  • 11. Data: 2014-04-30 19:33:02
    Temat: Re: Czy należy się mandat?
    Od: "ZZZ" <n...@n...spam.com>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:ljra8s$k0u$1@news.task.gda.pl...

    > Np. stąd, że kierowca dopiero oglądając zapis z dvr uświadamia sobie, że
    > nie pamięta ostatnich 10-20s, np. stąd, że nie hamuje, mimo, że ma
    > wystarczająco dużo czasu...
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=c7-KTdZbMb0
    >
    > Mandat przyjąłem, 250 dostałem, ale tak pytam, bo może powinienem
    > obejrzeć nagranie przed. Świeżo po zdarzeniu byłem przekonany, że nie
    > było świateł stopu, że ich nie widziałem (być może przez słońce), ale
    > materiał dowodzi zupełnie czegoś innego...

    Kolizja, jak niektóre inne bardzo gwałtowne wydarzenia potrafią
    "wymazać" z pamięci ostatnie kilka sekund sprzed wydarzenia.
    I wtedy człowiek "nie wie" jak do tego doszło.

    Ale doszło do tego najpewniej nie z powodu zasłabnięcia
    (jak pytasz w tytule) tylko zagapienia się, zamyślenia, zdekoncentrowania.
    Rzeczywiście umysł nie wykonał poprawnie powierzonego mu zadania
    ale nie dlatego, że się "wyłączył" co by wystąpiło przy zasłabnięciu.
    Zmęczenie/znużenie zbyt długą, zbyt monotonną jazdą chyba jest
    najczęstszą przyczyną takich sytuacji.
    Pojawiają się u nas autostrady, pojawi się więcej takich kolizji.

    ZZ

  • 12. Data: 2014-04-30 19:33:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 30 Apr 2014 17:35:40 +0200, anacron

    > Czy jeśli sprawca kolizji zasłabł za kierownicą,
    > to również należy się mu mandat?

    Uśnięcie podpada pod zasłabnięcie?

    --
    Pozdor Myjk

  • 13. Data: 2014-04-30 19:35:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Np. stąd, że kierowca dopiero oglądając zapis z dvr uświadamia sobie, że
    > nie pamięta ostatnich 10-20s, np. stąd, że nie hamuje, mimo, że ma
    > wystarczająco dużo czasu...

    A skąd wiadomo, że to zasłabnięcie, a nie zaśnięcie?

  • 14. Data: 2014-04-30 19:36:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 30 Apr 2014 19:01:20 +0200, anacron

    > https://www.youtube.com/watch?v=c7-KTdZbMb0
    > Mandat przyjąłem, 250 dostałem, ale tak pytam

    Łoj, pokaż teraz fotkę.

    --
    Pozdor Myjk

  • 15. Data: 2014-04-30 19:43:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 30 Apr 2014 19:01:20 +0200, anacron

    > np. stąd, że nie hamuje, mimo, że ma
    > wystarczająco dużo czasu...

    Zwykłe zmęczenie, i zawieszenie mózgownicy. Kiedyś wracałem późno z wesela,
    widziałem czerwone na skrzyżowaniu od długiego czasu i pamiętam to (
    http://youtu.be/vyMlYxRW3QY?t=2m36s ), ale zareagowałem dopiero w ostatniej
    chwili (na szczęście byłem sam). Teściowa sobie nos rozkwasiła o przednie
    siedzenie (od tamtej pory zapina pasy). :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 16. Data: 2014-04-30 19:56:54
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-04-30 19:01, anacron pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=c7-KTdZbMb0

    Przestań się usprawiedliwiać (tak jak np. w przypadku skrzyżowania,
    gdzie miały się świecić zielone dla wszystkich), a zacznij zwracać
    baczniejszą uwagę na stan swojej świadomości.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 17. Data: 2014-04-30 20:57:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 30 Apr 2014 19:01:20 +0200, anacron napisał(a):

    > Np. stąd, że kierowca dopiero oglądając zapis z dvr uświadamia sobie,

    Oj, on to wie, oczywiście, ale skąd inni mają mieć pewność że nie ściemnia?
    To istotne z punktu widzenia KK czy kierowca wysiadł przed czy po wypadku,
    nie?
    --
    Jacek

  • 18. Data: 2014-04-30 21:50:54
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Nalezy mu sie po pierwsze zatrzymanie PJ do czasu orzeczenia lekarskiego.
    Przy kolizji - nie przesadzasz trochę?
    To była w końcu stłuczka czy wypadek?
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 19. Data: 2014-04-30 21:58:30
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 30.04.2014 21:50, WOJO pisze:
    > Przy kolizji - nie przesadzasz trochę?
    > To była w końcu stłuczka czy wypadek?

    Kolizja, pasażerka choć mocno poobijana, jednak bez poważnych urazów.

    --
    anacron
    aba/

  • 20. Data: 2014-04-30 22:07:43
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "ZZZ" <n...@n...spam.com>

> [...]
    >
    > Ale doszło do tego najpewniej nie z powodu zasłabnięcia
    > (jak pytasz w tytule) tylko zagapienia się, zamyślenia, zdekoncentrowania.

    A czemu zwolnił przed tym ewentualnym zagapieniem ?

> [...]
    > ale nie dlatego, że się "wyłączył" co by wystąpiło przy zasłabnięciu.
    > Zmęczenie/znużenie zbyt długą, zbyt monotonną jazdą chyba jest

    Normalne przyśnięcie, nawet z otwartymi oczami