  • 41. Data: 2010-09-07 14:54:36
    Temat: Re: Czy warto pomagać osobie która uległa wypadkowi z własnej winy?
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    krzysiek82 pisze:
    > Może w ten sposób ludzie
    > się opamiętają skoro niewielkie mandaty nie są w stanie dotrzeć do ich
    > rozumu?

    To ja proponuje w każdym aucie GPS, dyspozytor będzie sprawdzał prędkość
    i jeśli była przekroczona w momencie wypadku to wyśle patrol z Pavulonem
    zamiast zespołu ratunkowego.

    Oszczędniejsza wersja to system autodestrukcji w samochodzie, jeśli
    wykryje przekroczenie przed wypadkiem to auto wybucha. Tu będzie
    dodatkowa zaleta bo auto po takim wybuchu pewnie ciężko będzie naprawić
    i raczej nie wróci już na rynek.

    ;)

    --
    kamil d

  • 42. Data: 2010-09-07 15:00:03
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    W dniu 2010-09-07 14:44, bratPit[pr] pisze:
    > poczekaj bo nie rozumiem,
    > Twoim zdaniem wyciągając ludzi z BMW na Zakopiance, które jadąc za
    > szybko na wyjściu jednego z zakrętów wykonało efektownego pirueta i
    > wylądowało w rowie na dachu zmarnowałem swój czas?

    wiesz ciężko mi oceniać czy zmarnowałeś swój czas czy nie, ja dzisiaj
    pojechałem dalej bo już jakieś samochody się zatrzymały a pogotowie nie
    miało daleko więc już po kilku kilometrach widziałem jak jechało na
    sygnale. Natomiast diabli mnie biorą na samą myśl, że koleś może wyjdzie
    z tego cało i zapłaci co najwyżej mandat, narażał innych więc moim
    zdaniem jego życie jest bez większej wartości. No chyba,że wozi ze sobą
    oświadczenie woli to w ten sposób mógłby się przysłużyć komuś.

    --
    krzysiek82

  • 43. Data: 2010-09-07 15:01:02
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    W dniu 2010-09-07 14:54, kamil d pisze:
    > Tu będzie
    > dodatkowa zaleta bo auto po takim wybuchu pewnie ciężko będzie naprawić
    > i raczej nie wróci już na rynek.

    a ja słyszałem, że jeśli dowód rejestracyjny jest cały to auto da się
    wyklepać :)

    --
    krzysiek82

  • 44. Data: 2010-09-07 15:01:27
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Po prostu szuka się oszczędności wszędzie ale nie tam
    > gdzie można by zaoszczędzić spore sumy pieniędzy.

    Idąc dalej Twoim tokiem myślenia powinno się dochodzić
    zwrotu kosztów leczenia od wszystkich, którzy zachorują na
    grypę, anginę, przeziębią się itp, a wyszli na dwór bez
    szalika, czapki :-). Przecież mogli tego uniknąc ubierając
    się cieplej tudzież w ogóle nie wychodząc zimą na spacer;-).
    Zimowy spacer to fanaberia ;-).

  • 45. Data: 2010-09-07 15:05:09
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > dlaczego zabierasz głos skoro nie masz nic ciekawego do
    > powiedzenia?

    Wychodzisz z niesłusznego założenia, że ciekawe jest tylko
    to, co zgadza się z Twoją logiką ;-)

  • 46. Data: 2010-09-07 15:10:08
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Jestem za wprowadzeniem odpowiedzialności finansowej za
    > spowodowanie wypadku i poniesienia kosztów całej akcji
    > ratowniczej.

    A tak odchodząc trochę od całej tej dyskusji to zauważ, że
    zdecydowana większość wypadków, nie tylko samochodowych,
    spowodowana jest tzw. czynnikiem ludzkim, czyli w zasadzie
    zawsze można byłoby kogoś obciążyć kosztami ;-)).

  • 47. Data: 2010-09-07 15:21:18
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    W dniu 2010-09-07 15:01, Robert_J pisze:
> [...]
    > uniknąc ubierając się cieplej tudzież w ogóle nie wychodząc zimą na
    > spacer;-). Zimowy spacer to fanaberia ;-).

    raczej nie, głupotę na drodze od lekkomyślności łatwo oddzielić.

    --
    krzysiek82

  • 48. Data: 2010-09-07 15:22:54
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    W dniu 2010-09-07 15:10, Robert_J pisze:
> [...]
    > większość wypadków, nie tylko samochodowych, spowodowana jest tzw.
    > czynnikiem ludzkim, czyli w zasadzie zawsze można byłoby kogoś obciążyć

    właśnie i oto chodzi, jeśli udowodni się, łamanie prawa które kończy się
    wypadkiem powinno się z całą surowością wyciągach konsekwencje. Nie
    tylko w postaci mandatu a pokrycia całkowitych kosztów akcji ratowniczej.

    --
    krzysiek82

  • 49. Data: 2010-09-07 15:41:27
    Od: Robson <r...@...pl>

    > skoro chcesz - w takim razie warto, aby w przyszłości - nie daj boże - nikt
    > nie miał wątpliwości, czy w razie czego pomagać tobie.

    myslisz, ze przyjalby pomoc od znienawidzonego narodu?

  • 50. Data: 2010-09-07 16:03:16
    Od: Arek M <a...@g...pl>

    > i po co te emocje. Po prostu szuka się oszczędności wszędzie ale nie tam
    > gdzie można by zaoszczędzić spore sumy pieniędzy.

    Marnujesz sie remontujac te swoje 'zabytkowe' auta i pisząc na usenecie....

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM