany hardware,

    Nawet dedykowany hardware to zrównoleglone DSP z mikrokodem czy inne gpu
    ( wymagające oczywiście licencji - znowu )

    > Dzięki temu pierwsze Raspberry Pi było w stanie bez zająknięcia
    > odtwarzać filmy w FullHD, chociaż sam procesor miał tam moc obliczeniową
    > porównywalną z Pentium II. ;)

    Dzięki za wyjaśnienie , bo myślałem że to skrzaty taśmą celuloidową
    kręciły :)

    Adam Górski

  • 24. Data: 2021-12-17 12:28:53
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Samsung miał owszem osobne boxy w niektórych modelach

    -----

  • 25. Data: 2021-12-17 20:57:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 16 Dec 2021 11:31:09 +0100, tomekp <t...@a...ma.kota.pl>
    wrote:
    > oglądania i nagrywania z dwóch różnych kanałów. No i oczywiście
    > miłoby

    Większość nagrywa inny niż się ogląda pod warunkiem, że oba są na tym
    samym multipleksie.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2021-12-18 10:37:14
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Fakt, ale i tak najprościej mieć dwa tunery.

    -----

  • 27. Data: 2021-12-18 20:35:41
    Od: rry <t...@g...pl>

    W dniu 2021-12-17 o 12:20, Adam Górski pisze:

    > I oglądasz w 4k HDR 60fps , jak Ogórek tańczy z Jakimowiczem...
    > Albo inne warsaw shore...

    Są jeszcze TVP Kultura, Historia, Dokument, a w przyszłym roku ma ruszyć
    Nauka.

    --
    rry

  • 28. Data: 2021-12-20 08:13:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    wrote:

    >Większość nagrywa inny niż się ogląda pod warunkiem, że oba są na tym
    >samym multipleksie.

    Czemu nie 3? A jak sie 3 ciekawe programy nalozą ? :-)

    J.

  • 29. Data: 2021-12-20 12:39:17
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    > Są jeszcze TVP Kultura, Historia, Dokument, a w przyszłym roku ma ruszyć
    > Nauka.

    Oby ta "Nauka" miała lepszą zawartość niż remake "Sondy" oraz sławne
    e-lekcje.
    Przekaz na nową modłę tzn. jak do debili jest gwoździem do trumny
    telewizji jako takiej.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 30. Data: 2021-12-20 13:22:47
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Dec 2021 12:39:17 +0100, Adam Górski napisał(a):

    > Oby ta "Nauka" miała lepszą zawartość niż remake "Sondy" oraz sławne
    > e-lekcje.
    > Przekaz na nową modłę tzn. jak do debili jest gwoździem do trumny
    > telewizji jako takiej.

    Mam wrażenie, że dawne Telewizyjne Technikum Rolnicze miało większą wartość
    dydaktyczną, niż sporo współczesnych programów na różnych stacjach typu
    Discovery czy National :(

    Miałem też (nie)przyjemność oglądać trochę e-lekcji, zarówno na poziomie
    podstawówki jak i szkoły średniej. Powiedzenie "tragedia" to za mało.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam