-
1. Data: 2015-06-02 10:21:17
Temat: DPF ciąg dalszy
Od: twistedme <t...@o...pl>
Witam,
uwaga, znów będzie długie :)
Dla tych, którzy nie pamiętają. Chevrolet Captiva 2l, przejechane 125
tys. Filtr DPF wypala się co 50 km. Przez ten czas kilku mechaników
(ogólnie niekompetencja poraża) oraz ASO. Pierwszych 3 mechaników
diagnoza - wszystko ok, nie kopci, nie ma błędów jeździć i się nie
zastanawiać, tankować lepsze paliwo. ASO stwierdziło podkładki pod
wtryskami. Wymieniał mi je mechanik z mojej miejscowości. Sytuacja bez
zmian.
Za radą grupy uzbroiłem się w OBD, Torque i aplikację DPF info. Okazał
się, że to są bez najmniejszych wątpliwości objawy wypalania się filtra.
Ta aplikacja (komputer bosch i delphi(?)) pokazuje jakieś dziwne
wartości % tzn: przez większość czasu zapełnienie filtra jest na
poziomie 4%, jak wejdzie na 6% zaczyna się procedura wypalania, spada
potem do 4%, 2%, 0%, po czym procedura się kończy i po kilku kilometrach
wchodzi znowu na 4%.
Okresowo także pojawiał się błąd p0401 (niedostateczny przepływ w
zaworze egr). Wymieniłem ze znajomym egr na nowy (oryginalny), żeby już
nie bawić się w czyszczenie (był tylko lekko brudny od sadzy, żadnej
smoły) i bez najmniejszych wątpliwości wykluczyć ten element. Niestety
błąd pojawia się nadal.
Podsumowałem to wszystko, pojechałem do lepszego warsztatu (Bosch) i
powiedziałem żeby sprawdzili wszystko jak leci. Diagnoza - turbina do
wymiany (pokrzywione, połamane łopatki, leci z niej olej), podkładki pod
wtryskami nie ruszone od nowości (!!!), w zasadzie ich nie ma,
przedmuchy jak cholera, do wymiany także końcówka jednego wtryskiwacza,
była jakaś spuchnięta.
Okazało się, że poprzedni mechanicy nie zrobili NIC poza wymianą oleju.
Turbina nowa (regenerowana), wszystko zrobione, wyczyszczone, wtryski
parametry jak nowe. Powiedzieli, że ten błąd to też pewnie od tych
przedmuchów, i że filtr powinien się już tak nie wypalać, a błąd
zniknąć. Co ciekawe, tak naprawdę to poza ładnym gwizdem turbiny nie ma
żadnych zmian w mocy czy kulturze pracy silnika (czyli ok)...
Niestety sytuacja nadal constans. A nawet gorzej, bo 2x zapaliła mi się
kontrolka DPF, co wcześniej nie miało miejsca.
Znalazłem ofertę regeneracji filtrów przez wypalanie w piecu - niby
usuwa 99% osadów, opinie są dobre. Podjechałem, facet podłączył manometr
(nie można było tak od razu?) - filtr zapchany praktycznie na max.
Pomyślałem, że musiałem go zapchać przez jazdę z uszkodzoną turbiną i
wtryskiwaczem. Czyli wszystko jasne, euforia, że to już koniec sprawy.
Wypalili filtr. Poniżej skan:
http://pokazywarka.pl/srn7g1/
Odebrałem auto. Wskazanie dpf info 0%, wszystko zresetowali. Jadę, po 2
km 2%, zaraz potem 4% no i pierwsze wypalanie po 18km od wyjechania z
warsztatu (?!). Zrobiłem ponad 200km i wypalanie miało miejsce od
początku do końca 4 razy. Błąd p0401 nadal się okresowo pokazuje, a ja
już jestem siwy...
