    From: WW <w...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Czy regres od sprawcy wypadku, to dobra wola TU?
    Date: Fri, 06 Mar 2015 11:37:46 +0100

    Witam

    Miałem stłuczkę na parkingu. Pani manewrująca swoim samochodem walnęła w
    mój, spokojnie zaparkowany na swoim miejscu. Mnie tam nie było. Ja
    ubezpieczony w Compensie, Pani w PZU. Powiadomiony poszedłem, pani
    przyznała się do wszystkiego i okazała polisę oraz podpisała
    oświadczenie biorąc na siebie cała winę za zdarzenie.
    Wszystko to złożyłem do własnego ubezpieczyciela, gdzie mam i OC i AC i
    od razu zaznaczyłem, że proszę o odzyskanie odszkodowania od sprawcy
    tzn. jego ubezpieczyciela.
    Jak było do przewidzenia ubezpieczyciel wyliczył odszkodowanie i
    odliczył z mojego AC. Trzykrotnie pisemnie żądałem odpowiedzi, dlaczego
    nie zastosowano procedury regresu.
    Odpowiedz TU Compensa zacytuje, bo lepiej tego ująć się nie da.

    ,,Ponadto pragniemy zawiadomić, że roszczenie zwrotne jest uprawnieniem
    przysługującym ubezpieczycielowi, nie zaś jego obowiązkiem".

    Czyli jak rozumiem, jak Compensa zechce, to odzyska wypłacone
    odszkodowanie i mnie nie podniesie składki a jak nie ma ochoty, to
    policzy z mojego AC i ja za to zapłacę.

    Spotkał się już ktoś z podobna sytuacją?

    Pozdrawiam
    WW