  • 1. Data: 2013-10-20 13:03:37
    Temat: DAB+ w KRK
    Od: mi_ro <m...@n...pl>

    Odbiera ktoś radio cyfrowe DAB+ w Krakowie? w jakim rejonie?

    od 1 października nadają z Katowic (z Kielc?) i Wawie ale w KRK czasami
    da się złapać stacje DAB+

    Przy wyłączonym komputerze na zwykłej antenie siatkowej odbiór jest
    bardzo dobry niestety jak włączę kompa to sygnał znika.

  • 2. Data: 2013-10-21 05:08:47
    Temat: Re: DAB+ w KRK
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mi_ro wrote:
> [...]
    >
    > Przy wyłączonym komputerze na zwykłej antenie siatkowej odbiór jest
    > bardzo dobry niestety jak włączę kompa to sygnał znika.

    tak swoją drogą to wdrażanie cyfrowego radia jest dowodem na kompletne
    pogubienie sie speców od mediów publicznych. Na grzyba to komu. Ale można
    górę kasy wydać bez sesnsu.

  • 3. Data: 2013-10-21 09:25:57
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-10-21 05:08, Marek Dyjor pisze:

    > tak swoją drogą to wdrażanie cyfrowego radia jest dowodem na kompletne
    > pogubienie sie speców od mediów publicznych. Na grzyba to komu. Ale
    > można górę kasy wydać bez sesnsu.

    Tak to bywa w bananowych republikach w ktorych zapoznienie cywilizacyjne
    to 20-30 lat.

  • 4. Data: 2013-10-21 10:26:07
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-10-21 09:25, LeonKame pisze:

    > Tak to bywa w bananowych republikach w ktorych zapoznienie cywilizacyjne
    > to 20-30 lat.

    Znaczy kto jest zapozniony ? My bo wprowadzamy, czy Szwajcarzy bo
    wprowadzili ?

    pozdr
    newrom

  • 5. Data: 2013-10-21 10:44:43
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    > Znaczy kto jest zapozniony ? My bo wprowadzamy, czy Szwajcarzy bo
    > wprowadzili ?
    >
    > pozdr
    > newrom

    Też sobie kraj do porownania wybrałeś.

  • 6. Data: 2013-10-21 10:50:47
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2013-10-21 09:25, LeonKame pisze:

    > Tak to bywa w bananowych republikach w ktorych zapoznienie cywilizacyjne
    > to 20-30 lat.

    O jakim zapóźnieniu piszesz? Masz na myśli coś konkretnego, czy jak
    zwykle trolujesz?

    JK

  • 7. Data: 2013-10-21 13:34:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Roman Niewiarowski wrote:

    > Znaczy kto jest zapozniony ? My bo wprowadzamy, czy Szwajcarzy bo
    > wprowadzili ?

    Myśle że jedni i drudzy robią głupotę...

    z tym ze nasi większą...

    jeszcze TV cyfrowa naziemna to może i ma jakąś odrobine sensu (ODROBINE) ale
    radio cyfrowe jest działaniem idiotycznym...

    tworzenie wielkiej infrastruktury (nadajniki) aby puszczać radio które
    będzie słuchało kilkaset cz nawet kilkatysięcy osób na krzyż?

    ile osob w polsce ma odiorniki DVB+ ilu ludzi się rzuci kupować takie
    odbiorniki?

    Ten system DAB+ jest w swojej naturze czymś z zeszłego wieku w koncepcji...
    czymś takim jak teltext w TV czy w ogóle TV liniowa, albo pagery czy faxy.

    Sens ma rozwijanie systemu szybkiego internetu bezprzewodowego, który by
    pozwalał na dostęp do strumieni zarówno audio jak i audio wideo, z tabletów,
    smartfonów oraz powiedzmy dedykowanych odbiorników multimedialnych do
    wbudowania np w samochód.

    tworzenie zamkniętych systemów rozsyłowych jest moim zdaniem wstecznym
    rozwiązaniem.

  • 8. Data: 2013-10-21 17:12:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 21 Oct 2013 13:34:36 +0200, "Marek Dyjor"
    <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    tabletów,
    > smartfonów oraz powiedzmy dedykowanych odbiorników multimedialnych

    Też tak uważam, ale jak zmusic dostawców takiej sieci aby w
    przysłowiowym Pcimiu Dolnym był LTE a nie gprs. Nikt nie kupi radia
    którego gdzie mógł słuchać tylko w mieście. Pokrycie kraju szybkim
    internetem jest tylko w dużych aglomeracjach, wystarczy wyjechać na
    wieś a są już problemy z połączeniem głosowym, o internecie nie
    wspominając. Usługi są tylko tam gdzie są usługobiorcy i to w
    dostatecznej ilości. Podsumowując szybki bezprzewodowy internet
    ciągle jakoś nie jest osiągalny na całym obszarze i nie zanosi się
    aby było lepiej.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2013-10-21 21:53:45
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2013-10-21 13:34, Marek Dyjor pisze:

    > tworzenie zamkniętych systemów rozsyłowych jest moim zdaniem wstecznym
    > rozwiązaniem.

    Ale takie rozsiewcze radio cyfrowe ma unikalną w dzisiejszych czasach
    przewagę nad zwykłym radiem internetowym: nikt nie wie, że go słuchasz
    i gdzie w danym momencie jesteś, a jakość dźwięku jest podobna. :-)
    Nawet zwykłe radio analogowe zaczyna mi się wydawać cudem techniki
    z innej planety: naciskam jeden przycisk i od razu zaczyna mi grać
    Trójka, bez opóźnień związanych z nawiązywaniem połączenia i
    buforowaniem. Nadajnikowi jest wszystko jedno, czy dostroi się do
    niego sto czy milion odbiorników, pasma wystarczy dla wszystkich.
    Minusem są niespersonalizowane reklamy, ale to niewielka cena za
    zachowanie całkowitej prywatności.

    T.

  • 10. Data: 2013-10-21 22:46:10
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-10-21 21:53, Tomasz Finke pisze:

> [...]
    > niego sto czy milion odbiorników, pasma wystarczy dla wszystkich.
    > Minusem są niespersonalizowane reklamy, ale to niewielka cena za

    Radio cyfrowe ma tę zalete że mozna zmieścić dużo stacji w dostępnym
    paśmie do tego komunikaty radiowe itp.
    W polsce te kilka stacji z miernym programem i wiadomosciami drogowymi o
    tym ze sie zesral pies na drodze jest tylko ciekawostka.