Wymienione:
- czujnik ciśnienia filtra DPF
- zawór egr
- podkładki pod wtryskami (nie ma żadnych przedmuchów)
- turbina
- sprawdzone wtryski
- zregenerowany dpf
Sprawę traktuję już ambicjonalnie i muszę wypić to piwo, którego sobie
pośrednio naważyłem jak stwierdziłem, że używany diesel, to może nie
taki zły pomysł :)
Co jeszcze można zrobić? Poza wycinką filtra oczywiście :) Ktoś wie
jakie elementy jeszcze poza czujnikiem różnicy ciśnień inicjują
rozpoczęcie procedury regeneracji? Czy i jak p0401 może być powiązany z
tym zbyt częstym wypalaniem?
pozdrawiam
-
2. Data: 2015-06-02 10:43:09
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: atm <...@v...pl>
>
> Co jeszcze można zrobić? Poza wycinką filtra oczywiście :) Ktoś wie
> jakie elementy jeszcze poza czujnikiem różnicy ciśnień inicjują
> rozpoczęcie procedury regeneracji? Czy i jak p0401 może być powiązany z
> tym zbyt częstym wypalaniem?
>
> pozdrawiam
Moze da sie podejsc bardziej komputerowo i zresetowac komp lub
przeladowac/zaktualizowac oprogamowanie?
Wspolczuje, swego czasu przerabialem podobne problemy. Skonczylo sie na
wtopieniu worka pieniedzy, nierozwiazanych klopotach, sprzedazy i
zakupie dobrej poniemieckiej Skody, starszej o 2 lata...ktora zapewnila
mi nieosagalny wczesniej poziom nirwany. Jedyne co przy niej zrobilem to
wymiana przegubow i oleju/filtrow. Nie ma DPF, tylko dwumasa.
-
3. Data: 2015-06-02 10:54:09
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 02 Jun 2015 10:21:17 +0200, twistedme
> Wypalili filtr. Poniżej skan:
Przed "regeneracją" jak to wyglądało?
> Wymienione:
> - czujnik ciśnienia filtra DPF
Jeden? AFAIK są ich dwa/trzy w tandemie.
--
Pozdor Myjk
-
4. Data: 2015-06-02 11:07:45
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: twistedme <t...@o...pl>
W dniu 2015-06-02 o 10:54, Myjk pisze:
> Tue, 02 Jun 2015 10:21:17 +0200, twistedme
>
>> Wypalili filtr. Poniżej skan:
>
> Przed "regeneracją" jak to wyglądało?
>
>> Wymienione:
>> - czujnik ciśnienia filtra DPF
>
> Jeden? AFAIK są ich dwa/trzy w tandemie.
>
http://sklep2.equatro.ogicom.pl/media/products/505d8
8af450aaffe1ef3fba7331dc282/images/thumbnail/big_PA2
81248.JPG?lm=1417012564
-
5. Data: 2015-06-02 12:02:35
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 02 Jun 2015 11:07:45 +0200, twistedme
>>> Wymienione:
>>> - czujnik ciśnienia filtra DPF
>> Jeden? AFAIK są ich dwa/trzy w tandemie.
> http://sklep2.equatro.ogicom.pl/media...
Ładny. Malezyjski. ;) Ale nadal jeden.
--
Pozdor Myjk
-
6. Data: 2015-06-02 12:20:49
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: twistedme <t...@o...pl>
W dniu 2015-06-02 o 12:02, Myjk pisze:
> Tue, 02 Jun 2015 11:07:45 +0200, twistedme
>
>>>> Wymienione:
>>>> - czujnik ciśnienia filtra DPF
>>> Jeden? AFAIK są ich dwa/trzy w tandemie.
>> http://sklep2.equatro.ogicom.pl/media...
>
> Ładny. Malezyjski. ;) Ale nadal jeden.
>
a gdzie jest drugi?
Jedna rurka bierze ciśnienie sprzed filtra, druga z zza i tyle. Jest
jeszcze czujnik temperatury 96436269
-
7. Data: 2015-06-02 12:38:01
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: p...@g...com
--Co jeszcze można zrobić?
a co bylo zrobione ? odhaczyc mozna punkt 2 i ew. 1 choc osobiscie zainwestowalbym
pare zeta w OPCOM-a, Opel Antara chyba podejdzie podpytaj na forum ...
1 porzadna diagnostyka (opcom/tech 2)
2 podmianka czujnika dpf aby wykluczyc jego awarie
3 szukanie nieszczelnosci w ukladzie
pozostaje punkt 3 czyli prozaiczne szukanie dziury w calym :-)
--Ktoś wie jakie elementy jeszcze poza czujnikiem różnicy ciśnień inicjują
rozpoczęcie procedury regeneracji?
ECU choc jesli jestes pewien stopnia wypelnienia to on MUSI byc wiekszy niz 80% zeby
ECU dal sygnal ... ciekawym pomyslem wydaje sie tez mozliwosc oszukania czujnika temp
plynu chlodzacego aby dawal do ECU mniej niz 70C co tez powinno przyblokowac
wypalanie :-)
P.
-
8. Data: 2015-06-02 12:41:21
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
news:556d677d$0$8386$65785112@news.neostrada.pl...
> Witam,
>
> uwaga, znów będzie długie :)
>
> Dla tych, którzy nie pamiętają. Chevrolet Captiva 2l, przejechane 125 tys.
> Filtr DPF wypala się co 50 km. Przez ten czas kilku mechaników (ogólnie
> niekompetencja poraża) oraz ASO. Pierwszych 3 mechaników diagnoza -
> wszystko ok, nie kopci, nie ma błędów jeździć i się nie zastanawiać,
> tankować lepsze paliwo. ASO stwierdziło podkładki pod wtryskami. Wymieniał
> mi je mechanik z mojej miejscowości. Sytuacja bez zmian.
>
> Za radą grupy uzbroiłem się w OBD, Torque i aplikację DPF info. Okazał
> się, że to są bez najmniejszych wątpliwości objawy wypalania się filtra.
> Ta aplikacja (komputer bosch i delphi(?)) pokazuje jakieś dziwne wartości
> % tzn: przez większość czasu zapełnienie filtra jest na poziomie 4%, jak
> wejdzie na 6% zaczyna się procedura wypalania, spada potem do 4%, 2%, 0%,
> po czym procedura się kończy i po kilku kilometrach wchodzi znowu na 4%.
>
> Okresowo także pojawiał się błąd p0401 (niedostateczny przepływ w zaworze
> egr). Wymieniłem ze znajomym egr na nowy (oryginalny), żeby już nie bawić
> się w czyszczenie (był tylko lekko brudny od sadzy, żadnej smoły) i bez
> najmniejszych wątpliwości wykluczyć ten element. Niestety błąd pojawia się
> nadal.
>
> Podsumowałem to wszystko, pojechałem do lepszego warsztatu (Bosch) i
> powiedziałem żeby sprawdzili wszystko jak leci. Diagnoza - turbina do
> wymiany (pokrzywione, połamane łopatki, leci z niej olej), podkładki pod
> wtryskami nie ruszone od nowości (!!!), w zasadzie ich nie ma, przedmuchy
> jak cholera, do wymiany także końcówka jednego wtryskiwacza, była jakaś
> spuchnięta.
>
> Okazało się, że poprzedni mechanicy nie zrobili NIC poza wymianą oleju.
Ten mechanik, co wywieniał Ci podkładki pod wtryskami tez ich nie wymienił?
Nie zauważyłeś, że ubywa Ci dużo oleju przez turbinę?
Co połamało łopatki w turbinie?
>
> Turbina nowa (regenerowana), wszystko zrobione, wyczyszczone, wtryski
> parametry jak nowe. Powiedzieli, że ten błąd to też pewnie od tych
> przedmuchów, i że filtr powinien się już tak nie wypalać, a błąd zniknąć.
> Co ciekawe, tak naprawdę to poza ładnym gwizdem turbiny nie ma żadnych
> zmian w mocy czy kulturze pracy silnika (czyli ok)...
Czy ten serwis Boscha nie naciągnął Cię na niepotrzebne naprawy?
>
> Niestety sytuacja nadal constans. A nawet gorzej, bo 2x zapaliła mi się
> kontrolka DPF, co wcześniej nie miało miejsca.
>
> Znalazłem ofertę regeneracji filtrów przez wypalanie w piecu - niby usuwa
> 99% osadów, opinie są dobre. Podjechałem, facet podłączył manometr (nie
> można było tak od razu?) - filtr zapchany praktycznie na max.
>
> Pomyślałem, że musiałem go zapchać przez jazdę z uszkodzoną turbiną i
> wtryskiwaczem. Czyli wszystko jasne, euforia, że to już koniec sprawy.
