  • 1. Data: 2010-03-10 08:50:55
    Temat: D-lighting w Nikonie
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    czy aktywną opcję D-lighting można łączyć z kompensacją czy raczej
    stosować jedną lub drugą metodę?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2010-03-10 09:45:39

  • 2. Data: 2010-03-10 10:44:26
    Temat: Re: D-lighting w Nikonie
    Od: luxcamera <r...@g...pl>

    Heraklit wrote:
    > czy aktywną opcję D-lighting można łączyć z kompensacją czy raczej
    > stosować jedną lub drugą metodę?

    Nie dam sobie głowy obciąć, że jest tak na 100%, ale mi wychodzi
    eksperymentalnie, że:
    - D-lighting wpływa na obniżenie kontrastu, czyli wyciąga szczegóły ze
    świateł i cieni spłaszczając "krzywą",
    - kompensacja wpływa na to od jakiej wartości ekspozycji "krzywa" się
    zaczyna i na jakiej kończy.

    Sprawdzałem na szybkiego na D300 i D700 - aktywna funkcja D-Lighting
    Normal, kompensacja -2/0/+2 oraz nieaktywna funkcja D-Lighting,
    kompensacja -2/0/+2.

    Czyli, że można stosować razem - jeśli to potrzebne do osiągnięcia celu
    - lub osobno - jeśli to niepotrzebne...
    Ra-V "Lightsensitive" Charlikowski
    www.luxcamera.com / www.luxcamera.eu / www.luxcamera.pl
    www.mylightsensitivity.blogspot.com
    Nie po to Bóg dał nam inteligencję, żebyśmy mieli ułatwiać sobie życie.

  • 3. Data: 2010-03-10 13:00:41
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 10 marzec (środa), gdy o godzinie 11:44 *luxcamera* w pocie czoła
    naskrobał(a):

> [...]
    > kompensacja -2/0/+2.
    >
    > Czyli, że można stosować razem - jeśli to potrzebne do osiągnięcia celu
    Dzięki za odpowiedź. Na analogu stosowałem kompensację i kilku latach
    stosowania się już wiedziało o ile i kiedy jej użyć. Od niedawna używam
    cyfry i są funkcje, które wymagają czasu, by zaobserwować wynik - jednym
    z nich jest właśnie d-lighting.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2010-03-10 13:57:48

  • 4. Data: 2010-03-10 14:00:01
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-03-10 14:00:41 +0100, Heraklit <w...@p...onet.pl> said:

> [...]
    > stosowania się już wiedziało o ile i kiedy jej użyć. Od niedawna używam
    > cyfry i są funkcje, które wymagają czasu, by zaobserwować wynik - jednym

    Nie czasu, tylko chwili pomyślunku i banalnego eksperymentu. Lub
    przeczytania jednego z kilkunastu reviusów.

    de Fresz