  • 31. Data: 2011-07-12 19:47:28
    Temat: Re: Czy policja słusznie czyni ?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-12 12:27, WW pisze:

    > Po długim weekendzie, w TV, mówili zupełnie coś innego.

    Telewizja kłamie.
    Tak mało ofiar jak w latach 2009-2010 nie było od 35lat:
    http://dlakierowcow.policja.pl/download.php?s=15&id=
    54343

  • 32. Data: 2011-07-12 19:48:48
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-12 18:55, Tomasz Pyra pisze:
    (...)
    > To nie tak.
    (...)
    > Natomiast zupełnie osobną sprawą jest to, że gminy mogą stawiać własne
    > fotoradary, a grzywny z mandatów przyjętych przez kierowców trafiają na
    > konto tej gminy.

    Oczywiście zapomniałeś dodać, że idą na fundusz gminy, ale celowy
    - te środki mogą służyć tylko rozbudowie infrastruktury drogowej,
    bądź poprawianiu bezpieczeństwa w tej materii. Skończyło się
    rumakowanie...

  • 33. Data: 2011-07-12 20:12:17
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-12, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

> [...]
    > - te środki mogą służyć tylko rozbudowie infrastruktury drogowej,
    > bądź poprawianiu bezpieczeństwa w tej materii. Skończyło się

    To wtedy pieniądze z budżetu na drogi można przesunąć na inny cel -
    dowolny.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 34. Data: 2011-07-12 20:23:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-12 19:48, Artur Maśląg pisze:
> [...]
    > - te środki mogą służyć tylko rozbudowie infrastruktury drogowej,
    > bądź poprawianiu bezpieczeństwa w tej materii. Skończyło się

    No w mediach tak mówili że będzie jak piszesz.
    Ale czy to ma jakieś odbicie w obowiązującym prawie?

    Bo projekty budżetu kilku moich ulubionych gmin mają to w głębokim
    poważaniu.

    Taka np. gmina Kobylnica planuje 6.000.000zł dochodu z nałożonych przez
    straż gminną grzywien.
    Z czego na inwestycje w drogi gminne planuje przeznaczyć 400.000zł, a
    powiatowe 500.000zł. I 269.000zł na zakup nowego fotoradaru.

    Nawet jeżeli uznać że np. nowa siedziba straży gminnej to inwestycja w
    bezpieczeństwo drogowe, to cała straż gminna będzie kosztować 2.350.000zł.

    Nadal sporo brakuje.

  • 35. Data: 2011-07-12 20:40:59
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-12 20:23, Tomasz Pyra pisze:
    > W dniu 2011-07-12 19:48, Artur Maśląg pisze:
    (...)

    > No w mediach tak mówili że będzie jak piszesz.

    W mediach to różne rzeczy mówią....

    > Ale czy to ma jakieś odbicie w obowiązującym prawie?

    Przeoczyłeś zmiany w ustawie, które miały miejsce pół roku temu?

    > Bo projekty budżetu kilku moich ulubionych gmin mają to w głębokim
    > poważaniu.

    To pewnie podobnie z Twoją wiedzą...

  • 36. Data: 2011-07-12 21:00:15
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-12 19:03:15 +0200, Uncle Pete <p...@i...waw.pl> said:

    > Pewnie.
    >
    > 1990 r.: 50 432 wypadków, 59 611 rannych.
    > 2010 r.: 38 832 wypadków, 48 952 rannych.
    >
    > http://dlakierowcow.

    A ty o czymś innym.
    Bo ja o tamtym:

    On 2011-07-12 14:01:33 +0200, kamil <s...@s...com> said:

    > http://www.forumsamochodowe.pl/dodatki/pdf/bezpiecze
    nstwo-w-ruchu-drogowym-2010.pdf

    20

    lat temu - 53k - teraz 56k
    20 lat temu - 46k - teraz 44k.

    To jest - jak napisałem - mniej więcej tyle samo teraz, co 20 lat temu.
    ;>

    > O długoterminowej tendencji spadkowej przez całą pierwszą dekadę XXI w.
    > przez litość nie wspomnę.

    ???
    Przecież ona jest na tej 15 stronie - więc z czym masz problem?

    No i co się stało w 1997, że ludzie się zabijali i rozbijali na potęgę?
    ;>
    --
    Bydlę

  • 37. Data: 2011-07-12 21:24:06
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-12 20:40, Artur Maśląg pisze:
    > (...)

    > W mediach to różne rzeczy mówią....

    > Przeoczyłeś zmiany w ustawie, które miały miejsce pół roku temu?

    Zmiany w ustawie to ja widzę.
    Tylko coś nie widzę zmian w budżetach gmin, które miałby z nich wynikać.

    W każdym razie raczej nieprawdą jest jakoby "skończyło się rumakowanie".

    Być może zapisy tej ustawy są w jakiś sposób do ominięcia przez gminy.

  • 38. Data: 2011-07-12 21:25:57
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    AZ pisze:

    > To Ty chyba nie wiesz po co sa ubezpieczenia...

    poto zeby moja matka płaciła 36 lat OC+AC bez szkody, a za te same
    pieniądze ktoś mógł zrobić szkodę na 150 tyś + koszty leczenia 5 osób.

    czy to jest prawidłowe? Też chcesz płacić za ich błedy?

    ToMasz

  • 39. Data: 2011-07-12 21:34:25
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Bydlę w <news:ivi5jv$j9o$1@cougar.axelspringer.pl>:

    > A ty o czymś innym.
    > Bo ja o tamtym:

    nstwo-w-ruchu-drogowym-2010.pdf

    > 20
    > lat temu - 53k - teraz 56k
    > 20 lat temu - 46k - teraz 44k.

    Czyli jednak nie o tym co kamil "said"

    > To jest - jak napisałem - mniej więcej tyle samo teraz, co 20 lat temu.
    > ;>

    Mniej więcej 20 lat temu... Drobiazg -- 8k wypadków i 12k rannych więcej w
    1991 vs 1989, który przytoczyłeś

    > No i co się stało w 1997, że ludzie się zabijali i rozbijali na potęgę?
    > ;>

    Aha...

    --
    Tomasz Nycz

  • 40. Data: 2011-07-12 22:04:45
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-12 21:24, Tomasz Pyra pisze:

    > Zmiany w ustawie to ja widzę.
    > Tylko coś nie widzę zmian w budżetach gmin, które miałby z nich wynikać.

    Pewnie tak samo jak Ty "przeoczyły" zmiany, bądź ludzie bez opamiętania
    grzeją po terenie zabudowanym.

    > W każdym razie raczej nieprawdą jest jakoby "skończyło się rumakowanie".

    Wręcz przeciwnie - skończyła się dowolność SM w tej materii. Na
    szczęście. Może i oni zajmą się w końcu tym co potrzebne i do czego
    zostali powołani. Niektóre SM działają jak trzeba...

    > Być może zapisy tej ustawy są w jakiś sposób do ominięcia przez gminy.

    Aha, raczej, być może - spokojna głowa. Zakończ własną wojenkę.