-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Jurand" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Date: Sat, 10 Apr 2010 09:05:54 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 90
Message-ID: <hpp800$9om$1@news.onet.pl>
References: <4bb5b761$1@news.home.net.pl> <pgt0j60hr8t1$.dlg@lepper.institute.com>
<s...@k...sail-ho.pl>
<hp4jh1$sc8$2@news.onet.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<1tdbg39rsnfqn$.dlg@oldfield.org.pl> <hp5jtp$m8p$1@news.onet.pl>
<1ixw00vljy1lf$.dlg@oldfield.org.pl> <hpf7pk$ja1$1@news.onet.pl>
<1psu1ozssljy5$.dlg@oldfield.org.pl> <hphcir$v2u$1@news.onet.pl>
<hphdqi$2o6$1@news.onet.pl> <2sxpggsqi8f5$.dlg@oldfield.org.pl>
<hpjrnk$328$1@news.onet.pl> <v...@o...org.pl>
<hpmcgl$6sm$1@news.onet.pl> <1...@o...org.pl>
NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1270883136 10006 91.150.222.21 (10 Apr 2010 07:05:36 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 10 Apr 2010 07:05:36 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2271956
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:1cgc0d605idg0.dlg@oldfield.org.pl...
> Dnia Fri, 9 Apr 2010 07:04:32 +0200, Jurand napisał(a):
>
>>> No to masz kiepski silnik, ten V6 z granady miał więcej ;)
>>
>> To teraz poproś silnik CDI, żeby też miał więcej.
>
>
> Żaden problem, toż termostat nie musi być na silniku.
Skoro ustaliliśmy, że termostat jest na wlocie do silnika i jest
trójdrożny - to oczywiste jest, że nie musi być na wlocie do silnika.
Natomiast nie znam jeszcze silnika, w którym masz dwa osobne, nie łączące
się ze sobą obiegi wody. Dlatego każdy normalny silnik będzie miał JEDEN
wlot wody i JEDEN jej wylot. To, co do tych wylotów i wlotów podepniesz - to
jest nieistotne.
>>> Na zimno jest tak:
>>>
>>> ########
>>> wlot ######## wylot
>>> P===-=#silnik#======
>>> | ######## |
>>> | |
>>> | |
>>> +-[|-| ]==============<=+===========> wylot wody
>>>| T bypass TUTAJ
>>>|
>>>|
>>> ^ woda zimna
>>
>> Piękny obrazek.
>>
>> Teraz powiedz mi, skąd woda w miejscu oznaczonym TUTAJ będzie wiedziała,
>> że
>> ma skręcić do bypassu, a nie spokojnie lecieć sobie do wylotu?
>
> Bo woda, w odróżnieniu od Ciebie, zna prawa fizyki.
> Może Ci się tak deczko rozjaśni, ja się zastanowisz, co i skąd się
> znajdzie w układzie, jeśli ta woda wyleci :D
Pompa wody zasysa wodę. Masz zamknięty termostat, który odcina dopływ wody
zimnej NA WLOCIE do silnika. Woda zaciągana jest więc od tego miejsca, które
oznaczyłem napisem "TUTAJ". Ponawiam więc pytanie - jakim cudem ten obieg
zignoruje występowanie czegoś takiego jak ewidentna "dziura" w obiegu,
oznaczona jako "wylot wody"?
Żeby Ci to wyjaśnić lepiej - zbuduj sobie proste urządzenie - kawał gumowego
węża, podepnij go do pompy wody, po uprzednim napełnieniu wodą i zrób z tego
obieg zamknięty. Uruchom pompę, niech przepompowuje po wężu wodę. Masz wtedy
obieg pompa-silnik-bypass-pompa. Potem zrób w tym wężu dziurę, nazwij ją
"wylot wody" i ponownie załącz obieg. Potem wytłumaczysz, jak zmusiłeś wodę
w tym obiegu, żeby nie wyleciała przez ową dziurę.
>> Ale ja wiem, jak zbudowany jest taki termostat, mi chodzi natomiast o
>> zupełnie inne miejsce, w którym woda wyleci Ci z układu cała do jeziora -
>> bynajmniej nie przez termostat ;)
>
> Mhm. A w silniku będzie taka sama próżnia jak między Twymi uszami.
O próżni ani słowem nie wspominałem - trzymaj się więc prostego zagadnienia,
bo jak zaczniesz jeszcze tu próżniować, to w ogóle odlecisz do Krainy
Czarów. Chyba, że temat Cię przerasta.
>>> Co więcej, taki układ powoduje, że silnik szybko się nagrzewa, a po
>>> nagrzaniu nei następuje żaden udar termiczny, jak ma to w przypadku
>>> rozwiązań tanioprostych stosowanych w obecnych szmelcwagenach. No ale
>>> kiedyś silnik miał przejechać 20 lat, a teraz byle gwarancję....
>>
>> Tak, bo w nowoczesnych silnikach termostat otwiera się od razu cały ;)
>
> Nie od razu, jednak reaguje z opóźnieniem. Efekt jest taki, że termostat
> zaczyna się otwierać, zimna woda zaczyna wlewać się do silnika, ale zanim
> dojdzie do termostatu mija kilkanaście sekund. W tym czasie termostat się
> otwiera cały czas. I dopiero po tych kilkunastu sekundach szprycowania
> silnika zimną wodą termostat zauważa, że trzeba przymknąć.
> Ale co tam, przeciez taki termostat jest tańszy :D
Oczywiscie, zapewne przeprowadziłeś stosowne pomiary temperatury wody,
znajdującej się w obiegu za termostatem, żeby tą tezę udowodnić ;)
Oczywiście zapominamy też, że duży obieg, sterowany termostatem, w
większości wypadków wpada do małego obiegu wody, w którym cały czas krąży
nagrzana woda i że szok termiczny wcale nie jest taki gwałtowny, jak tutaj
sugerujesz - nikt bowiem nagle nie zalewa pustego, gorącego silnika zimną
wodą, tylko dolewa zimnej wody do obiegu z gorącą.
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.04.10 09:06 Jurand
- 10.04.10 09:08 Jurand
- 14.04.10 14:54 Jurand
- 10.04.10 10:34 Jurand
- 10.04.10 11:42 MichałG
- 10.04.10 11:46 MichałG
- 10.04.10 12:24 Adam Płaszczyca
- 10.04.10 12:31 Adam Płaszczyca
- 10.04.10 12:31 Adam Płaszczyca
- 10.04.10 16:56 Jurand
- 10.04.10 17:05 Jurand
- 10.04.10 17:07 Jurand
- 10.04.10 22:58 Adam Płaszczyca
- 10.04.10 23:05 Adam Płaszczyca
- 10.04.10 23:06 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-03 Beztłumikowcy
- 2025-01-03 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-03 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-03 [OT] nowe osoby w grupach?
- 2025-01-03 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-03 Warszawa => Developer .NET (mid) <=