    Date: Tue, 10 Aug 2010 01:45:08 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Czyścić silnik po zatarciu?

    Zatarło mi się w silniku łożysko wałka rozrządu.
    Tak dość mocno - gładzie są poszarpane i metalu trochę się musiało
    posypać, a olej go wypłukał i rozniósł dalej.

    Czy ze względu na możliwość pojawienia się piłowanego metalu w obiegu
    oleju, jakoś szczególnie należy czyścić silnik, czy sama wymiana oleju i
    filtra wystarczy?

    Głowicę zdjąłem i dość dokładnie wodą, ale rozbierać dołu to mi się za
    bardzo nie chce.

    Smok ma dość gęstą siatkę więc dużych trocin nie puści. Dalej filtr
    oleju. Jeżeli komuś to coś mówi to filtr ma zawór bocznikowy 1bar, czyli
    jak rozumiem większość oleju idzie obok filtra.

    Prawdę mówiąc to szkoda mi nawet tego oleju, bo niedawno wlany, no ale
    to to rozumiem że raczej będzie konieczne.