  • 1. Data: 2021-12-15 12:49:59
    Temat: Inteligenty PowerBank
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Czy ktoś się spotkał z PB, który komunikuje się z telefon, gdy wymaga
    doładowania?
    Czy PB z solarem na obudowie pokryje ubytek energii z samorozładowania?
    Leżąc w mieszkaniu.
    Chciałem kupić na prezent, ale aby był zawsze w gotowości.

    Robert

  • 2. Data: 2021-12-15 13:21:55
    Temat: Re: Inteligenty PowerBank
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/12/2021 12:49, Robert Wańkowski wrote:
    > Czy ktoś się spotkał z PB, który komunikuje się z telefon, gdy wymaga
    > doładowania?

    Hmmm a po co ma się komunikować z telefonem? Ma mu dać znać, że rozładowany?

    > Czy PB z solarem na obudowie pokryje ubytek energii z samorozładowania?

    Jesli pytasz o tej najtańsze, to one maja wysoki próg zadziałania,
    wymagają oświetlenia słońcem wprost, z czego część energii rozpraszają
    na świecące diody informaujące o ładowaniu ;)

    > Chciałem kupić na prezent, ale aby był zawsze w gotowości.

    Współczesne powerbanki są praktycznie nie rozładowujace się.
    Mam pod ręko Huawei, Baseus i Xiaomi.

    Wszystkie nie rozładowuja się, ale Huawei po roku leżenia na półce i
    podłczeniem ładowarki, odmówił ładowania. Był pełny.

  • 3. Data: 2021-12-15 13:56:44
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Czy PB z solarem na obudowie pokryje ubytek energii z samorozładowania?
    > Leżąc w mieszkaniu.
    > Chciałem kupić na prezent, ale aby był zawsze w gotowości.

    Kiedyś kupiłem taki w Biedrze. Leży na parapecie w domu i się ładuje ze
    słońca przez szybę. Jak go potrzebowałem to był zawsze pełen ale nim go
    kładłem na parapet to ładowałem do pełna ładowarką.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 4. Data: 2021-12-15 16:29:21
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-12-15 o 13:21, heby pisze:
    > Ma mu dać znać, że rozładowany?
    No tak zapamiętałem sprzed wielu lat PB, który miałem, że gdy był
    potrzebny to w tym momencie też wymagał naładowania.
    Ale skoro samorozładowanie to nie problem, to pozostaje mi tylko wybrać
    firmę.

    Robert

  • 5. Data: 2021-12-16 08:07:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.12.2021 16:29, Robert Wańkowski wrote:
    > Ale skoro samorozładowanie to nie problem, to pozostaje mi tylko wybrać
    > firmę.

    Po roku czasu Li-On nadal będzie miał >= 90% pojemności - jak
    elektronika w miarę inteligentna, to pokaże przy takim poziomie że
    akumulator "pełny" zamiast ładować.

    Inna kwestia, że do takiego leżakowania zdrowsze gdy akumulator nie
    będzie w pełni naładowany. Ale jeżeli kłóci się to z potrzebami
    użytkowymi, no to nic się nie poradzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2021-12-16 17:04:24
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-12-16 o 08:07, Mateusz Bogusz pisze:
    > Inna kwestia, że do takiego leżakowania zdrowsze gdy akumulator nie
    będzie w pełni naładowany.

    A o jaki poziom naładowania chodzi?

    Robert

  • 7. Data: 2021-12-16 18:53:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/12/2021 17:04, Robert Wańkowski wrote:
    > będzie w pełni naładowany.
    > A o jaki poziom naładowania chodzi?

    Pi x drzwi - połowa.

  • 8. Data: 2021-12-16 19:44:52
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 16.12.2021 17:04, Robert Wańkowski wrote:
    > A o jaki poziom naładowania chodzi?

    Heby podpowiada Ci "idealne warunki", ale to nie jest zero-jedynkowe.
    Gdy spojrzysz w przykładowe tabele (które z podobnymi wartościami są
    przedstawiane w wielu miejscach):

    https://bilibike.eu/content/19-akumulatory-litowo-jo
    nowe-zywotnosc-ladowanie-przechowywanie

    https://www.gramwzielone.pl/magazynowanie-energii/10
    3989/co-decyduje-o-zywotnosci-baterii-litowojonowych

    Możesz wyciągnąć np. wniosek że niewielka rezygnacja z pojemności
    (naładowanie do 80-90%) pozwoli wydłużyć żywotność takiej baterii
    dwukrotnie - jeżeli to ma znaczenie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2021-12-17 09:47:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czyli jak ładować lampkę LiIon w rowerze - po każdej jeździe, czy po rozładowaniu
    (jak to bywało w NiCd i może w NiMH)?

  • 10. Data: 2021-12-17 09:57:43
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/12/2021 09:47, ąćęłńóśźż wrote:
    > Czyli jak ładować lampkę LiIon w rowerze - po każdej jeździe, czy po
    > rozładowaniu (jak to bywało w NiCd i może w NiMH)?

    Koszt wymiany Liion może być niższy niż męka z pilnowaniem poziomu
    naładowania. Czasami nie warto.

    PS. Jeden z chińskich wypasionych BMSów do ogniw 18650 miał opcję
    "automatycznie rozładuj do połowy jeśli nieuzywane przez X czasu" którą
    ustawiało się zworką. Niestety nie potrafie go teraz znaleźć na ali, ale
    nie wykluczam że inne mogą mieć też taki bajer.

    PS2. Czytałem też, że niektóre sterowniki BMS mogą samoczynnie
    ograniczać ładowanie do 80% (czy coś koło tego), na życzenie. Nie
    spotkałem takiego, do amatorskich zastosowań z małymi ogniwami.