  • 31. Data: 2014-03-11 23:37:11
    Temat: Re: Czy nie tęsknicie do "złotego weku" programowania?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 11/03/2014 10:44, Paweł Kierski wrote:

    > Tyle, że zazwyczaj napisanie aplikacji nie jest celem samym w sobie.
    > Aplikacja jest zwykle pisana dla jakiś celów biznesowych. A im mniej
    > krytycznych/drogich zasobów się użyje, tym lepiej. Kiedyś
    > najkosztowniejsza była pamięć i moc procesora. Potem - czas
    > programistów - bo było ich mało. Teraz często krytyczny jest czas
    > wdrożenia, co daje w efekcie szybkie pisanie przez kiepskich (ale
    > tanich) programistów, na maszyny o dużych (ale tanich) zasobach.

    Że kiepscy programiści pozwolą na szybsze wdrożenie to jest dość
    wątpliwa teza. A czy faktycznie czas wdrożenia jest teraz tak znowu
    bardzo krytyczny - też nie byłbym przekonany. Przesiadka biznesu z
    jednego systemu na drugi jest często kosztowna i może trwać dłużej niż
    początkowe wdrożenie tego pierwszego systemu. W związku z tym pojawia
    się temat utrzymania systemu - prędzej czy później będziesz chciał coś
    zmienić i pytanie ile wtedy będzie to kosztować i ile zajmie czasu. I o
    ile kiepscy i tani programiści niekoniecznie zrobią ci tanio ten system
    (zwłaszcza jeśli wliczysz koszty spowodowane defektami), o tyle
    maintenance takiego systemu łatwo się może zamienić w spiralę kosztów -
    a jeśli dodatkowo w celu oszczędności będziesz miał wysoką rotację
    pracowników, to już w ogóle.

  • 32. Data: 2014-03-12 00:58:20
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 11 Mar 2014 11:44:17 +0100, Paweł Kierski <n...@p...net>
    wrote:

> [...]
    >tanich) programistów, na maszyny o dużych (ale tanich) zasobach.
    >
    >Tak jak pisał Maciek - krajobraz się zmienia.

    Nonsensy

    A.L.

  • 33. Data: 2014-03-12 10:33:41
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 marca 2014 14:53:38 UTC+1 użytkownik Marek Borowski napisał:

    > Niestety.

    Dlaczego "niestety"?

    Dzięki temu, że się zmienia, nowi ludzie mogą odnieść sukces - np. ci, którzy nie
    mogliby go odnieść 20 lat temu.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 34. Data: 2014-03-12 12:28:37
    Od: Marek Borowski <m...@b...com>

    On 12/03/2014 10:33, Maciej Sobczak wrote:

    > Dlaczego "niestety"?

    To jest moja prywatna ocena. Jestem technokrata, i chciabym aby swiatem
    rzadzili naukowcy i inzynierowie, ludzie techniki. Wszelkie argumenty
    pozatechniczne sa dla mnie malej wagi. A swiat sie zmienil w ten sposob
    ze teraz najwiekszym prestizem ciesza sie klauni (czyt. aktorzy i
    celebryci) i zlodzieje (czyt. sprzedawcy i marketingowcy).

    > Dzięki temu, że się zmienia, nowi ludzie mogą odnieść sukces - np. ci, którzy nie
    mogliby go odnieść 20 lat temu.

    j.w. dla bardzo istotne jest kto odnosi ten sukces. Jesli naukowcy
    scisli badz techniczni wynalazcy to ok. Ale jesli jest jest ta idiota
    (w mojej ocenie) to mi sie nie podoba.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 35. Data: 2014-03-12 13:53:01
    Od: "intuicjonista" <n...@b...pl>

    Użytkownik "Marek Borowski" <m...@b...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > ze teraz najwiekszym prestizem ciesza sie klauni (czyt. aktorzy i
    > celebryci) i zlodzieje (czyt. sprzedawcy i marketingowcy).

    on (świat ) się nie zmienił (był taki cały czas)
    tylko to stało sie ostatnio bardziej widoczne
    I Twoja iluzja na temat roli racjonalnej/technicznej nauki
    poszła się .... :))))

    Awanturnik odkrywa nowe lądy geograf/kartograf je opisuje
    a firma turystyczna robi na tym kasę.
    Odkrywca ma swoje 5 minut, archiwista 15 minut
    a biznes kreci się latami :)))

    Kto teraz w przemyśle samochodowym ma np. pojęcie
    o termodynamice silnika nieliniowej mechanice
    amortyzacji,oprogramowaniu sterującym itd....
    I nawet nie mówie tu o pracownikach
    wykonawczych - bo "projektanci" nie lepiej.
    I nawet jeśli mają wiedze - to jest im ona zupełnie
    zbędna - robią to co muszą z tego co jest na rynku.

    Jak tu kiedys ( z 5-8 lat ? temu ) napisano .
    Przychodzi nowy szef działu projektów firmy informatycznej
    i na dzień dobry zwołuje najlepszych/niezastąpionych ludzi
    ze wszystkich działów i ich zwlania :)))))
    Firma ma dziłać sama. Każdy element (człowiek) ma być
    wymienny - know-how ma być w sturkturze firmy
    a nie w głowach wybrańców.

    Oczywiście zawsze jest mejsce dla odkrywców
    (awanturników) tylko to nie ich wyniki decydują
    o sukcesie tylko to czy własnie trafili w potrzeby
    maszyneri ekonomiczno/społecznje.
    To nie oni decydują/wybierają lecz są wybierani.
    Nie jest to miła świadmość ale o faktach się
    nie dyskutuje :)))))

  • 36. Data: 2014-03-12 18:10:46
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2014-03-12 00:58, A.L. pisze:

    > Nonsensy

    42

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 37. Data: 2014-03-12 21:30:44
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 12/03/2014 09:33, Maciej Sobczak wrote:

    > Dlaczego "niestety"?
    >
    > Dzięki temu, że się zmienia, nowi ludzie mogą odnieść sukces - np.
    > ci, którzy nie mogliby go odnieść 20 lat temu.

    A inni ludzie, którzy mogliby odnieść sukces 20 lat temu, nie mogą go
    odnieść teraz. I co w tym dobrego?

  • 38. Data: 2014-03-13 01:46:30
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 12 Mar 2014 18:10:46 +0100, Paweł Kierski <n...@p...net>
    wrote:

    >42

    44

    A.L.

  • 39. Data: 2014-03-13 08:32:39
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Wed, 12 Mar 2014 19:46:30 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > On Wed, 12 Mar 2014 18:10:46 +0100, Paweł Kierski
    <n...@p...net>

    <n...@p...net>

    > 44

    666

    RW

  • 40. Data: 2014-03-13 09:38:22
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 13 Mar 2014 07:32:39 +0000, Roman W napisał(a):

    > <n...@p...net>
    > <n...@p...net>

    > sobie.
    > mniej