  • 21. Data: 2010-03-08 12:00:34
    Temat: Re: Czy to prawda co piszą w Wikipedii o Starterze?
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Day Sat, 06 Mar 2010 20:21:25 +0100, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > dostępne, a trzy że ja potrzebuję do profesjonalnej pracy, a nie do
    > odpalania firefoksa.

    Netbok i profesjonalna praca? Przepraszam, ale cóż to za profesjonalne
    zadania można wykonać na netboku? Serio pytam... Bo ja innego zastosowania
    jak podpięcie się z tym byle gdzie w sieć - nie widzę (małe więc do kieszeni
    się zmieści). Ale ja sieciowiec jestem, więc mam takie zboczenie :)

    Jakież to profesjonalne zadania można wykonywać na netboku? (takie które
    wykluczają linuksa).

    --
    Artur 'bzyk' Frydel
    Nie wkładaj palca, gdzie tobie nie miło.

  • 22. Data: 2010-03-08 12:13:36
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Ano... Jak się ma prosty i typowy sprzęt, na którym chce się odpalać
    > firefoksa i ewentualnie Skype to się świetnie nadaje.

    Walnij konkretem - czego Ci brakuje?

    --
    marfi

  • 23. Data: 2010-03-08 12:15:51
    Temat: Re: Czy to prawda co pisza w Wikipedii o Starterze?
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Coś pisałeś o domowo-BIUROWYCH. Jak mówisz o domowo-rozrywkowym, to znów
    > odpadają gry i inne zabawki.

    Ciekawostka: Na gry pozwalam sobie tylko pod Linuksem - Windows to roboczy
    muł a nie zabawka :)

    > No tak, jak chce coś więcej niż NK to już niewolnik :D

    Co to jest "NK"? Nie jestem niewolnikiem więc nie wiem.

    --
    marfi

  • 24. Data: 2010-03-08 12:16:45
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Nie. 15 lat temu to używałem Windowsa. Potem mi odbiło.
    > Na szczęście koło wakacji zmądrzałem.

    Ci się tylko wydaje, że zmądrzałeś :)

    --
    marfi

  • 25. Data: 2010-03-08 12:18:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-08 13:00, Artur Frydel pisze:
    > Jakież to profesjonalne zadania można wykonywać na netboku? (takie które
    > wykluczają linuksa).

    Ja np. używam do prowadzenia zajęć. W zasadzie można by próbować z
    linuksem, ale np. na laptopie Lenovo linux poległ. Nie umiał obsłużyć
    USB, rzutnika, a w ostatniej fazie także nie umiał rysować okienek,
    tylko dziury mu wychodziły. Do tego słaby zasięg WiFi oraz konieczność
    restartów po wyjściu z zasięgu. Gdy w okolicach wakacji zmigrowałem na
    Vistę, nagle wszystkie problemy zniknęły, a do tego mogłem se pograć w
    ulubione gry.

    Poza tym, po co, skoro i tak się nie da kupić bez systemu, a wersje z
    linuksami są droższe niż z windowsami? Więc to byłaby zabawa dla samej
    szalonej zabawy.

    Używam też do księgowości, a tu linux z definicji odpada.

    Powiem tak: Korzystałem z Linuksów na stacji roboczej w latach 2003-2009
    i było to pięć lat ciągłej walki. Owszem, jest coraz lepiej i może za
    kolejne 5 lat spróbuję znów. Ale na dzień dzisiejszy to nie polecam tego
    nikomu, kto wymaga więcej niż firefoksa.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 26. Data: 2010-03-08 12:42:33
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-08 13:13, marfi pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości news:hn2n2k$ig$2@news.interia.pl...
    > Walnij konkretem - czego Ci brakuje?

    Obsługi sprzętu głównie, bo ja nie jestem taki całkiem lamer i w miarę
    sobie z ,,ciekawostkami'' radzę. Aczkolwiek owszem, odpalanie programów
    do księgowości też jest kluczowe. Ale załóżmy, że niechby nawet
    możliwości desktopa mi wystarczały, to niestety z moim ThinkPadem nie
    współpracował. Nie działało USB, sterowanie świetlówkami trzeba było
    robić z konsoli, wifi miało żałosny zasięg, a po wyjściu z zasięgu
    trzeba było restartować system, bo nie łapało już powtórnie. Żeby nie
    niszczyło baterii trzeba było wiedzieć jakie zainstalować magiczne
    oprogramowanie konsolowe i jakie moduły poładować. Z rzutnikiem też
    współpraca była słabiutka. Wyciągał marne rozdzielczości, nie dało się
    zrobić poszerzenia ekranu na osobny ekran, a klonowanie działało tak, że
    już nie wracał do natywnej bez restartu.

    Głupiej blokady klawiatury i myszki się nie da zrobić:

    Można tak wymieniać i wymieniać. Na pewno połowa mi umknęła, bo piszę z
    biegu.

    I w zasadzie nic nie wnosiło to bonusów, poza poczucia radości z bycia
    linuksiarzem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 27. Data: 2010-03-08 12:44:50
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-08 13:15, marfi pisze:
    > Ciekawostka: Na gry pozwalam sobie tylko pod Linuksem - Windows to
    > roboczy muł a nie zabawka :)

    No mi się nie udało odpalić moich gier pod Wine. Albo jak działały to
    częściowo i mułowato.

    > Co to jest "NK"? Nie jestem niewolnikiem więc nie wiem.

    Taki portal dla niedorozwiniętych umysłowo. Pokazują tam zdjęcia swoich
    dzieci (osobniki starsze) albo swoich cycków/brzuszków (osobniki
    gimnazjalne). Z racji zawodu widuję to na ekranach userów od lat 5 do 105.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 28. Data: 2010-03-08 12:45:56
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-08 13:16, marfi pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > Ci się tylko wydaje, że zmądrzałeś :)

    Możliwe. Ważne, że skończyły się moje problemy i mogę kompa używać
    wygodnie do pracy. Przestałem żyć dla komputera, teraz komputer mam dla
    życia.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 29. Data: 2010-03-08 13:26:19
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Coś pisałeś o domowo-BIUROWYCH. Jak mówisz o domowo-rozrywkowym, to znów
    > odpadają gry i inne zabawki.

    W tym jezyku domowo-biurowy znaczy "miec ikonke na pulpicie" a nie, ze
    ma byc kompatybilny z makrami albo nie daj Wszechswiecie wykresami
    przestawnymi opartymi o tabele przestawne ;P

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 30. Data: 2010-03-08 18:32:29
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    "marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote in message
    > Użytkownik "Iguan007" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > "Domowy" użytkownik kupił sobie MS Office bo wymaga Excela do obsługi makr
    > przyniesionych z PRACY ???

    Tak. Do tego wykorzystuje komputer do,jak piszesz, "domowo-biurowych
    zastosowań". Dla mnie to wlasnie to "biurowe" zastosowanie.
    Chcesz inny przyklad biurowego zastosowania? Raz do roku rozliczam podatek
    uzywajac systemu dostarczanego przez biuro podatkowe. Jest to o tyle wygodne
    ze automatycznie laczy sie np. bankami liczac jakie miales zwroty na
    inwestycjach. wiec nie musisz tracic czasu na mozolne wypelnianie rubryczek
    na papierze. I tak, zgadles - wersji na Linuksa brak
    (http://ato.gov.au/individuals/content.asp?doc=/cont
    ent/32185.htm&page=9&H9)

    Ponadto ten Excel byl tylko jednym z przykladow dlaczego wole Windowsa.
    Pozostale zrecznie przemilczales, dlaczego?

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok: