  • 1. Data: 2010-03-10 00:23:09
    Temat: Czy w hybrydach Canona coś lata w środku?
    Od: "poldek_17m" <p...@w...casivvves.com>

    Dzisiaj odebrałem od kuriera swojego zamówionego wczesniej Canona SX20 IS.
    Aparacik nawet ok, brakuje mu paru rzeczy i w sumie nie wiem czy nie lepiej
    bylo wskoczyć w FZ38.
    Wkurza mnie tylko to ze Panas przydziadzil i dal matryce tez 1/2.3
    Ale zauwazylem ze w aparacie cos jakby lata, ale nie calkiem luzem a przy
    przechylaniu aparatu wzdluz osi jego szerokosci.
    Cos jakby mialo pare mm luzu co bardzo wyraznie slychac.
    Nie sa to elementy obiektywu, gdyz przygladalem sie bardzo dokladnie i
    charakterystyczny klik slychac a soczewki pozostaja nieruchome. To cos jakby
    bezposrednio w obudowie pod wystawietlaczem. Nie chce sie wydurniac z
    reklamacja, moze ten typ tak ma dlatego pytam.
    W ogole to prosze o odpowiedz czy wszystkie szerokie katy tzn od 28mm maja
    tak duze znieksztalcenia po bokach?
    Czy ktos moze podrzucic jeszcze pare argumentow do przesiadki na FZ38, ja
    widze przede wszystkim RAWy i 3:2 czego w canonie nie ma.

  • 2. Data: 2010-03-10 06:26:06
    Temat: Re: Czy w hybrydach Canona co lata w rodku?
    Od: "P.Sperling" <p...@g...com>

    Może czujnik od orientacji pion-poziom? Aparaty Fuji tak miały, dzięki
    temu w programach graficznych zdjęcia były automatycznie obracane, bo
    orientacja zdjęcia była zapisywana w EXIFie.

  • 3. Data: 2010-03-10 09:28:55
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 10 Mar, 01:23, "poldek_17m" <p...@w...casivvves.com> wrote:

    > Czy ktos moze podrzucic jeszcze pare argumentow do przesiadki na FZ38, ja
    > widze przede wszystkim RAWy i 3:2 czego w canonie nie ma.

    1) Dedykowany akumulator - ok. 500zdjęć na ładowaniu (2godz. trwa
    ładowanie). Zamiennik dedykowanego - 25zł - 850zdjęć na ładowaniu
    (także trwającym 2godz. na ładowarce - również za 25zł)
    2) Bardzo skuteczna stabilizacja w Lumixie i bardzo szybki AF
    3) Mniejsza kompresja JPG w Lumixie - zdjęcie z Panasa ma ok.5,5mb a z
    SX-a 3,5mb. Canon ma ponadto silniejsze odszumianie - razem z
    kompresją efektem jest mniejsza szczegółowość zdjęć.
    4) Działający AF oraz zoom optyczny w Lumixie w czasie nagrywania
    video
    5) Video AVCHD (do wyboru także Motion JPEG) w Lumixie - mniej
    zajmujące miejsca pliki video

    Natomiast największą zaletą SX-a jest ruchomy ekran.

  • 4. Data: 2010-03-10 09:40:10
    Od: "poldek_17m" <p...@w...casivvves.com>

> [...]

    >ładowanie). Zamiennik dedykowanego - 25zł - 850zdjęć na ładowaniu
    >(także trwającym 2godz. na ładowarce - również za 25zł)

    swietne wyniki, ja niestety nie kupilem jeszcze dobrych akumulatorkow,
    ciekaw jestem czy starcza chociaz na 200 zdjec, mowie o jakichs firmowych
    aku w rodzaju duracell 2650mAh

    >2) Bardzo skuteczna stabilizacja w Lumixie i bardzo szybki AF

    mialem malego panasa ze stabilizacja i moim zdaniem ona byla zbyt plywajaca,
    efekt byl taki ze po poruszeniu reka i jej ustabilizowaniu z paratem
    soczewka jeszcze sie poruszala i zdjecia wylazily nieostre, canon ma
    widoczie jakis inny system

    >3) Mniejsza kompresja JPG w Lumixie - zdjęcie z Panasa ma ok.5,5mb a z
    >SX-a 3,5mb. Canon ma ponadto silniejsze odszumianie - razem z
    >kompresją efektem jest mniejsza szczegółowość zdjęć.

    to faktycznie troche boli przy porownaniu z Panasem, zauwazylem tez na
    samplach z sieci ze obiektyw panasa rysuje ostrzej przy krawedziach no i wg
    danych w pelnym zoomie jest spory jasniejszy

    >4) Działający AF oraz zoom optyczny w Lumixie w czasie nagrywania
    >video

    w sx200 tez to dziala

    >5) Video AVCHD (do wyboru także Motion JPEG) w Lumixie - mniej
    >zajmujące miejsca pliki video

    jak sie ma ten format do h.264 czy czegos podobnego?

