  • 1. Data: 2011-12-14 15:13:19
    Temat: Czy takie opony i fele sa legalne?
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    http://img845.imageshack.us/img845/3600/bmwuuuuuuuuu
    .jpg

    Felgi wystaja jakis 1cm poza obrys opony, a cale kola wystaja poza obrys
    samochodu ba ustawione sa zbyt /----\ ale moze wiozl taczke uranu :) Tjuning
    wiadomo ale po co to juz trzeba pytac wlasciciela.

  • 2. Data: 2011-12-14 16:49:41
    Temat: Re: Czy takie opony i fele sa legalne?
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2011-12-14 15:13, Papkin pisze:
> [...]
    > samochodu ba ustawione sa zbyt /----\ ale moze wiozl taczke uranu :)
    > Tjuning wiadomo ale po co to juz trzeba pytac wlasciciela.

    spytaj sie policjanta drogowki poruszajacego sie alfa romeo na zimowych
    oponach, jezeli odpowie ze nie sa legalne, to spytaj sie dlaczego kola w
    ich radiowozie wystaja kilka pare centrymetrow poza obrys.

  • 3. Data: 2011-12-14 17:02:04
    Od: to <t...@x...abc>

    begin mister

    > spytaj sie policjanta drogowki poruszajacego sie alfa romeo na zimowych
    > oponach, jezeli odpowie ze nie sa legalne, to spytaj sie dlaczego kola w
    > ich radiowozie wystaja kilka pare centrymetrow poza obrys.

    Chyba jednak nie wystają:
    http://8.s.dziennik.pl/pliki/1679000/1679858.jpg

  • 4. Data: 2011-12-14 17:19:59
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    to wrote:
    > begin mister

    > Chyba jednak nie wystają:
    > http://8.s.dziennik.pl/pliki/1679000/1679858.jpg

    Dla niego jeśli stosuje się tuleje dystansowe to musza wystawać :)

  • 5. Data: 2011-12-15 01:26:01
    Od: krz <a...@g...pl>

> [...]
    > samochodu ba ustawione sa zbyt /----\ ale moze wiozl taczke uranu :)
    > Tjuning wiadomo ale po co to juz trzeba pytac wlasciciela.

    Durna niemiecka szkoła tuningu - zakładanie wąskich opon na szeroką
    felgę. Nazywają to "tire stretching" czy jakoś tak.. Do kompletu -
    rozmiar dużo większy niż przewidziany dla danego modelu samochodu (no i
    pewnie dystanse, bo przecież felga...) - i mamy zbieżność a'la kamaz ;)

    Co do prawa : jeżeli obrys koła/opony wystaje poza nadkole to wiadomo -
    odebranie DR itp. A co do trapezu i samego faktu rozciągania opon na
    feldze - tego już nie wiem.. Aczkolwiek moim zdaniem takim idiotom
    powinni fury z marszu odholowywać (bo z bezpieczeństwem to ma mało
    wspólnego..)

  • 6. Data: 2011-12-15 10:04:00
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Pomijając to, jak to wygląda dlaczego miałyby być nielegalne?
    Felgi dopuszczone do obrotu handlowego, tak samo opony. Auto przeszło
    przegląd - jeździ legalnie. W pord IMO nie znajdziemy nic o wystawaniu
    opon poza błotnik.
    Jacek

  • 7. Data: 2011-12-15 10:17:55
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > W pord IMO nie znajdziemy nic o wystawaniu opon poza
    > błotnik.

    To poszukaj w rozporządzeniu o warunkach technicznych, jakie
    auto musi spełniać.

  • 8. Data: 2011-12-15 10:23:44
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "krz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    >i mamy zbieżność a'la kamaz ;)

    tak formalnie - nie kamaz, a tatra

    a jeszcze bardziej formalnie to one miały to w drugą strone!

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 9. Data: 2011-12-15 10:24:28
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > To poszukaj w rozporządzeniu o warunkach technicznych, jakie auto musi
    > spełniać.

    no i jest jeszcze homologacja na samochód, a w niej rozmiary kół/opon..

  • 10. Data: 2011-12-15 10:29:01
    Od: to <t...@x...abc>

    begin krz

> [...]
    > rozmiar dużo większy niż przewidziany dla danego modelu samochodu (no i
    > pewnie dystanse, bo przecież felga...) - i mamy zbieżność a'la kamaz ;)

    Ten negatyw jest raczej zrobiony specjalnie, same felgi i obniżenie go
    raczej nie zrobi. Niektórym się tak podoba. Auto pewnie prowadzi się dużo
    gorzej, ale wolę chyba takiego, bo przynajmniej wie czym jedzie, niż
    jakiegoś dziada w nieserwisowanej od 10 lat Fabii.