eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › [DŁUGIE] Rozwiązanie "kłótni" na PMS z roku 2003 - Czy mając 0,5 promila na rowerze można wybronić się z stricte karnej odpowiedzialności.

  • 21. Data: 2011-05-26 22:44:07
    Temat: Re: [DŁUGIE] Rozwiązanie "kłótni" na PMS z roku 2003 - Czy mając 0,5 promila na rowerze można wybronić się z stricte karnej odpowiedzialności.
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-05-26 22:30, kamil d pisze:

    > Skoro godzinę po złapaniu było 0,54 i tendencja rosnąca (dalej
    > 0,57) to podczas prowadzenia mogło być poniżej 0,5 - tak sobie
    > tłumaczę tą linię obrony. Czyli zakaz od 6 do 36 miesięcy i max
    > 5 koła grzywny.

    Dobrze kombinujesz.

    Powiedz mi tylko, co z Art 115 paragraf 16 KK, który brzmi:

    "§ 16. Stan nietrzeźwości w rozumieniu tego kodeksu zachodzi, gdy:
    1) zawartość alkoholu we krwi przekracza 0,5 promila albo
    *prowadzi do stężenia przekraczającego tę wartość* lub
    2) zawartość alkoholu w 1 dm3 wydychanego powietrza
    przekracza 0,25 mg albo *prowadzi do stężenia przekraczającego
    tę wartość* ." ?

    > No chyba, że miałeś wyjątkowego pica i stwierdzili, że cię
    > uniewinnią bo nie było badania na miejscu i nie wiadomo jaki był
    > stan.

    Takiego szczęścia nie miałem. Straciłem prawko jak i poniosłem
    inne konsekwencje tego haniebnego czynu :)

    --
    Od 1 PLN BCM http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=553709 :
    CB RADIO TTI 770 (używane parę razy) ; iPod touch 8G NOWY

  • 22. Data: 2011-05-26 22:44:28
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-05-26 22:32, Borys Pogoreło pisze:

    > Rok bez prawka, ale bez grzywny i zawiasów?

    Flaszka ciągle się mrozi :)

    PUDŁO :)

  • 23. Data: 2011-05-26 22:44:54
    Od: Sklavin <s...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 May 2011 22:39:30 +0200, Sklavin napisał(a):

    > Proste. Kolega usiłował udowodnić sędziemu, że zdążyłby dojechać do domu
    > zanim stuknęłoby 0,5 zatem nie jechał w stanie nietrzeźwości a w stanie
    > wskazującym na spożycie za co grozi chyba mniej. Sprytne. Ciekaw jestem
    > jaki był wyrok ale stawiam, że udało sie udowodnić, że było poniżej 0,5 :-)

    Nie daje mi spokoju ta Finlandia zatem zabawię się we wróżkę i stawiam na 6
    miesięcy bana na prowadzenie pojazdów mechanicznych i 1000 PLN grzywny :-)

  • 24. Data: 2011-05-26 22:47:05
    Od: Voytek <m...@p...pl>

    > Pewnie nie wielu pamięta pewien wątek, który w 2003 roku założyłem
    > próbując "doradzić" się co począć w sytuacji w jakiej się wówczas
    > znalazłem.

    Czytam pms od dawna nie udzielając się zbytnio ale nie kojarzę żebyś
    miał okres nie prowadzenia pojazdu.
    Obstawiam, że prawka nie zabrali, grzywny nie dali i generalnie
    wyszedłes z sądu czysty jak łza.
    --
    Voytek

  • 25. Data: 2011-05-26 22:47:18
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    > To było 8 lat temu, i tak jakoś znacznie mniejszy byłem :)

    Mniejszy - ale tylko wszerz. Co przy twoim wzroście, wówczas było silną
    przesłanką do skierowania Cię do poradni psychiatrycznej - jako
    nałogowca - anorektyka. ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 26. Data: 2011-05-26 22:48:01
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-05-26 22:39, Sklavin pisze:

> [...]
    > jaki był wyrok ale stawiam, że udało sie udowodnić, że było poniżej 0,5 :-)

    Blisko, ale pudło.

    By zaciemnić sytuację, przytoczę po raz kolejny zapis z KK
    opisujący czym jest stan nietrzeźwości:

[...]

    To już chyba objawy masowego alkoholizmu - kierowcy walczą o
    flaszkę obstawiając wyniki wyroku za jazdę po pijaku :)

  • 27. Data: 2011-05-26 22:49:09
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-05-26 22:44, Sklavin pisze:

    > Nie daje mi spokoju ta Finlandia zatem zabawię się we wróżkę i stawiam na 6
    > miesięcy bana na prowadzenie pojazdów mechanicznych i 1000 PLN grzywny :-)

    Ehhh ... PUDŁO. A nawet jakbyś trafił: liczy się ustrzelenie
    króliczka za pierwszym razem :P

    Choć kombinacji jest na tyle, że w sumie mógłbym zrezygnować z
    tego warunku :)

  • 28. Data: 2011-05-26 22:52:03
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" napisał w wiadomości:

    > Flaszka ciągle się mrozi :)
    >
    > PUDŁO :)

    1000-2000 zł i roboty społeczne

    Nie chce tej flaszki bo nie pije wcale alkoholu.
    A jeśli ktoś inny trafi....to jak ty dasz tą flaszkę z lodówki ? Zrobisz jej
    zdjęcie i powiesz: "o prosze to dla Ciebie" ;>

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 29. Data: 2011-05-26 22:54:48
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-05-26 22:52, Bugatti pisze:

    > 1000-2000 zł i roboty społeczne

    Pudło.

    > Nie chce tej flaszki bo nie pije wcale alkoholu.
    > A jeśli ktoś inny trafi....to jak ty dasz tą flaszkę z lodówki ?
    > Zrobisz jej zdjęcie i powiesz: "o prosze to dla Ciebie" ;>

    Nie. O dziwo ja jeżdżę mocno po PL. Jeśli zwycięzca nie jest mi
    po drodze, to może przelatując przez WRO/WAW/P-ŚL może odebrać.
    Jeśli i to nie wchodzi w drogę i nie da się przez innego
    PMSowicza dostarczyć flaszki - zostanie wysłana przesyłką
    pocztową/kurierską ... Wada - przy odbiorze będzie
    niepełnosprawna bo ciepła.

    Ale w sumie - to już nie Twój problem :) , spudłowałeś :)

  • 30. Data: 2011-05-26 22:58:27
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-05-26 22:47, Voytek pisze:

> [...]
    > żebyś miał okres nie prowadzenia pojazdu.
    > Obstawiam, że prawka nie zabrali, grzywny nie dali i generalnie

    Umówmy się, czasy to były jeszcze takie, że 99 % pracodawców
    mówiło, że na twoje miejsce czeka 10 innych :) Nie miałem powodu
    do chwalenia się, tym bardziej, że mimo wszystko wstydliwy to
    temat. Teraz mam inne postrzeganie na "pijanych kierowców" co to
    trzaskają pieszych, mordują całe autobusy niewinnych.

    To co zobaczyłem na policji i w sądzie powoduje, że mam takie a
    nie inne postrzeganie nagonki na pijanych. 99 % z nich to
    rowerzyści po piwie, reszta to imho złapani za kółkiem "dnia
    następnego" gdzie po stu kroć wolałbym spotkać takich na drodze
    niż zmęczonego dziadka po 700, który właśnie przejechał 400 km
    i umiera ze zmęczenia za kierownicą.

    A wracając - byłem bez i parę osób na PMS o tym wiedziało :)