  • 1. Data: 2011-05-26 19:16:15
    Temat: OC a przerejestrowanie
    Od: b...@m...com

    Kupiłem dziś auto, OC kończy się jutro.
    Polisa jest na poprzedniego własciciela, auto jeszcze nieprzerejestrowane na mnie.
    Czy teraz mam najpierw wykupić OC czy przerejestrowac?

  • 2. Data: 2011-05-26 19:58:52
    Temat: Re: OC a przerejestrowanie
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-26 19:16, b...@m...com pisze:
    > Kupiłem dziś auto, OC kończy się jutro.
    > Polisa jest na poprzedniego własciciela, auto jeszcze nieprzerejestrowane na mnie.
    > Czy teraz mam najpierw wykupić OC czy przerejestrowac?

    Przerejestrowanie <> bycie właścicielem. Auto od dziś jest Twoje, na
    Ciebie jako właściciela spadają obowiązki związane z opłatą OC. Dzwoń do
    jakiegoś agenta albo na infolinię, bo może się okazać, że właśnie
    zostałeś przez przedłużenie posiadaczem OC w TU poprzedniego
    właściciela. W przepisach jest coś o "nie później niż dzień przed
    wygaśnięciem polisy".

    --
    MZ

  • 3. Data: 2011-05-26 20:31:22
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik <b...@m...com> napisał w wiadomości
    > Kupiłem dziś auto, OC kończy się jutro.
    > Polisa jest na poprzedniego własciciela, auto jeszcze nieprzerejestrowane
    > na mnie.
    > Czy teraz mam najpierw wykupić OC czy przerejestrowac?

    Jeśli nie chcesz mieć OC w tym Towarzystwie Ubezpieczeniowym to koniecznie
    wypowiedz dziś lub najpóźniej jutro (z potwierdzeniem) polise OC, bo kiedy
    sie wznowi to po ptokach.
    ps. lepiej zrób to jeszcze dziś faxem/mailem a jeszcze lepiej u agenta (choć
    o tej porze będzie to trudne) bo znam przypadki wypowiedzenia umowy w dniu
    zakupu, ktory był ostatnim dniem obowiązywania polisy i TU nie przyjęło już
    wypowiedzenia...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 4. Data: 2011-05-26 21:27:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w

> [...]
    > wypowiedzenia umowy w dniu zakupu, ktory był ostatnim dniem
    > obowiązywania polisy i TU nie przyjęło już wypowiedzenia...

    Poniewaz kupil to auto - ma 30 dni na wypowiedzenie (ale bedzie
    musial za ten miesiac zaplacic).
    Na dobra sprawe to nie wiadomo czy moze wypowiedziec z koncem
    polisy, bo ustawa zasadniczo daje mu te 30 dni bezwarunkowo.
    No ale i tak nie zdazy wypowiedziec dzis, wiec moze i lepiej :-)

    Czyli teoria: o ile poprzednik zaplacil cala skladke, to
    ubezpieczenie sie automatycznie przedluzylo na rok, ale nowy
    nabywca moze wypowiedziec w terminie 30 dni od zakupu, za ktore
    bedzie musial zaplacic. Ubezpieczenie ma .. ale papierka nie ma. A
    w urzedzie wymagaja. Urzednika moze da sie przekonac ze ustawa
    wazniejsza niz papierek :-)

    Pobieglbym jutro do urzedu, przerejestrowal poki papierek wazny,
    potem na spokojnie ... a nie - nawet dzis - sprawdzic pare
    kalkulatorow, i jutro przespacerowac sie do starego ubezpieczyciela
    i zobaczyc co on zaproponuje. Jak oferta nie bedzie dobra -
    wypowiedziec .. i od razu zaplacic
    za ten miesiac - kwit bedzie dowodem ze ubezpieczenie mamy :-)

    A na przyszlosc - nie kupowac w ostatnim dniu. Kupic co najmniej 30
    dni wczesniej :-)

    J.

  • 5. Data: 2011-05-26 22:11:08
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > ustawa zasadniczo daje mu te 30 dni bezwarunkowo.
    > No ale i tak nie zdazy wypowiedziec dzis, wiec moze i lepiej :-)

    no i tu sie mylisz (z resztą sie nie dziwie, bo do czasu, kiedy sam sie w
    takiej styuacji nie znalazłem też tak myslalem).
    Masz 30 dni, jednak kiedy polisa kończy sie w czasie krótszym niż 30 dni od
    podpisania umowy k-s to musisz wypowiedzieć umowe na jeden dzień przed jej
    końcem i okres 30 dni nie obowiązuje.

    ps. a to, czy auto jest przerjestrowane czy nie nie ma żadnego znaczenia.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 6. Data: 2011-05-26 22:19:44
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    BTW nie ma terminu wypowiedzenia OC min. 30-dni przed
    końcem polisy.
    Obecnie wystarczy wypowiedzieć OC w przedostatnim dniu
    terminu jej zakończenia.

    --
    CB

  • 7. Data: 2011-05-26 22:49:34
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > BTW nie ma terminu wypowiedzenia OC min. 30-dni przed
    > końcem polisy.
    > Obecnie wystarczy wypowiedzieć OC w przedostatnim dniu
    > terminu jej zakończenia.

    jasne - tak jest zawsze. Mówimy jednak o przypadku, kiedy kupujemy samochod
    z ważną polisą. Wtedy masz prawo ją wypowiedzieć w ciągu 30 dni od daty
    podpisania umowy k-s ale nie później niż w dniu jej końca i polisa zostaje
    rozwiązana.

    W innym przypadku nie możesz wypowiedzieć polisy w trakcie jej trwania (tzn
    możesz. ale wygaśnie z końcem jej ważności)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 8. Data: 2011-05-28 00:11:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 May 2011 22:49:34 +0200, Kuba (aka cita) wrote:

    >jasne - tak jest zawsze. Mówimy jednak o przypadku, kiedy kupujemy samochod
    >z ważną polisą. Wtedy masz prawo ją wypowiedzieć w ciągu 30 dni od daty
    >podpisania umowy k-s

    Do tej pory sie zgadzamy.

    >ale nie później niż w dniu jej końca i polisa zostaje rozwiązana.

    A potrafisz zacytowac stosowny przepis na to ostatnie stwierdzenie.

    >W innym przypadku nie możesz wypowiedzieć polisy w trakcie jej trwania (tzn
    >możesz. ale wygaśnie z końcem jej ważności)

    Trzeba sprzedac auto :-)

    J.