> Wypalili filtr. Poniżej skan:
>
> http://pokazywarka.pl/srn7g1/
>
> Odebrałem auto. Wskazanie dpf info 0%, wszystko zresetowali. Jadę, po 2 km
> 2%, zaraz potem 4% no i pierwsze wypalanie po 18km od wyjechania z
> warsztatu (?!). Zrobiłem ponad 200km i wypalanie miało miejsce od początku
> do końca 4 razy. Błąd p0401 nadal się okresowo pokazuje, a ja już jestem
> siwy...
>
> Wymienione:
> - czujnik ciśnienia filtra DPF
> - zawór egr
> - podkładki pod wtryskami (nie ma żadnych przedmuchów)
> - turbina
> - sprawdzone wtryski
> - zregenerowany dpf
>
> Sprawę traktuję już ambicjonalnie i muszę wypić to piwo, którego sobie
> pośrednio naważyłem jak stwierdziłem, że używany diesel, to może nie taki
> zły pomysł :)
>
> Co jeszcze można zrobić? Poza wycinką filtra oczywiście :) Ktoś wie jakie
> elementy jeszcze poza czujnikiem różnicy ciśnień inicjują rozpoczęcie
> procedury regeneracji? Czy i jak p0401 może być powiązany z tym zbyt
> częstym wypalaniem?
>
Czy masz szczelny dolot powietrza, rurki do EGR i układ wydechowy?
Czy rurki do czujnika ciśnienia filtra DPF były jakoś sprawdzane?
--
Pozdrawiam,
yabba
-
9. Data: 2015-06-02 12:53:39
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 02 Jun 2015 12:20:49 +0200, twistedme
> Jedna rurka bierze ciśnienie sprzed filtra, druga z zza i tyle. Jest
> jeszcze czujnik temperatury 96436269
Racja, mojakulpa.
--
Pozdor Myjk
-
10. Data: 2015-06-02 12:59:04
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: twistedme <t...@o...pl>
W dniu 2015-06-02 o 12:41, yabba pisze:
> Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:556d677d$0$8386$65785112@news.neostrada.pl...
>>
>> Okazało się, że poprzedni mechanicy nie zrobili NIC poza wymianą oleju.
>
> Ten mechanik, co wywieniał Ci podkładki pod wtryskami tez ich nie wymienił?
> Nie zauważyłeś, że ubywa Ci dużo oleju przez turbinę?
> Co połamało łopatki w turbinie?
>
No właśnie kutafon nie ruszył tego w ogóle. Oleju nie ubywało na
bagnecie wcale. Mówili, że najprawdopodobniej jakiś nagar musiał się tam
dostać.
>>
>> Turbina nowa (regenerowana), wszystko zrobione, wyczyszczone, wtryski
>> parametry jak nowe. Powiedzieli, że ten błąd to też pewnie od tych
>> przedmuchów, i że filtr powinien się już tak nie wypalać, a błąd
>> zniknąć. Co ciekawe, tak naprawdę to poza ładnym gwizdem turbiny nie
>> ma żadnych zmian w mocy czy kulturze pracy silnika (czyli ok)...
>
> Czy ten serwis Boscha nie naciągnął Cię na niepotrzebne naprawy?
Widzę, że to taka branża, że trzeba się dokładnie na wszystkim znać i
stać za plecami "fachowca" i mówić mu co ma zrobić... Jakbym miał
narzędzia i wiedzę, to bym sobie sam naprawiał. Widziałem turbinę, bo
sam ją wymieniałem na zregenerowaną, pokazali mi końcówkę wtrysku,
pokazali mi wydruki z testu. Nie wiem, czy mnie naciągnęli.
>
>>
> Czy masz szczelny dolot powietrza, rurki do EGR i układ wydechowy?
> Czy rurki do czujnika ciśnienia filtra DPF były jakoś sprawdzane?
>
Niby było, ale już nie ufam na słowo, każę jeszcze sprawdzić. Rurki mam,
bo kupiłem razem z czujnikiem, to każę wymienić dla pewności. Ale któryś
tam twierdził, że jakby były rurki nieszczelne, to wywalało by błąd,
albo by się nie wypalał w ogóle, a nie co 50 km...
Dzięki.