-
1. Data: 2014-03-11 15:29:18
Temat: Algorytm usuwania drgan na serii fotografi.
Od: Andrzej S <a...@e...pl>
Dzien dobry,
Mam duze serie fotografii "time-lapse" wykonywanych z ruchomego pojazdu.
Poszczególne zdjecia niewiele róznia sie od siebie, ale jednak -
pojazd przesuwa sie naprzód. Oprócz zmian spowodowanych ruchem sa
drgania, które nalezy usunac.
Prosilbym o kilka pomyslów - krótkie wprowadzenie do algorytmów
usuwania drgan.
pozdro
--
A S
-
2. Data: 2014-03-11 18:31:19
Temat: Re: Algorytm usuwania drgan na serii fotografi.
Od: Wojciech Muła <w...@g...com>
On Tuesday, March 11, 2014 3:29:18 PM UTC+1, Andrzej S wrote:
> Mam duze serie fotografii "time-lapse" wykonywanych z ruchomego pojazdu.
> Poszczególne zdjecia niewiele róznia sie od siebie, ale jednak -
> pojazd przesuwa sie naprzód. Oprócz zmian spowodowanych ruchem sa
> drgania, które nalezy usunac.
Może to: http://yuzhikov.com/articles/BlurredImagesRestoratio
n1.htm
w.
-
3. Data: 2014-03-12 15:29:36
Temat: Re: Algorytm usuwania drgan na serii fotografi.
Od: "Andrzej S." <a...@g...com>
W dniu 2014-03-11 18:31, Wojciech Muła pisze:
>
> Może to: http://yuzhikov.com/articles/BlurredImagesRestoratio
n1.htm
>
Nie wiedzialem, ze daje sie cos takiego zrobic.
Ale mi chodzi o eliminacje przypadkowych przesuniec i obrotów
kamery (czyli drgan, wstrzasów) na serii obrazów, które
zamierzam skleic w film. Aby utrudnic - kamera jest w ruchu
postepowym, czyli poszczególne obrazy nawet bez wstrzasów
troche (niewiele) róznia sie.
pozdr serd
--
A S
-
4. Data: 2014-03-12 15:46:54
Temat: Re: Algorytm usuwania drgan na serii fotografi.
Od: bartekltg <b...@g...com>
W dniu 2014-03-12 15:29, Andrzej S. pisze:
> W dniu 2014-03-11 18:31, Wojciech Muła pisze:
>>
>> Może to: http://yuzhikov.com/articles/BlurredImagesRestoratio
n1.htm
>>
>
> Nie wiedzialem, ze daje sie cos takiego zrobic.
>
> Ale mi chodzi o eliminacje przypadkowych przesuniec i obrotów
> kamery (czyli drgan, wstrzasów) na serii obrazów, które
> zamierzam skleic w film. Aby utrudnic - kamera jest w ruchu
> postepowym, czyli poszczególne obrazy nawet bez wstrzasów
> troche (niewiele) róznia sie.
Pytasz się o to, jak wyznaczyć przesunięcie pomiędzy obrazkami,
czy jak z wyznaczonych przesunięć dobrać trajektrię, aby
była ładna i płynna, a za dużo nie ucinała/nie wymagała zbyt
dużego powiększenia pola obrazu.
pzdr
bartekltg
-
5. Data: 2014-03-13 13:27:39
Temat: Re: Algorytm usuwania drgan na serii fotografi.
Od: Andrzej S <a...@e...pl>
W dniu 2014-03-12 15:46, bartekltg pisze:
>
> Pytasz się o to, jak wyznaczyć przesunięcie pomiędzy obrazkami,
> czy jak z wyznaczonych przesunięć dobrać trajektrię, aby
> była ładna i płynna, a za dużo nie ucinała/nie wymagała zbyt
> dużego powiększenia pola obrazu.
>
Pytam, jak obliczyc mikroprzesuniecia i mikroobroty dla kazdego
obrazka, aby po ich zastosowaniu i sklejeniu w film zredukowac
drgania kamery.
Ruch jest bardzo powolny - wiec "zasadnicza czesc obrazu" od klatki
do klatki wskutek ruchu zmienia sie nieznacznie (pomijalnie).
Chodzi mi o redukcje drgan. Moge pokazac zmontowany na surowo
film, ale to jakby zwyczajne filmowanie z reki przy marszu naprzód.
Od patrzenia bolą zęby.
Do glowy przychodzi mi nastepujacy algorytm:
1. Wyznaczam vector sum wszystkich wierszy (znaczy np. w kanale R)
2. Wyznaczam vector sum wszystkich kolumn.
3. Badam uzyskane profile, szukam punktów charakterystycznych.
4. Drgniecie natury translacyjnej (dx, dy) redukuje obliczajac
przesuniecia owych punktów charakterystycznych dla klatki biezacej
i nastepnej.
Dotad wyglada sensownie i mam zamiar zabrac sie za implementacje.
Ale:
5. Drgniecia natury obrotowej (po osi obiektywu) - hmm - profile beda
zasadniczo takie same, ale rózniace sie stopniem rozmycia.
Nie pachnie to dobrze. Jedynie mam pomysl, aby poszukac owego
kąta drgnięcia doświadczalnie, licząc sumy z p. 1. i 2 po kierunkach
bliskich czystym X i Y.
pozdr serd
--
A S
-
6. Data: 2014-04-13 23:19:01
Temat: Re: Algorytm usuwania drgan na serii fotografi.
Od: yorgus <y...@t...pl>
Dnia Thu, 13 Mar 2014 13:27:39 +0100, Andrzej S <a...@e...pl> napisał:
> W dniu 2014-03-12 15:46, bartekltg pisze:
>>
ffmpeg i opcja deshake
--
pozdrawia
yorgus