  • 11. Data: 2021-12-16 05:45:56
    Temat: Re: DVB-T2
    Od: rry <t...@g...pl>

    W dniu 2021-12-15 o 20:29, Irokez pisze:

    > Ćwiczyłem swego czasu jaka jest różnica w płytach do TV Samsung serii
    > H6400. Wyszło że chyba (z naciskiem na chyba) wystarczyła by wymiana
    > głowicy a potem zmiana w trybie serwisowym typu głowicy.

    Miałeś okazję sprawdzić, czy tv z tej serii "łapie" program i dekoduje
    dźwięk?

    --
    rry

  • 12. Data: 2021-12-16 10:09:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 16 Dec 2021 05:45:56 +0100, rry napisał(a):

    > Miałeś okazję sprawdzić, czy tv z tej serii "łapie" program i dekoduje
    > dźwięk?

    Dźwięk to mi dekoduje kilkunastoletni monitor Samsung T240HD. Tak więc dla
    dźwięku jest zachowane jakieś stare kodowanie.

    Wydaje mi się (nie jestem pewien), że nowszy QLED dodatkowo pyta o bardziej
    zaawansowane ustawienia tego dźwięku. Ale on dekoduje mi jak dotąd prawie
    "wszystko", w tym przypadku pokazując zarówno obraz jak i dźwięk; zarówno z
    tv rozsiewczej jak i z tv sat (ma wbudowane tunery).

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2021-12-16 10:13:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ta seria to chyba 100Hz/120Hz (matryca natywna) była, czyli wypasiona jak na tamte
    czasy i serię 6xxx.

    -----

  • 14. Data: 2021-12-16 11:31:09
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    Podłączę się pod temat. Czy ktoś widział taki tuner DVBT2 który posiada
    dwie głowice oraz system Android? Chodzi mi o możliwość jednoczesnego
    oglądania i nagrywania z dwóch różnych kanałów. No i oczywiście miłoby
    było mieć android i możliwość ogladania youtuba czy instalcji innych
    aplikacji. Moje dotychczasowe poszukiwania nie przyniosły rezultatu.
    Albo jest twin i bez androida albo android i jedna głowica...

  • 15. Data: 2021-12-16 11:54:30
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/12/2021 11:31, tomekp wrote:
    > Podłączę się pod temat. Czy ktoś widział taki tuner DVBT2 który posiada
    > dwie głowice oraz system Android?

    W teorii, dzięki mumudvb możesz sobie sam taki zrobić z pi + tanie karty
    na USB. W praktyce wymaga to troche walki na Linuxie, ale niewiele,
    mumudvb jest trywialny w obsłudze.

    > Chodzi mi o możliwość jednoczesnego
    > oglądania i nagrywania z dwóch różnych kanałów.

    Mumudvb transmintuje w sieci lokalnej cały mux na który zestroiłeś
    odbiornik, lub kilka muxów jesli masz wiele odbiorników. Nagrywanie
    można pewnie zrealizwoać gdzieś na kliencie końcowym.

    Nie twierdze, że to "lepsze" od gotowca, bo zalezy czy ktoś lubi dłubać,
    ale nie nazwałbym tego złym rozwiązaniem, w sieci lokalnej mam dostep do
    wszystkich kanałów na większosci urządzeń, a demultiplekser znajduje się
    na strychu przez co nie muszę rozprowadzać kabli antenowych, mam dostęp
    do strumienia TV przez wifi.

    Ponoć używają tego setupu w w sieciach kablowych, ale nie wiem na ile to
    prawda.

  • 16. Data: 2021-12-16 12:19:32
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.12.2021 o 11:31, tomekp pisze:
> [...]
    > aplikacji. Moje dotychczasowe poszukiwania nie przyniosły rezultatu.
    > Albo jest twin i bez androida albo android i jedna głowica...

    Z doświadczenia...kiedyś próbowałem różnych marek i zwyczajnie
    klatkowały i generalnie były do dupy, zawsze coś nie tak. Nie dało się
    tego oglądać. Kupiłem osobne pudełko z Androidem (Overmaxa) i jest już
    leciwy/4 lata ale działa z tym co chcę i tuner Wiwa, który okazał się
    najlepszym z możliwych na rynku jakość/cena.
    Teraz mają też, dość dobrą ofertę:
    https://www.wiwa.info.pl/produkty/tunery/wiwa-h-265-
    maxx

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 17. Data: 2021-12-16 14:23:39
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    > Czy, jeżeli obieram dźwięk stacji która koduje obraz w HEVC, to znaczy,
    > że gdyby producent telewizora łaskawie wypuścił aktualizację softu,
    > widziałbym również obraz?

    A jaki w tym widzisz zysk dla producenta ?
    Zmniejszona sprzedaż nowych telewizorów ?

    Gdyby wola była to pewnie by się dało.
    A licencję za HVEC to kto zapłaci i jak ?

    Jak dzieci.....

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 18. Data: 2021-12-16 17:20:50
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 16.12.2021 o 10:13, ąćęłńóśźż pisze:

    > Ta seria to chyba 100Hz/120Hz (matryca natywna) była, czyli wypasiona
    > jak na tamte czasy i serię 6xxx.

    Zgadza się, dlatego trochę szkoda.

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2021-12-16 17:26:37
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W HU6900 (ale to był UHD 4k) odbierałem HEVC (wówczas nadawanie próbne TVN z Pajacu
    Kultury).
    Z kolei nagrywać tego nie chciał.

    -----

  • 20. Data: 2021-12-16 17:27:28
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 16.12.2021 o 05:45, rry pisze:

    > Miałeś okazję sprawdzić, czy tv z tej serii "łapie" program i dekoduje
    > dźwięk?

    Ten TV bez najmniejszego problemu dekoduje i odtwarza filmy zakodowane
    HEVC z USB.
    W instrukcji telewizora jest zapis: Supported Video Codecs: HEVC(H.265),
    ale na drugiej stronie jest: HEVC codec is only available in MKV /MP4 /
    TS containers.

    Kopiąc dalej.. mam TV w wersji AW - mój to UE48H6400AWXXH
    AW oznacza tuner DVB-T/C a potrzebuje DVB-T2/C czyli 'AK' (ostatnie XH
    to region Wschodni, a środkowy X to standardowa podstawa czy jakoś tak).
    Poza tym można powiedzieć cała seria H jest na tej samej płycie głównej
    tylko w różnych konfiguracjach.
    Na przykład H6500 ma tą samą płytę i oficjalnie obsługuje HEVC.

    I teraz szukając po modelach AK znalazłem fotkę od modelu H4510AKXXU czy
    H6400AKXXU (XU = Anglia). Siedzi tam głowica BN40-00288A (DNTQ403IH286A)
    lub BN40-00288B (GT2CX-33X264S/FW-FWS). I było by git, gdyby nie to że
    ma więcej pinów.
    I teraz była taka mała zagwostka - w pobliżu głowicy są dodatkowe mostki
    rezystorowe których nie ma na mojej płycie (rozebrałem i sprawdziłem)
    więc trzeba by dodatkowo uzupełnić je na płycie głównej.

    Problem, bo nie idzie znaleźć schematu do chassis U8DC (płyty
    BN41-02156). Gdyby się znalazł, mocno by to ułatwiło sprawę.
    Dokumentacji do głowic też nie znalazłem.

    Zdrówko

    --
    Irokez