  • 1. Data: 2011-11-09 18:35:05
    Temat: Czym się (zimą) różnią zimówki od całorocznych ?
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Czym się różnią zimówki od całorocznych? Pytam poważnie.

    Mam dylemat, które kupić na zimę. Tylko na zimę, bo na lato - póki co - i tak
    wróciłbym do obecnych letnich, bo są bardzo dobre (nawet na deszczu) ale już
    mają parę lat (nie wiem ile, kupiłem razem z autem w tym roku, a oznaczenia daty
    produkcji nie mogę się doszukać).

    Mam za sobą doświadczenia zarówno z różnymi zimówkami, jak i z całorocznymi.
    Jedne i drugie są wystarczająco dobre na śniegu, ale znacznie gorzej "trzymają"
    na mokrym asfalcie. Więc przestałem rozumieć różnicę miedzy nimi. Może jedyna
    różnica polega na tym, że na zimowych lepiej latem nie jeździć, a na
    całorocznych można? Jeśli tak jest, to na zimę kupiłbym raczej caloroczne, na
    lato wrócę do letnich, ale pewnie już ostatni sezon, a potem zostaną na jakiś
    czas tylko te całoroczne.

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2011-11-09 19:08:12
    Temat: Re: Czym się (zimą) różnią zimówki od całorocznych ?
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "Latet" <l...@l...pl> napisał w wiadomości grup
    > Witam,
    >
    > Czym się różnią zimówki od całorocznych? Pytam poważnie.

    Zimowe są najlepsze zimą i całoroczne średnie przez cały rok :)

  • 3. Data: 2011-11-09 19:14:52
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    > Mam za sobą doświadczenia zarówno z różnymi zimówkami, jak i z
    > całorocznymi. Jedne i drugie są wystarczająco dobre na śniegu,

    ilu ludzi tyle opinii, dla mnie wiele opon zimowych nie jest wystarczająco
    dobrych na śniegu ale ja to czasem po śniegu szybciej jeżdżę niż w deszczu
    ;)

    Łukasz

  • 4. Data: 2011-11-09 19:25:45
    Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-09 18:35, Latet pisze:
    > Witam,
    >
    > Czym się różnią zimówki od całorocznych? Pytam poważnie.

    Mieszanką gumy, bieżnikiem, przeznaczeniem - wszystkim.

> [...]
    > deszczu) ale już mają parę lat (nie wiem ile, kupiłem razem z autem w
    > tym roku, a oznaczenia daty produkcji nie mogę się doszukać).

    Co to były za opony zimowe skoro masz takie złe wspomnienia?

> [...]
    > zimę kupiłbym raczej caloroczne, na lato wrócę do letnich, ale pewnie
    > już ostatni sezon, a potem zostaną na jakiś czas tylko te całoroczne.

    Skoro miałeś takie odczucia do opon zimowych to najwyraźniej miałeś
    jakieś straszne gnioty na kołach. Kup porządne zimówki a na mokrym będą
    się bardzo dobrze zachowywać.

    Opona całoroczna to opona ekonomiczna. Oznacza to tyle że będzie
    badziewna praktycznie zawsze w porównaniu do dobrych opon zimowych czy
    letnich.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 5. Data: 2011-11-09 19:38:30
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Co to były za opony zimowe skoro masz takie złe wspomnienia?

    Różne... na przestrzeni kilkunastu lat. Najgorsze jakie pamiętam to zimówki
    Pirelli w Yarisie. Choć stary ze mnie chłop, to myślałem, że się rozpłaczę, jak
    wyjechałem z warsztatu na ulicę po ich pierwszym założeniu - jeszcze była jesień
    i było sucho(!), a hamowało się tragicznie, czemu towarzyszył przedziwny
    dźwięk - nie pisk, a raczej dziwne niskotonowe wycie jak z horroru...

    Miałem też zimowe Fuldy, miałem coś z Dębicy (Cormorany?, Frigo? - nie
    pamiętam), miałem Continentale... Wszystkie to porażka na mokrym, ale na śniegu
    spełniały zadanie. Nigdy się w śniegu nie zakopałem, niegdy nie miałem problemów
    z ruszeniem z miejsca.

    Teraz, w innym wątku, polecacie mi (zimówki):

    * Uniroyal MS Plus 66
    * Sava S3
    * Nokian WR D3

    Kompletnie mi nic te marki nie mówią (któreś nie są chińskie?), ale pewnie
    którąś z tych wybiorę.

    Dzięki,

    latet

  • 6. Data: 2011-11-09 19:40:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Latet" <l...@l...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > * Nokian WR D3
    >
    > Kompletnie mi nic te marki nie mówią (któreś nie są chińskie?), ale pewnie

    Nie, wszystkie to niezłe opony ze średniej półki.
    Wziąłbym chyba Nokiana, o ile są w tej samej cenie.

  • 7. Data: 2011-11-09 19:52:39
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

> [...]
    > tragicznie, czemu towarzyszył przedziwny dźwięk - nie pisk, a raczej
    > dziwne niskotonowe wycie jak z horroru...

    a zauwazyles ze masz 'cycki' na nowych oponach i generalnie nie nalezy
    szaleć dopoki się nie zetrą? trwa to niedługo ale gumiarz ostrzega (mnie
    przynajmniej) zeby uwazac na początku z nowymi oponami.

  • 8. Data: 2011-11-09 19:53:04
    Od: AL <a...@s...tam>

> [...]
    > zimę kupiłbym raczej caloroczne, na lato wrócę do letnich, ale pewnie
    > już ostatni sezon, a potem zostaną na jakiś czas tylko te całoroczne.

    lamelkami (jak sobie przypominam, bo akurat nie uwazam, by caloroczne
    tam gdzie jezdze zima sie sprawdzily)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 9. Data: 2011-11-09 20:01:44
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2011-11-09 18:35, Latet wrote:
    > Witam,
    >
    > Czym się różnią zimówki od całorocznych? Pytam poważnie.

    marketingiem

  • 10. Data: 2011-11-09 20:07:26
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Latet <l...@l...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Czym się różnią zimówki od całorocznych? Pytam poważnie.
    To nie opony się różnią a miejsca gdzie używany jest środek transportu. U
    Eskimosów renifery mają cały rok bieżnik zimowy. A u Arabów 365 dni w roku
    wielbłądy na letnich podkowach pomykają. Opony powinny być dostosowane nie do
    mody i pór roku a do konkretnego miejsca. Tylko co zrobić jak są miejsca gdzie
    latem jest zimno i leży śnieg, a jak zjechać trochę niżej to jest upał? Przy
    tak postawionym pytaniu najwięksi grupowi mędrcy wymiękną. Jak mieszkasz w
    dużym mieście na równinnym terenie to zimowe opony są Ci nie potrzebne. Dla
    takich w klimacie w jakim leży Polska zrobili opony całoroczne. Jak gdzieś
    chcesz`pojechać i tam może być śnieg albo lód to łańcuchy w bagażnik. Z
    łańcuchami na lodzie i śniegu z lodem, na letnich łysych oponach będziesz
    lepszy od tych co mają najlepsze opony zimowe. Jak jest - 15 i czarna jezdnia
    to każda opona uniwersalna i większość letnich będzie lepsza od opony zimowej.
    Jak jest - 15 i lód na jezdni to bez dodatkowych środków technicznych
    wszystkie opony są do dupy.