  • 1. Data: 2021-12-15 18:06:37
    Temat: DVB-T2
    Od: rry <t...@g...pl>

    Czy, jeżeli obieram dźwięk stacji która koduje obraz w HEVC, to znaczy,
    że gdyby producent telewizora łaskawie wypuścił aktualizację softu,
    widziałbym również obraz?

    --
    rry

  • 2. Data: 2021-12-15 18:18:01
    Temat: Re: DVB-T2
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/12/2021 18:06, rry wrote:
    > Czy, jeżeli obieram dźwięk stacji która koduje obraz w HEVC, to znaczy,
    > że gdyby producent telewizora łaskawie wypuścił aktualizację softu,
    > widziałbym również obraz?

    Jest wątpliwe, czy hardware telewizora poradzi sobie z nowym sposobem
    kompresji obrazu. To są dość specjalizowane chipy i raczej nie robi się
    ich specjalnie na zapas.

    Akurat w przypadku audio, moze być ten sam enkoder co w DVB-T, wiec to
    nic nie oznacza.

  • 3. Data: 2021-12-15 19:25:15
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 15.12.2021 18:06, rry wrote:
    > Czy, jeżeli obieram dźwięk stacji która koduje obraz w HEVC, to znaczy,
    > że gdyby producent telewizora łaskawie
    [...]

    A masz znaczek HEVC na opakowaniu telewizora?
    Poszukaj, bo są takie co mają a i tak nie działa.

    --
    Mirek.

  • 4. Data: 2021-12-15 20:21:41
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-12-15 o 18:06, rry pisze:
    > Czy, jeżeli obieram dźwięk stacji która koduje obraz w HEVC, to znaczy,
    > że gdyby producent telewizora łaskawie wypuścił aktualizację softu,
    > widziałbym również obraz?

    Szanowny panie Bajtek.
    Czy jest symulator PC na Spectrum?

  • 5. Data: 2021-12-15 20:23:34
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-12-15 o 18:06, rry pisze:
    > Czy, jeżeli obieram dźwięk stacji która koduje obraz w HEVC, to znaczy,
    > że gdyby producent telewizora łaskawie wypuścił aktualizację softu,
    > widziałbym również obraz?

    Szanowny Panie Bajtek.
    Czy istnieje symulator PC na Spectrum?

  • 6. Data: 2021-12-15 20:29:51
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 15.12.2021 o 18:06, rry pisze:
    > Czy, jeżeli obieram dźwięk stacji która koduje obraz w HEVC, to znaczy,
    > że gdyby producent telewizora łaskawie wypuścił aktualizację softu,
    > widziałbym również obraz?

    Ćwiczyłem swego czasu jaka jest różnica w płytach do TV Samsung serii
    H6400. Wyszło że chyba (z naciskiem na chyba) wystarczyła by wymiana
    głowicy a potem zmiana w trybie serwisowym typu głowicy.
    Ale nie znalazłem schematu więc odpuściłem, bo dochodzą dodatkowe
    połączenia, mostki sygnałów itp. jak porównałem zdjęcia płyt na różne
    rynki. PCB było to samo.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2021-12-15 20:30:51
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/12/2021 20:21, t-1 wrote:
    > Szanowny panie Bajtek.
    > Czy jest symulator PC na Spectrum?

    Dobre pytanie. Architektury i OS prawie identyczne, w tamtych czasach.

  • 8. Data: 2021-12-15 20:56:26
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 15.12.2021 o 20:30, heby pisze:

    > Dobre pytanie. Architektury i OS prawie identyczne, w tamtych czasach.

    W tamtych czasach Spectrum nie miał powodów aby emulować PC. Bo po co?
    Potem na Amidzę już używałem emulatora PC, ale wtedy popularny 286 z
    bursztynowym ekranem i PC-speakerem miał się nadal nijak do Amigi.
    Dopiero jak się rozpędziło 386 to był jakiś sens.
    Pracę dyplomową pisałem na Amidze w Word procesorze z WYSIWYG, i ładnie
    wyszło, ale kolorowa igłówka Star LC dostała baty wtedy. Na bursztynie
    sąsiada kwadrat gonił prostokąt w tym czasie.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2021-12-16 05:29:18
    Od: rry <t...@g...pl>

    W dniu 2021-12-15 o 19:25, Mirek pisze:

    > A masz znaczek HEVC na opakowaniu telewizora?
    > Poszukaj, bo są takie co mają a i tak nie działa.

    Oj nie, to zbyt stary TV (2013 r.).

    --
    rry

  • 10. Data: 2021-12-16 05:42:32
    Od: rry <t...@g...pl>

    W dniu 2021-12-15 o 18:18, heby pisze:

    > Jest wątpliwe, czy hardware telewizora poradzi sobie z nowym sposobem
    > kompresji obrazu. To są dość specjalizowane chipy i raczej nie robi się
    > ich specjalnie na zapas.

    Myślałem, że może to procek załatwia, ale autorzy Kodi napisali, że
    trzeba dobrego komputera aby ich program odtwarzał płynnie w tym formacie.
    Być może w tunerach stosują faktycznie coś specjalizowanego.

    --
    rry