    >Natomiast największą zaletą SX-a jest ruchomy ekran.

    mi osobiscie do nieczego nieprzydatny
    najbardziej brakuje mi chyba formatu 3:2 bo wg mnie jest najwygodniejszy i
    do ogladania na ekranie 16:10 i na tv wide i do odbitek gdzie nie trzeba
    praktycznie nic przycinac
    czekam wiec jeszcze na jakies opinie o FZ38

  • 5. Data: 2010-03-10 09:55:25
    Temat: czyli Canon vs Panasonic
    Od: "poldek_17m" <p...@w...casivvves.com>

  • 6. Data: 2010-03-10 10:32:01
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Dzisiaj odebrałem od kuriera swojego zamówionego wczesniej
    > Canona SX20 IS.
    > Aparacik nawet ok, brakuje mu paru rzeczy i w sumie nie
    > wiem czy nie lepiej bylo wskoczyć w FZ38.

    Nie wiem jak inni, ale ja sądzę że jesteś po prostu
    malkontentem ;-))). Dopiero odpakowałeś canona, a już
    zaczynasz grymasić i szukać nowego sprzętu? To po co go
    kupowałeś? Nie żebym się czepiał, to na szczęście nie mój
    problem. Chyba chcesz osiągnąć niemożliwe, na dodatek
    niewielkim kosztem ;-). Najchętniej dużą matrycę, zajebistą
    lampę, zero szumów, zoom 20x bez zniekształceń, małe
    wymiary, filmy HD itd.... Myyślę że bujasz w obłokach ;-))).

    > W ogole to prosze o odpowiedz czy wszystkie szerokie katy
    > tzn od 28mm maja tak duze znieksztalcenia po bokach?

    Tzn. jakie? Duże dla każdego oznacza co innego :-). Myślę że
    dla fotografującego kartki papieru w kratkę może to być
    upierdliwe, najtomiast dla większości normalnych jest bez
    znaczenia ;-))

  • 7. Data: 2010-03-10 10:36:05
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 10 Mar, 10:40, "poldek_17m" <p...@w...casivvves.com> wrote:

    > najbardziej brakuje mi chyba formatu 3:2 bo wg mnie jest najwygodniejszy i
    > do ogladania na ekranie 16:10 i na tv wide i do odbitek gdzie nie trzeba
    > praktycznie nic przycinac

    Na jakim Ty świecie żyjesz? Przecież odbitkę można zrobić w każdym
    dowolnym formacie 3:2, 4:3, 1:1, 6:7, 6:8 czy też 123: 254 ...
    jeśli w Twoim labie tego nie potrafią, to zmień lab na inny.

  • 8. Data: 2010-03-10 10:39:48
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

> [...]
    > dowolnym formacie 3:2, 4:3, 1:1, 6:7, 6:8 czy też 123: 254
    > jeśli w Twoim labie tego nie potrafią, to zmień lab na

    O, widzę że nie tylko ja odnoszę wrażenie iż rzeczony Poldek
    to ktoś co najmniej dziwny ;-))).

  • 9. Data: 2010-03-10 10:44:17
    Od: "poldek_17m" <p...@w...casivvves.com>

    >Na jakim Ty świecie żyjesz? Przecież odbitkę można zrobić w każdym
    >dowolnym formacie 3:2, 4:3, 1:1, 6:7, 6:8 czy też 123: 254 ...
    >jeśli w Twoim labie tego nie potrafią, to zmień lab na inny.

    jestem jajoglowym betonem, dla mnie zdjecie to odbitka 10x15 ;)

  • 10. Data: 2010-03-10 10:44:42
    Od: "poldek_17m" <p...@w...casivvves.com>

    > najbardziej brakuje mi chyba formatu 3:2 bo wg mnie jest najwygodniejszy i
    > do ogladania na ekranie 16:10 i na tv wide i do odbitek gdzie nie trzeba
    > praktycznie nic przycinac

    ponadto napisalem ze lepiej sie to oglada na ekranie kompa i tv