eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzyżbym wykrakal?Re: Czyżbym wykrakal?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin.stu.neva.r
    u!aioe.org!.POSTED.pvj/1PmWWH5Dq2WxqETQ0g.user.gioia.aioe.org!not-for-mail
    From: andal <a...@a...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czyżbym wykrakal?
    Date: Tue, 3 Mar 2020 16:42:32 +0000 (UTC)
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 50
    Message-ID: <r3m1do$1nuc$2@gioia.aioe.org>
    References: <7...@g...com>
    <5e5bfde2$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e5cd3f5$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e5cec67$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <r3jhkf$1ro$2@news.icm.edu.pl> <r3johi$vcu$1@gioia.aioe.org>
    <5271347060$20200303100210@squadack.com>
    NNTP-Posting-Host: pvj/1PmWWH5Dq2WxqETQ0g.user.gioia.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    User-Agent: Pan/0.145 (Duplicitous mercenary valetism; d7e168a git.gnome.org/pan2)
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2672991
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 03 Mar 2020 10:02:09 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello andal,
    >
    > Monday, March 2, 2020, 8:58:42 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    >>> No ale takie coś pierdzi, śmierdzi i nie ma sensu ekologicznego. Te
    >>> elektryki jednak dają ograniczenie emisji spalin w miastach i właśnie
    >>> do miast nadają się najbardziej o czym już dawno pisałem. I nie ma
    >>> znaczenia, że gros ludzików chce limuzynę bo limuzyna nie jest i nigdy
    >>> nie będzie do miasta. Właśnie inny target.
    >> a jaka jest roznica miedzy smrodem/spalinami z samochodu od tego z
    >> elektrowni weglowej?
    >
    > Bardzo duża, szczególnie w przypadku nowoczesnej elektrowni:
    > 1. Samochód nie pojedzie na węglu.
    > 2. Sprawność silnika spalinowego, nawet diesla, jest znacząco niższa niż
    > sprawność elektrowni węglowej. Silnik spalinowy w samochodzie bardzo
    > rzadko pracuje w zakresie maksymalnej sprawności. Elektrownia
    > praktycznie zawsze.
    > 3. Spalanie w elektrowni węglowej jest kontrolowane z dokładnością
    > niedostępną dla silnika spalinowego pracującego w bardzo zmiennych
    > warunkach.
    > 4. Filtrowanie spalin w elektrowni węglowej jest obecnie tak skuteczne,
    > że nie wymagają one już osobnych kominów do wyprowadzania spalin na dużą
    > wysokość (dla rozproszenia opadu pyłów). W nowoczesnych elektrowniach
    > spaliny są wyprowadzane przez chłodnie kominowe i nie mogą zawierać
    > jakichkolwiek zanieczyszczeń, bo zanieczyściłoby to wodę obiegową.
    > Cząstki stałe są filtrowane całkowicie, związki siarki służą do
    > produkcji płyt gipsowo kartonowych, obecnie wyłapuje się nawet tlenki
    > azotu. Pozostaje dwutlenek węgla, para wodna i azot. Zanieczyszczenia są
    > śladowe.
    >
    > Polska produkuje mało energii z OZE ale taką energię importujemy. W
    > efekcie jeszcze bardziej poprawia się bilans zanieczyszczeń.

    dziekuje wszystkim ktorzy rzeczowo odpowiedzieli

    ale... merdia ciagle trabia o co2

    o azocie rzadko wspominajac

    moj punkt: pojazdy elektryczne zanim znajda sie w ruchu powoduja te co2 i
    ten azot przez to ze musza byc powolane do zycia, produkcja tych blach,
    drutow miedzianych, karoserii itd itp

    czy gdzies jest jakies zestawienie/balans ile trzeba zanieczyscic teraz
    zeby byc czysciejszym pozniej?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: