  • 21. Data: 2011-07-12 13:37:12
    Temat: Re: Czy policja słusznie czyni ?
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:ivgpge$2lb$1@node2.news.atman.pl...
    > Witam
    >
    > Tak się zastanawiam
    > Policja wciąż dokupuje więcej i więcej fotoradarów.
    > Urzędnicy ograniczają prędkość do 50 a nawet do 30 km/h.
    > Przybywa znaków ograniczenia prędkości.
    > Rośnie liczba kontrolujących.
    > Zaostrza się kary za "nietrzeźwość" liczona od 0.02% (idiotyzm) i
    > "nadmierną prędkość".
    > I tak od wielu lat.
    >
    > A liczba wypadków i zabitych ciągle rośnie.

    A może pomyślałbyś "co by było gdyby nie było fotoradarów
    i policji na drogach".
    Pewnikiem ilość wypadków by spadła

    Artur(m)

  • 22. Data: 2011-07-12 14:01:33
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 12/07/2011 07:27, WW wrote:
> [...]
    > "nadmierną prędkość".
    > I tak od wielu lat.
    >
    > A liczba wypadków i zabitych ciągle rośnie.

    Kłamiesz. Od 1997 roku liczba wypadków, liczba rannych i liczba zabitych
    na polskich drogach systematycznie maleje.

    http://www.forumsamochodowe.pl/dodatki/pdf/bezpiecze
    nstwo-w-ruchu-drogowym-2010.pdf

    Strona 15.

    Skoro kłamiesz przy takich oczywistych faktach, resztę tego bełkotu
    trudno uznać za cokolwiek więcej, niż wyssane z palca konfabulacje po
    kilku głębszych.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 23. Data: 2011-07-12 18:14:55
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-12 12:19:54 +0200, WW <w...@v...pl> said:

    > Oni nie chcą dobrać się do naszych drobnych, tylko milionów z
    > państwowej kasy !!!
    > Pomyśl, jakie łapówki można wziąć za zakupy coraz droższego sprzętu na
    > permanentna walkę o "bezpieczeństwo", ile kursów, ile szkoleń itp.

    Dokładnie tak samo jak amerykańska walka z narkotykami.
    Działa ten sam mechanizm z takim samym skutkiem.

    --
    Bydlę

  • 24. Data: 2011-07-12 18:17:14
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-12 12:48:53 +0200, WW <w...@v...pl> said:

    > A co do tematu, to ja po prostu zastanawiam się, czy kontynuowanie i
    > eskalacja dotychczasowego sposobu postępowania ma sens.

    Krótkoterminowy finansowy? Tak.

    > Nie mam w zanadrzu żadnego złego środka.

    Zły środek właśnie omawiamy...
    ;-)

    > Może liczni tu fachowcy coś podpowiedzą.

    Rozwiązanie tu padało wielokrotnie - odpowiedzialność za czyny.

    --
    Bydlę

  • 25. Data: 2011-07-12 18:23:43
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-12 14:01:33 +0200, kamil <s...@s...com> said:

    > Kłamiesz. Od 1997 roku liczba wypadków, liczba rannych i liczba
    > zabitych na polskich drogach systematycznie maleje.

    Co się zmieniło w prawie, w stanie dróg, w czymkolwiek, że ten rok jest
    szczytem wypadkowości w ostatnich 20 latach?

    > Skoro kłamiesz przy takich oczywistych faktach

    Oczywistym faktem jest to, że wypadków mamy mniej więcej tyle samo, co
    20 lat temu.
    Zaś rannych - więcej.

    Tak to jest z tą kuwrą*, statystyką...

    (*-korekta - nie poprawiać!)
    --
    Bydlę

  • 26. Data: 2011-07-12 18:55:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-12 09:32, WS pisze:

    > Ma sie to zmienic (juz sie zmienilo?), tylko na praktycznie takie
    > samo ;) , tzn. inspekcja bedzie obslugiwala foto, a kasa dla budzetu
    > centralnego (zauwazyli juz, ze to dobry biznes, wiec gminy sa "za
    > nisko":) )

    To nie tak.

    ITD przejmuje fotoradary od policji i buduje zintegrowany system
    obejmujący fotoradary i odcinkowe pomiary prędkości.
    I to jest jedna sprawa.

    Natomiast zupełnie osobną sprawą jest to, że gminy mogą stawiać własne
    fotoradary, a grzywny z mandatów przyjętych przez kierowców trafiają na
    konto tej gminy.

  • 27. Data: 2011-07-12 19:03:15
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Oczywistym faktem jest to, że wypadków mamy mniej więcej tyle samo, co
    > 20 lat temu.
    > Zaś rannych - więcej.
    >
    > Tak to jest z tą kuwrą*, statystyką...

    Pewnie.

    1990 r.: 50 432 wypadków, 59 611 rannych.
    2010 r.: 38 832 wypadków, 48 952 rannych.

    http://dlakierowcow.policja.pl/download.php?s=15&id=
    54343

    O długoterminowej tendencji spadkowej przez całą pierwszą dekadę XXI w.
    przez litość nie wspomnę.

    Piotr

  • 28. Data: 2011-07-12 19:14:12
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-12 12:48, WW pisze:

    > Masz racje, ale u nas staje się prawem !.

    Nieprawda. Zresztą sam napisałeś, że nie masz żadnego wsparcia
    w tym co napisałeś wcześniej.

    > A co do tematu, to ja po prostu zastanawiam się, czy kontynuowanie i
    > eskalacja dotychczasowego sposobu postępowania ma sens.

    A w czym tkwi Twój problem? Skoro przynosi pozytywne efekty to
    najwyraźniej ma. Oczywiście zgadzam się, że nie wszystkie metody
    mają sens, niemniej efekty ogólne są pozytywne.

    > Nie mam w zanadrzu żadnego złego środka.

    Ba, nie masz. Jeszcze gorzej, że efekty dotychczasowych
    działań/procesów przedstawiłeś kłamliwie bez cienia dowodu.

    > Może liczni tu fachowcy coś podpowiedzą.

    Komu? Proces postępuje i się powoli cywilizuje...

  • 29. Data: 2011-07-12 19:19:33
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-07-12 08:27, WW pisze:
    (ciach)

    dla budżetu państwa dobrze

  • 30. Data: 2011-07-12 19:41:40
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-12 19:03, Uncle Pete pisze:

    > Pewnie.
    >
    > 1990 r.: 50 432 wypadków, 59 611 rannych.

    ~9 milionów zarejestrowanych samochodów

    > 2010 r.: 38 832 wypadków, 48 952 rannych.

    20 milionów zarejestrowanych samochodów było w 2008...

    > http://dlakierowcow.policja.pl/download.php?s=15&id=
    54343

    > O długoterminowej tendencji spadkowej przez całą pierwszą dekadę XXI w.
    > przez litość nie wspomnę.

    A o czym tu deliberować? Pozostaje jedynie odpieranie kłamliwych
    teorii. Pisałem zresztą już tutaj o dość ostrym trendzie z racji
    "wolności wszelakiej", który zaczął się od zmiany systemu politycznego.
    Od 1989 gwałtownie zaczęła wzrastać ilość wypadków, mimo niewielkiego
    wzrostu ilości zarejestrowanych samochodów. Z czasem sytuacja zaczęła
    normalnieć i jak napisałeś tendencja spadkowa ma się dobrze, mimo
    wzrostu ilości zarejestrowanych pojazdów.